Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:22

Albertina71 schreef:
Ik heb deze gisteren ontvangen https://www.koopjedeal.nl/uitschuifbare ... steel.html (hij moet nu 50 euro kosten, maar vorige week was die in de aanbieding voor 40 euro). Hij heeft in elk geval een stevige telescoopsteel.
Morgen ga ik hem testen, dus dan kan ik laten weten of ik er blij mee ben of niet :o

Ik heb hem vanmorgen getest: de boeiborden langs de garage en de bijkeuken en de regenpijp langs de bijkeuken schoongemaakt. Dat ging hartstikke goed! Eén koppeling lekte wel, dus het was een beetje een waterballet :+
Daarna heb ik me gewaagd aan de garagedeur en de carport. Die carport doe ik liever met mijn dweil (Leifheit profi XL) maar de garagedeur was wel handig omdat de borstel ook in de richels gaat. Vervolgens nog een hoge regenpijp schoongemaakt, tot aan de overstekgoot. Dat is 2 verdiepingen hoog, dus op ongeveer 5 meter. Daarbij kwam ik er wel achter dat, hoe meer delen van de telescoopsteel ik uitschuif, hoe zwaarder en moeilijker het werken met de waterborstel wordt. Die hoge regenpijp lukt nog goed, omdat ik de waterborstel tegen de regenpijp kon laten leunen. Maar hiermee de overstek schoonmaken, daar ben ik niet sterk genoeg voor. Dat mag mijn man gaan doen, als hij een keer tijd en zin heeft.
Daarna heb ik die lekkende koppeling nog een keer losgemaakt en heel goed aangedrukt en toen lekte die niet meer.

Ik ben er echt blij mee. Een andere keer zal ik het houtwerk tussen de verdiepingen eens aanpakken, als ik toch de ramen wil gaan doen ;)

Ik zie nu (na googlen op afbeelding) dat de Action hem in december gaat verkopen. De prijs staat er nog niet bij.
Amazon verkoopt hem ook, maar dan heel veel duurder.

tennan
Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:52

Er is op mijn badkamervloer een harsstrip gevallen, met, uiteraard, de verkeerde kant naar beneden. Dat heeft een mooie vlek achtergelaten waar nu telkens van alles aan vast plakt. Hebben jullie tips over hoe ik die vlek weg kan krijgen?

Marocje
Berichten: 5625
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:04

Olie? Daar haal je sowieso de overgebleven hars mee weg.

Lizz

Berichten: 8898
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:06

Marocje schreef:
Olie? Daar haal je sowieso de overgebleven hars mee weg.

(Baby of wat dan ook voor soort) olie inderdaad of wd40.

CairnTerrier

Berichten: 992
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:18

Olijfolie :)) Mijn handen zaten een keer helemaal onder het hars van een boom. Echt niet normaal. Met olijfolie werkt het los :j

Lizz

Berichten: 8898
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:09

Hars van een boom ,wat hard is geworden, kan je ook weg krijgen met aceton. Dit werkt iig bij tenten :D (wel eerst even op “onzichtbaar” stukje testen).

Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:10

Iemand tips voor kalkaanslag op zwarte kranen en op (natuur?)stenen badkamervloer?

Ik las voor de zwarte kranen schoonmaakmiddel op basis van citroenzuur, heb ik speciaal van Frosch besteld maar dit is na 2x schoonmaken ermee net: >;)
Afbeelding
Afbeelding

De witte aanslag op de vloer weet ik niet zo goed of dit ook opgestapeld kalk is of juist aantasting van de steen door gebruik van verkeerd schoonmaakmiddel :=

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:30

Ik kreeg hier de tip om iets mijn vraag te stellen, dus bij deze. Vanmiddag heb ik perongeluk mijn rituals geurstokjes op onze betonlook tafel omgestoten. Nu heb ik meteen gedept en met lauwwater geprobeerd maar helaas blijft de vlek zichtbaar |o iemand die weet wat ik nog kan proberen of is dit gewoon vette pech.. ;(

Nielojram

Berichten: 7859
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:30

xPareltje schreef:
Ik kreeg hier de tip om iets mijn vraag te stellen, dus bij deze. Vanmiddag heb ik perongeluk mijn rituals geurstokjes op onze betonlook tafel omgestoten. Nu heb ik meteen gedept en met lauwwater geprobeerd maar helaas blijft de vlek zichtbaar |o iemand die weet wat ik nog kan proberen of is dit gewoon vette pech.. ;(

Olie met olie bestrijden, lees ik hier :D

Lizz

Berichten: 8898
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:38

Wat voor materiaal is de tafel? Aangezien het betonlook heeft.

En ja olie met olie bestrijden zou ik ook zeggen. Al hebben we hier eens een fles olie over de houten vloer gehad en met een pakje maizena was het zo weg. Maar dat was zonder eerst iets anders te proberen.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:53

De tafel is hout met een betonlook cire. Het is echt een lelijke vlek en zo goed zichtbaar ik baal ervan. Kan ik olie ook gebruiken nu het al ingedroogd is?

CairnTerrier

Berichten: 992
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:51

Karin_deB schreef:
Iemand tips voor kalkaanslag op zwarte kranen en op (natuur?)stenen badkamervloer?

