Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25489
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:40

Precies. Ik wil altijd mijn bed gedaan hebben en heb dan liever dat je dweilen overslaat als je tijd te kort komt. Dat is ook niet iets waar iedereen hetzelfde over denkt :')

Of dat de bank elke week gestofzuigd moet worden, want zowel de hond ligt op de bank maar mijn kleding neemt ook haren en zooi mee de bank op of ik zit wat te snacken. Dat zien anderen vaak weer als een 1 keer in de paar weken klusje en die willen elke week de keuken uitgebreid doen terwijl ik ook wel eens een week niet kook dus fornuis niet gebruikt is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33872
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:42

Ik ga het niemand aandoen om mijn bed met een deken van 9 kilo (verzwaringsdeken) te verschonen. Dus dat doe ik wel zelf. _O-

Dat is een hele work-out opzich. :')

Nielojram

Berichten: 7861
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:50

Ik heb in mijn wc-pot, onderaan, dus waar het water doorheen gaat, 'bruine' ( geen caca) aanslag, hoe krijg ik dat weg? Schrobben met bleek een sponsje? Schoonmaakazijn?
( Vermoedelijk kalk, maar omdat er altijd water in staat, hoe maakt ik het weer glimmend?)

Suzanne F.

Berichten: 49474
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:09

Nielojram schreef:
Ik heb in mijn wc-pot, onderaan, dus waar het water doorheen gaat, 'bruine' ( geen caca) aanslag, hoe krijg ik dat weg? Schrobben met bleek een sponsje? Schoonmaakazijn?
( Vermoedelijk kalk, maar omdat er altijd water in staat, hoe maakt ik het weer glimmend?)


Water eruit halen, dan schoonmaakazijn erin en nachtje in laten werken. Met schuursponsje even naboenen indien nodig.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:10

Ik zou er zelf zo'n tablet in gooien.. kun je denk ik wel vinden bij de Action oid? Denk dat je het wc-tabs noemt. Dat een nachtje laten intrekken en dan borstelen?

prompter

Berichten: 11308
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:31

Eleadoras schreef:
Ik zou er zelf zo'n tablet in gooien.. kun je denk ik wel vinden bij de Action oid? Denk dat je het wc-tabs noemt. Dat een nachtje laten intrekken en dan borstelen?


Dit. Ik heb ze van Albert Heijn, heeft de aanslag perfect weg gekregen.

Nielojram

Berichten: 7861
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:37

Dreft vaatwasblokje? ( op voorraad hier :-) )

prompter

Berichten: 11308
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:46

Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar werkte niet zo goed als die speciale wc-dingen

Nielojram

Berichten: 7861
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:56

Aj ko voor de speciale wc-dingen!

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:14

Hoe heten ze bij de AH. Bestel ik ze de volgende keer. Haal ze normaal bij de Lidl.

prompter

Berichten: 11308
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:41

AH toilet reinigingstabletten, er zitten 16 stuks in een doosje

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:42

o dat is een duidelijke naam haha.

prompter

Berichten: 11308
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:48

Ja, ik had ook een meer fancy omschrijving verwacht toen ik naar het doosje liep om te kijken :D

Hhilde

Berichten: 7502
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:06

Wat je ook doet, niet wegkrabben met iets scherps, spreek ik uit ervaring :')

Tieme
Berichten: 4980
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:45

Nielojram schreef:
Ik heb in mijn wc-pot, onderaan, dus waar het water doorheen gaat, 'bruine' ( geen caca) aanslag, hoe krijg ik dat weg? Schrobben met bleek een sponsje? Schoonmaakazijn?
( Vermoedelijk kalk, maar omdat er altijd water in staat, hoe maakt ik het weer glimmend?)


Ik gooi er 2 reinigingstabletten voor kunstgebit in.

Lotteettol
Berichten: 370
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:49

Ja, dank jullie wel voor de tips m.b.t. de huishoudelijke hulp!
Donderdag komt ze kennismaken. We hebben nummers uitgewisseld en ik heb haar een lijst gestuurd met taken waarbij ik hulp nodig heb/gedaan wil hebben. Dan kan ze daar alvast over nadenken wat ze wel/niet wil doen.

