De ideale oven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

De ideale oven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 19:35

Hoi bokkers!

Afgelopen week ben ik verhuisd en het oventje wat ik hiervoor wel eens gebruikte, is achtergebleven bij mijn oude huisgenoot. Ik houd erg van koken en ik vind het leuk om gerechten te maken die in de oven moeten, dus nu ben ik op zoek naar een nieuw oventje! De keuze is reuze, dus ik schakel graag de hulp van Bokt in. Om een beeld te schetsen van de ‘eisen’/mijn voorkeur:

-Ik woon in een studio van 23m2, dus het moet een vrij compact ding zijn. Wel eentje waar een ovenschaal van gemiddelde grootte en bijvoorbeeld een pizza in kan.
-Een krokant korstje op het eten vind ik lekker :9k het is dus belangrijk dat hij dat kan en doet!
-een grillfunctie zou fantastisch zijn, maar is geen harde eis
-een beetje een mooi uiterlijk (matzwart zou perfect zijn, maar dat is niet het belangrijkst)
-budget rond de 100 euro (maar als het mijn droomoventje is, ben ik bereid meer te betalen)

Ik ben heel benieuwd wat jullie suggesties zouden zijn!

Evelyne79

Re: De ideale oven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:53

https://www.123apparatuur.nl/MCP349SL-W ... item/81078

Wel het dubbele van je budget, maar dit is een magnetron met stoomfunctie, ovenfunctie en crispfunctie.
Ik heb m zelf nog niet zo lang dus ben m nog aan het ontdekken maar ben er nu al erg tevreden over

Prijzen verschillen nogal, deze link is nu het goedkoopste, ik had m met korting met de btw actiedagen van mediamarkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:09

Ik heb sinds vorig jaar een érg fijne, kleine oven voor erbij. Heb lang gezocht naar de perfecte mini-oven, en hier ben ik heel blij mee.
Deze van Inventum heb ik: *link*
Lekker simpel, maar ik doe er alles mee van pizza tot ovenschotels en brood bakken.
Een normale pizza past precies.
Hij kan grillen of met ventilator als heteluchtoven, en de lucht wordt dan echt mooi verdeeld. De ventilator is heel stil, wat ik belangrijk vond. Mijn oude Samsung combi oven maakt een pokkeherrie :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-08-21 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:11

Ik heb de Inventum OV226C. Compact, zwart en er past een pizza of fatsoenlijke ovenschaal in.

https://www.coolblue.nl/product/821712/ ... v226c.html

Deze is het. Een jaar geleden kocht ik 'm voor 69 euro bij Coolblue. Inmiddels is-ie 89 euro en tijdelijk uitverkocht, zo te zien. Expert verkoopt 'm ook voor 89 euro en de laagste prijs vind ik nu hier: https://www.dewinkelvoorsenioren.nl/inv ... 850w-zwart

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Ik heb 'm vooral gekocht om weer regelmatig een cake te kunnen bakken en dat gaat uitstekend. Inmiddels neem ik ook weer vaker een diepvriespizza. :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:12

8nnemiek schreef:

Haha, wij zaten tegelijk een enthousiast verhaal te posten over dezelfde oven :))

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 20:12

8nnemiek schreef:
Ik heb sinds vorig jaar een érg fijne, kleine oven voor erbij. Heb lang gezocht naar de perfecte mini-oven, en hier ben ik heel blij mee.
Lekker simpel, maar ik doe er alles mee van pizza tot ovenschotels en brood bakken.
Een normale pizza past precies.
Hij kan grillen of met ventilator als heteluchtoven, en de lucht wordt dan echt mooi verdeeld. De ventilator is heel stil, wat ik belangrijk vond. Mijn oude Samsung combi oven maakt een pokkeherrie :=

Oh, broden bakken! Gaaf <3 dat is absoluut een pre! Haha, de Inventum OV226C is duidelijk populair! Die neem ik zeker mee in de overweging. :)
Laatst bijgewerkt door Incroyable op 22-08-21 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:13

Ik wil ook al zeggen, inventum :-) Ik heb een wat duurdere dan hierboven, met spit, voor een kippie.
Maar, topding, alles is ook na te bestellen. En Neerlands product ;-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:13

Karin schreef:
8nnemiek schreef:

Haha, wij zaten tegelijk een enthousiast verhaal te posten over dezelfde oven :))

Haha toevallig inderdaad!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:17

Incroyable schreef:
Oh, broden bakken! Gaaf <3 dat is absoluut een pre! Haha, de Inventum OV226C is duidelijk populair! Die neem ik zeker mee in de overweging. :)

Afbeelding

Afbeelding

<3

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:21

Ik zet op die manier regelmatig de voortgang van een cake op de foto, maar ik kan er zo snel niet eentje vinden. :))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:52

Hier ook een Inventum, en die doet inderdaad alles wat een oven moet doen :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:22