Ik las voor de zwarte kranen schoonmaakmiddel op basis van citroenzuur, heb ik speciaal van Frosch besteld maar dit is na 2x schoonmaken ermee net: >;)
[ [url=m/wkfJxU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o5QEbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De witte aanslag op de vloer weet ik niet zo goed of dit ook opgestapeld kalk is of juist aantasting van de steen door gebruik van verkeerd schoonmaakmiddel :=


Zo hé, dat ziet er niet zo netjes meer uit. Zonde -O- Ik zou de grond goed insprayen met Antikal. En de zwarte kraan ook. Geen uur laten zitten, maar na vijf minuten even goed boenen met een afwasborstel op de grond, weer even laten intrekken en dan herhalen naar verloop van tijd. Wat heb je met je vloer gedaan als ik vragen mag? :o

CairnTerrier

Berichten: 992
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:52

xPareltje schreef:
Ik kreeg hier de tip om iets mijn vraag te stellen, dus bij deze. Vanmiddag heb ik perongeluk mijn rituals geurstokjes op onze betonlook tafel omgestoten. Nu heb ik meteen gedept en met lauwwater geprobeerd maar helaas blijft de vlek zichtbaar |o iemand die weet wat ik nog kan proberen of is dit gewoon vette pech.. ;(

Ik denk dat je pech hebt. Olie trekt in en geeft altijd een vette plek... -O-

Lizz

Berichten: 8898
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:56

xPareltje schreef:
De tafel is hout met een betonlook cire. Het is echt een lelijke vlek en zo goed zichtbaar ik baal ervan. Kan ik olie ook gebruiken nu het al ingedroogd is?

Heb hier ook geen ervaring mee. Dus durf verder geen advies te geven.

tennan
Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:18

CairnTerrier schreef:
xPareltje schreef:
Ik kreeg hier de tip om iets mijn vraag te stellen, dus bij deze. Vanmiddag heb ik perongeluk mijn rituals geurstokjes op onze betonlook tafel omgestoten. Nu heb ik meteen gedept en met lauwwater geprobeerd maar helaas blijft de vlek zichtbaar |o iemand die weet wat ik nog kan proberen of is dit gewoon vette pech.. ;(

Ik denk dat je pech hebt. Olie trekt in en geeft altijd een vette plek... -O-


Ik zou geloof ik de hele tafel oliën. :=

Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:58

CairnTerrier schreef:
Karin_deB schreef:
Iemand tips voor kalkaanslag op zwarte kranen en op (natuur?)stenen badkamervloer?

Ik las voor de zwarte kranen schoonmaakmiddel op basis van citroenzuur, heb ik speciaal van Frosch besteld maar dit is na 2x schoonmaken ermee net: >;)
[ [url=m/wkfJxU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o5QEbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De witte aanslag op de vloer weet ik niet zo goed of dit ook opgestapeld kalk is of juist aantasting van de steen door gebruik van verkeerd schoonmaakmiddel :=


Zo hé, dat ziet er niet zo netjes meer uit. Zonde -O- Ik zou de grond goed insprayen met Antikal. En de zwarte kraan ook. Geen uur laten zitten, maar na vijf minuten even goed boenen met een afwasborstel op de grond, weer even laten intrekken en dan herhalen naar verloop van tijd. Wat heb je met je vloer gedaan als ik vragen mag? :o


De vloer vrees ik dat het juist komt door gebruik van Antikal. Ik dacht dat het een soort natuursteen was en die kunnen niet tegen Antikal, dan gaat de bovenlaag kapot en slaan ze wit/dof uit..

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:34

Wie gebruikt hier azijn voor het wassen? Hoeveel gebruik je dan en waar combineer je het mee?

Kana

Berichten: 9058
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:44

Floko schreef:
Wie gebruikt hier azijn voor het wassen? Hoeveel gebruik je dan en waar combineer je het mee?

Wasmachine?

In de trommel een goede flinke scheut incl soda bij sommige wasjes. Zoals donkere was waar veel sportkleding tussen zit, tegen muffe geur.

En soms in het wasverzachter bakje ipv wasverzachter.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:53

Heb het een tijdje gedaan, maar uiteindelijk toch weer bij pods uitgekomen.
Die ik enkel in een dikke sale koop haha.

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:06

Ik gebruik natuurzijde als wasverzachter, dus een scheut in het wasverzachterbakje. Wasmiddel gebruik ik Ariël en dan maar de helft van wat er minimaal wordt voorgeschreven. Werkt prima.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 23:59

Ik gebruik schoonmaakazijn als wasverzachter; bij synthetische was voeg ik 's winters wat echte wasverzachter bij de azijn tegen het knetteren.

Nieuwe gekleurde kleding spoel ik eerst een keer met een scheut schoonmaakazijn ipv wasmiddel. Dat moet de kleur fixeren.

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 00:01

Ik gebruik natuurazijn in het wasverzachterbakje.

Telpeva

Berichten: 14837
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:01

Heeft iemand tips hoe je teddy stof of sherpa (is dat hetzelfde eigenlijk?) mooi kunt houden, of weer mooi kunt krijgen? Ik heb een dekentje voor op de bank met aan 1 kant teddystof en die teddy kant wordt zo lelijk.

Kana

Berichten: 9058
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:07

Ik bedenk maar wat hoor maar ik denk dat het in de wasmachine niet platgeslagen moet worden maar juist moet worden opgeklopt? Dus een wol was programma misschien?

Geen idee! Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb een tapijt met zulk textuur en er is 1 (loop)baan helemaal lelijk plat erin. }:0

Telpeva

Berichten: 14837
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:25

Ja zonde is dat he, ik heb een tijd terug een extra kleedje gekocht van hetzelfde merk en model en je ziet het verschil tussen de oude en de nieuwe zo goed... De fleece bovenkant is prima, maar die 'witte' onderkant... Hij is echt gewoon braaf in de wasmachine geweest maar hij ziet er zo vies en onverzorgd uit.
Wolprogramma ga ik eens proberen!