Welke smart phone hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Welke smart phone hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 22:00

Hallo bokkers,

Mijn huidige telefoon is over een tijd aan vervanging toe. Ik heb momenteel de Huawei p smart.

Ik wil eigenlijk niet een veel grotere telefoon omdat ik maar hele kleine handen heb, dat typt niet fijn.
Ik ga erg zuinig met mijn telefoon om. De huidige telefoon is bijna 3 jaar oud en gaat nog wel een half jaartje mee gok ik.

Mijn budget is max €300 euro.
De "eisen" zijn:

Goede gps (nu is mijn gsp signaal vaak slecht en dat ik tijdens het auto rijden niet fijn)

Betere camera dan mijn Huawei nu heeft.

Verder heb ik geen eisen. Als jullie een fijn merk/telefoon aan kunnen raden graag! Ik zie door de bomen het bos niet meer

Mizora

Re: Welke smart phone hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:35

Ik heb een Samsung a41, deze is even groot als de p smart als ik het goed zie, de camera is qua specificaties beter, maar hij is niet te vergelijken met de samsung flagships. Wel is hij prima geschikt voor kiekjes.

De voorbeeldfoto is in een matig verlichte stap met een lastige kleur kat (oogt vaak wat dof, dierenarts was echter uitermate te spreken over hoe hij eruit ziet. Het zit dus puur in de kleur).

A41
Afbeelding

S20
Afbeelding

GPS is in mijn ogen goed, ik gebruik hem veel in de auto, ook als alternatieve snelheidsmeter, alleen in tunnels raakt hij het signaal wel kwijt, verder stabiel.

Hij is op het moment boven je budget met 350 euro, maar de kans is groot dat hij qua prijs weer zakt de komende tijd. Ik heb er zelf 225 euro voor betaald vorig jaar september (was wel een aanbieding), maar er is een chip-tekort. Goed op de aanbiedingen letten is de moeite waard.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:35

Ik heb sinds een paar weken de Xiaomi note 10s.

Hiervoor had ik een Samsung, maar deze is een stuk beter. Camera doet het ook heel goed. Ben er heel erg tevreden over.
Ook de GPS doet het prima.

Met portret stand. Achtergrond maakt hij dan waziger. Vind het zelf wel leuk
Afbeelding

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:42

Ik heb een Oppo Reno Z.
Super fijn toestel,veel opslag ruimte,goede camera.

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:04

Mizora schreef:
Hij is op het moment boven je budget met 350 euro, maar de kans is groot dat hij qua prijs weer zakt de komende tijd. Ik heb er zelf 225 euro voor betaald vorig jaar september (was wel een aanbieding), maar er is een chip-tekort. Goed op de aanbiedingen letten is de moeite waard.

Zo duur? Dat chiptekort heeft dan wel flinke gevolgen. Ik heb in januari 216 euro betaald voor een blauw exemplaar bij Telefoonwereld. Toen zaten ze idd ook rond de 225.

Ik ben er iig net zo tevreden over als jij. Foto's zijn goed genoeg voor mijn standaarden (als ik beter zou willen, dan zou ik wel een echte camera kopen). Geen problemen met de gps. Ik doe aan geocaching en daarvoor is-ie prima nauwkeurig. Soms slechte ontvangst tussen hoge gebouwen. Signaal verliezen in tunnels lijkt mij niet zo'n probleem :D Daar kun je maar één kant op. Zolang het signaal daarna maar weer snel wordt opgepikt. Ik ben iig blij met mijn A41. :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:29

iPhone se heb ik fijn klein toestel
Goede gps en camera is prima

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:40

Ik heb de Google Pixel 4a 5G. Fijne telefoon en heel goede camera. Wel iets boven jouw budget. GPS doet 'ie prima maar dat hangt vooral af van je netwerk denk ik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:15

iPhone 12 mini

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:23

Ik heb een refurbished iPhone 8. Ik ben tevreden over de fotokwaliteit, al heb ik er niet veel verstand van, maar ik kan er gewoon scherpe foto's mee maken. Heb nog geen rijbewijs, dus over GPS op de weg kan ik niet meepraten, maar als ik de app van mijn sportschool gebruik kan ik precies zien hoe ik gelopen ben, dus ik denk dat dat ook wel goed zit :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:30

Ik heb een Motorola Moto g8 power met 64mb opslagcapaciteit.
Kostte me ongeveer €250,- geloof ik en zie hem nu voor €224,- te koop staan bij Belsimpel.
Voor specs:
https://www.belsimpel.nl/motorola-moto- ... BwE&cntd=1

Het is een wat groter toestel dan mijn vorige telefoon, wat idd ietwat lastiger kan zijn met typen etc maar voor bijvoorbeeld Netflix is dat weer ideaal.
Er zit een fijne camera op en itt Alcatel heeft deze geen gezeur met de oplaadpoort.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:31

Ik heb zelf een Samsung Galaxy S21 Plus, dus dat is een beetje boven je budget. Maar ik kan een Samsung A50 aanraden. Mijn moeder en mijn broer hebben deze allebei en zijn hier tevreden mee.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 12:24

Dank jullie wel. Ik merk dat de bekende merken zoals Samsung ect niet veel word genoemd. Ik ga eens verder onderzoek doen met de merken die jullie noemen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:29

Huawei P30 lite - bevalt prima

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:00

Heb je ook eisen of het echt een nieuwer model moet zijn?

Ik ben zelf voor een refurbished iPhone 7 gegaan. Foto's zijn echt prima, verder is de telefoon nog in goede staat. Ben zelf ook altijd zuinig op mijn spullen, dus ik verwacht dat ie nog wel langere tijd mee kan. Met een goede refurbished deal ben je soms ook weinig kwijt, maar het moet je wel liggen natuurlijk, en je kan waarschijnlijk een goedkopere vinden die nieuwer is. :)

Maar ook van andere merken en modellen zijn er veel refurbished opties, dus daar zou je misschien ook nog naar kunnen kijken. Het is mij in ieder geval goed bevallen, ik hou namelijk totaal niet van veel geld uitgeven aan iets als een telefoon, dus was een prima optie!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:47

Ik heb de Samsung A51, heel prima toestel alleen vrij groot.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:21

Wij (inmiddels mijn partner, moeder, schoonzus en ik) hebben de Xiaomi Redmi Note 9 Pro 128gb.

Heeft een goede camera, GPS werkt perfect. Ik heb deze gekozen op basis van reviews van beste telefoons in lage prijsklasse, en deze kwam erg goed uit de test. En dat maakt hij dubbel en dwars waard!

Edit: en een voorbeeldfoto :)

Afbeelding