Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:08

Wat een ontzettend leuk idee! Ik kwam hier op de camping in Italie zojuist een Nederlands gezin tegen die een trailer hadden meegenomen voor de motor en andere camping spullen.

Zo’n tent voor naast de trailer is ook handig. Heb zelf altijd in een tent gecampeert en dit geeft me wel veel inspiratie.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 00:10

Plop1997 schreef:
Wat een ontzettend leuk idee! Ik kwam hier op de camping in Italie zojuist een Nederlands gezin tegen die een trailer hadden meegenomen voor de motor en andere camping spullen.

Zo’n tent voor naast de trailer is ook handig. Heb zelf altijd in een tent gecampeert en dit geeft me wel veel inspiratie.


Gewoon doen :j Ik ben anti kamperen en alles wat erbij hoort, maar tot nu toe bevalt het prima, haha!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:58

Wat voor tent heb je bij je trailer?Heb ik daar overheen gelezen?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 17:25

Dinopino schreef:
Wat voor tent heb je bij je trailer?Heb ik daar overheen gelezen?


Dat denk ik, het is namelijk gewoon de tent van Ifor Williams zelf :j Speciaal voor deze trailer!

Mocht je hem willen hebben, hou rekening met een levering van 2 á 3 maanden.

Ik heb hem vandaag 'eventjes' opgezet. Dat ging eigenlijk vrij vlot en ziet er allemaal heel degelijk uit! Het feit dat er geen tentstokken bij zitten is een groot pluspunt, je kan de hele tent vanaf 1 punt oppompen.

Op de foto's staat ie dus gewoon even met de 'pees' in de rail en voor de rest zit ie niet vast. Het idee is dat ik op de camping er pallets onder ga leggen, zodat ik even wat hoger zit. Dat is wel fijn met regen e.d. Het is niet iets wat je doet als je een week gaat camperen, maar ik sta er immers straks 2 maanden :o

Het enige wat ik nu nog mis is een binnentent :? Ik heb hem wel meebesteld, dus geen idee waar die nu weer verdaagd is?!

Ik heb wel de muggen-horren. Ook kan je de tent helemaal open zetten (de openingen), met een muggen-hot ervoor, met raam of helemaal dicht (ideaal als je in het donker wilt slapen). Dus echt wel veel opties :j

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 00:40

Dank je. duidelijke fotos. Wat een geinig idee. Ga even op de site van de ifor williams kijken.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 12:32

Dinopino schreef:
Dank je. duidelijke fotos. Wat een geinig idee. Ga even op de site van de ifor williams kijken.


Ik kon hem uiteindelijk alleen vinden in de brochure. :j

Dus even Googlen op 'brochure Ifor Williams HBX511'

Edit:

https://www.iwt.co.uk/products/horsebox ... =brochures

Bij deze :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:43

Ja ik vond ook dat onderstel voor clamping mooi. Dank je heb al zitten smullen. Plannen zijn in de maak.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 19:47

Dinopino schreef:
Ja ik vond ook dat onderstel voor clamping mooi. Dank je heb al zitten smullen. Plannen zijn in de maak.


Wel delen hé ;-) :D

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:15

Geweldig dit! Vreselijk creatief van je :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 19:00

Update time!

Het was eventjes stil (want even te druk met voorbereiden verhuizing), maar vandaag weer een paar uurtjes kunnen klussen. Het is nu echt bíjna af **\O/**

Een afneembare achterwand gemaakt voor m'n kookplaatje. Ook weer zo gemaakt dat ik hem heel makkelijk in het hoekprofiel kan schuiven en niks geschroefd is.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Daarnaast nog een manier gevonden om de bakken op hun plek te houden tijdens het rijden. Alleen daar weer geen foto's van gemaakt :+

De kraan is ook klaar om erop gezet te worden, maar die moet ik nog even schoonmaken. Ook tot de conclusie gekomen dat gordijntjes wel nodig zijn, niet overdag maar wel in de avond met de lichten aan binnen :))

Maar het einde is in zicht :=

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:42

Slim en handig gemaakt!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:58

Ik heb dat in een simpelere versie ook al eens gemaakt. Moest toen een week ergens kamperen voor een clinic. Kederlijst aan de trailer gemaakt en een voortent passend daarop gemaakt. Ging prima.

Afbeelding

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 11:25

rina schreef:
Ik heb dat in een simpelere versie ook al eens gemaakt. Moest toen een week ergens kamperen voor een clinic. Kederlijst aan de trailer gemaakt en een voortent passend daarop gemaakt. Ging prima.

[ [url=m/Z7xzI4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er prima uit inderdaad! :j Hier zit die rail gelukkig al standaard op de trailer! Dat scheelde werk :D

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:18

Wil je als het helemaal af is nog eens een nieuwe reeks foto's uploaden? ik vind het zo leuk wat je aan het knutselen bent!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 21:28

neile schreef:
Wil je als het helemaal af is nog eens een nieuwe reeks foto's uploaden? ik vind het zo leuk wat je aan het knutselen bent!