Haar prijs is €15 per uur. Volgens mij vrij gangbaar als ik zo bekijk bij andere advertenties. Ik wil haar gelijk contant na afloop betalen. Doen jullie dat ook zo?

Is het gebruikelijk dat je haar ook betaald voor het kennismakingsgesprek? Ze komt toch naar je huis toe, heen/weer. Of wat is gangbaar om te doen? Heb daar verder niks over afgesproken met haar ofzo.

Marocje
Berichten: 5625
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:02

Née, die tijd reken ik als mijn eigen tijd. Betalen gebeurde altijd na afloop. Later lag er dan een envelop klaar of ging het achteraf via de rekening.

Handig om een schriftje neer te leggen waar jij aantekening in kan maken wat je graag gedaan wil hebben, en zij achteraf wat er gedaan is. Ook handig om terug te kunnen lezen.

Vraag welke schoonmaakspullen zij graag gebruikt, of vertel welke jij liever niet wil gebruiken. Sommigen willen geen bleek bijvoorbeeld gebruiken.

Nielojram

Berichten: 7861
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:30

Tieme schreef:
Ik gooi er 2 reinigingstabletten voor kunstgebit in.


Ondanks dat ik 3 bruggen in mijn mond heb ( lang leve een val op mijn 18de met mijn fjord GTI) heb ik die niet in huis :D .

Benzz
Berichten: 2972
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:37

Suzanne F. schreef:
Ik moet niet denken aan een schoonmaakster. Ik vind dat ik het zelf beter kan. :')

Daar heb ik nou nooit last van! Ik zie dingen ook gewoon niet. Dan heb ik schoongemaakt en dan komt er een vriend die zegt: Zou je niet eens gaan schoonmaken, uhh net gedaan. Oh.......en dan komt hij met een opsomming. Niet dat het een gore bende is hier, maar bijv. de luxaflex met de stoffer doen komt niet bij me op.

Dus ik ben heel blij met een hulp 1 keer per week. Al is die ook retestreng voor me :+

Suzanne F.

Berichten: 49474
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:42

Oh nee ik ben in staat om zelf nog een keer te gaan schoonmaken als de schoonmaakster geweest is. Omdat ik vind dat het schoner en beter kan. :')

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:44

Luxaflex vind ik een crime, spijt dat ik die gekocht heb -O-
Meestal haal ik de Swiffer erlangs maar heb er ook al een aan de stang van de douche gehangen en met een borstel met een sopje afgenomen en daarna net de douche maar ik ga echt wat anders kopen daar :))

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:44

Suzanne F. schreef:
Oh nee ik ben in staat om zelf nog een keer te gaan schoonmaken als de schoonmaakster geweest is. Omdat ik vind dat het schoner en beter kan. :')

Dat dus, daarom begin ik er niet aan zo lang ik het zelf kan, doe ik dat. Ik heb bovendien een hekel aan mensen in mijn huis

Benzz
Berichten: 2972
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:49

Suzanne F. schreef:
Oh nee ik ben in staat om zelf nog een keer te gaan schoonmaken als de schoonmaakster geweest is. Omdat ik vind dat het schoner en beter kan. :')

Ik ben gewoon slecht opgevoed. Mijn moeder werkte liever dan dat ze schoonmaakte en zei altijd: Als je uurloon hoger is dan die van de schoonmaker kun je het beter laten doen en zelf wat extra werken.
Ik ben opgevoed met 3 keer per week een hulp, dus heb nooit wat hoeven doen :o

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:33

Suzanne F. schreef:
Oh nee ik ben in staat om zelf nog een keer te gaan schoonmaken als de schoonmaakster geweest is. Omdat ik vind dat het schoner en beter kan. :')


Dan heb je wel een slechte getroffen!

Suzanne F.

Berichten: 49474
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:34

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:
Oh nee ik ben in staat om zelf nog een keer te gaan schoonmaken als de schoonmaakster geweest is. Omdat ik vind dat het schoner en beter kan. :')


Dan heb je wel een slechte getroffen!


Ik heb geen schoonmaakster maar ik gaf het als voorbeeld aan. Daarom wil ik het ook zelf blijven doen.