Hangstoel standaard met pootmaten kleiner dan 120:cm gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Hangstoel standaard met pootmaten kleiner dan 120:cm gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 13:42

Na helaas een teleurstellende levering van een standaard die geen 110 cm bij 110:cm bleek te zijn maar 154 cm bij 154 cm. Deze wordt nu opgehaald woensdag en gaat retour verzender dan.

Maar ja waar vind ik dan wel een standaard met pootmaat kleiner dan 120 cm en een die hoger is dan 210 cm. Anders moet ik alsnog een gat in het plafond maken. Nou ja laten maken dan om hem op te hangen. Ik ben al een jaar op zoek maar nog niets gevonden dat zou kunnen passen.

Roadracer

Re: Hangstoel standaard met pootmaten kleiner dan 120:cm gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:46

Heeft dat niet te maken met de stabiliteit? Als je aardig de hoogte in gaat met de stoel krijg je ook een hoger liggend zwaartepunt. Dat is lastiger op te vangen met een kleine pootmaat lijkt me.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:49

Kun je niet de hangstoel aan een langere ketting of touw hangen ?
Dan maakt het toch niet uit hoe hoog de standaard is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 14:08

Ik heb minimaal 215 cm hoogte nodig ivm de maat van de hangstoel. Anders zit ik op de grond zo ongeveer.

In mijn oude huis hing hij aan het plafond. Hier heb ik een totaal ander soort betonnen plafond en ben bang dat ik met stoel en al naar beneden kukel.

Geen idee als je zwaartepunt netjes onder het ophangpunt blijft zou het met kortere poten wel moeten lukken. Of desnoods een ronde poot, of asymetrisch dat maakt niks uit. De ruimte is alleen niet heel groot of ik moet de gang van de buren erbij gaan nemen. Of een bank en mijn salontafel eruit halen en dat is ook weer niet de bedoeling. -O-

Die in de winkel bijvoorbeeld met zo n rieten stoel eraan zijn veel compacter. Maar voor deze hangstoel helaas net te laag weer.

En ik dacht nu dus er een gevonden te hebben maar de maat daarvan klopte dus totaal niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:11

Kan je de poten niet op maat laten maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 14:12

Zou kunnen maar waar vind ik een bedrijf dat dat zou kunnen doen? Hout of metaal maakt me niks uit zelfs. Als hij maar past en ik mijn hangstoel weer kan gebruiken. Mis hem aardig na een jaar

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:20

Ik zou eens navragen bij meubelmakers die veel met staal werken. Zo iemand vindt dit misschien wel een leuk project. Dit soort bedrijven bijvoorbeeld: https://www.staaal.nl/ of https://www.firmahoutenstaal.nl/
Die bedrijven ken ik verder niet hoor, geen idee of ze dit kunnen doen maar wie weet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:30

Of misschien eens bij een las school vragen? Is misschien wel een leuk project voor een leerling?