Ja, dat komt helemaal goed! :j Nu de laatste kleine dingetjes en volgende week ga ik officieel wonen, dus dan stuur ik nog de foto van de definitieve set-up!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 13:54

Zo... even een update vanuit het zonnige zuiden. We zijn gisteren aangekomen op de camping waar we 2mnd zullen verblijven. Inmiddels zit de eerste nacht erop, het eerste ontbijt en de eerste lunch zijn genuttigd en de eerste schooldag van m'n dochter begint ook al op te schieten.

Hoewel het vannacht behoorlijk koud was (zo'n 11°C) is het overdag nu net even te warm. Momenteel is het zo'n 31°C in de TraiVan. Gelukkig zal het snel weer wat afkoelen en kunnen we overdag de schaduw buiten opzoeken.

De hond is ook mee en die snapt er geen snars van, maar vermaakt zich verder prima. Bijgevoegd wat foto's, daarop zie je o.a. een goed afgeladen TraiVan. Pallets om een beetje van de vloer af te zijn, de fietsen mee, genoeg te eten en te drinken, wat om ons mee te vermaken, en zelfs een bank! #glamping Wij komen de 2mnd wel door!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:58

Ik vind het wel echt super leuk!!! Hopelijk komen jullie de koudere nachten ook goed door..

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:07

:D Geweldig ik voorzie een hype camperen met je trailer

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:32

Het komt nog net een beetje rommelig over, maar wel knus genoeg toch zo te zien?

Zijn op zich ook wel 2 goede maanden denk ik voor zoiets, in principe zou het niet al te warm en niet al te koud moeten worden in september en oktober :) Denk dat regen je ergste vijand is.... maar met opgehoogd vloertje is dat al een heel eind getackeld +:)+

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 18:39

pmarena schreef:
Het komt nog net een beetje rommelig over, maar wel knus genoeg toch zo te zien?

Zijn op zich ook wel 2 goede maanden denk ik voor zoiets, in principe zou het niet al te warm en niet al te koud moeten worden in september en oktober :) Denk dat regen je ergste vijand is.... maar met opgehoogd vloertje is dat al een heel eind getackeld +:)+


Wonen in een paardentrailer is per definitie rommelig :') Je bent niet op vakantie voor een week of twee, dus je moet echt wel je zooi mee hebben. En dan wordt ruimte toch een dingetje, want dat is er gewoon weinig ;)

Vandaag nog even verder gegaan met indelen en toch tot de conclusie gekomen dat een binnentent voor de bank onvermijdelijk was. Liever niet, want het verkleint enorm, maar er kwam best wat condens van het doek af en da's niet heel prettig op een stoffen bank. :Y)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:41

Oh da's wel balen ja!

Nou ik dacht meer aan het overwegen van schuifdeurtjes voor het keukenblokje ofzo, dat zou er wel netjes uitzien :)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 07:46

pmarena schreef:
Oh da's wel balen ja!

Nou ik dacht meer aan het overwegen van schuifdeurtjes voor het keukenblokje ofzo, dat zou er wel netjes uitzien :)


Eens, maar het moet ook snel in en uit elkaar gezet kunnen worden. Hoe meer ik toe voeg, hoe meer zooi eruit en erin moet.
Na wat herschikken ziet het er beter uit hoor, als je wat langer hier bent dan settled het ook meer :j

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:54

Ik zat wel net te denken: OMG wat moet je met al die meuk als je het er weer uit moet halen? :+
Ik vind het wel echt heel knap gemaakt en bedacht. Ik had het niet gekund hoor, en echt geen zin in gehad. Daarnaast weet ik hoe warm en koud een caravan kan zijn dus dat zal met een trailer minstens zo erg zijn.

Waarom zat je hier nou ook alweer 2 maanden?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 08:22

Suzanne F. schreef:
Ik zat wel net te denken: OMG wat moet je met al die meuk als je het er weer uit moet halen? :+
Ik vind het wel echt heel knap gemaakt en bedacht. Ik had het niet gekund hoor, en echt geen zin in gehad. Daarnaast weet ik hoe warm en koud een caravan kan zijn dus dat zal met een trailer minstens zo erg zijn.

Waarom zat je hier nou ook alweer 2 maanden?


M'n dochter gaat hier al naar school, maar ik krijg pas 29 oktober de sleutel van 't nieuwe huis. Dus óf ik moet iedere ochtend 1,5u heen en in de middag weer 1,5u terug, óf een hotel in (kost errug veel), of dit :+ Ach, tis voor een goed doel!

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:51

Toppunt van omdenken _/-\o_

Echt briljant bedacht. En slim uitgevoerd. Het rommelige valt mij ook op maar dat is natuurlijk inherent aan het super tijdelijke karakter. Een tiny house of camper bouw je permanent om en dan heb je weer andere accenten.

Ik wens jullie veel geluk de komende maanden (ook met het weer). En al denk ik dat je vast wat zware momenten mee gaat maken geloof ik meteen dat jullie dit gaan 'rocken'.
En heel eerlijk: ik vind de veerkrachtige creatieve les die je kind zo indirect meekrijgt echt super mooi.