Helaas wordt mijn harde schijf niet meer gelezen door mijn macbook. Hij is per ongeluk geforceerd verwijderd en nu wil mijn macbook hem niet meer registreren. Ik kan hem nog wel vinden via schijfhulpprogramma maar mounten en schijf ehbo haalt niets uit. Dit schijnt een bug in het systeem van apple te zijn heb ik me laten informeren.
Op een een of andere manier is de ‘taal’ van de harde schijf veranderd waardoor hij niet meer te lezen valt, (fat32) zegt hij. Wat weer vreemd is aangezien apple en windows dit wel gewoon zou moeten kunnen herkennen.
Andere (windows) laptops registreren de schijf ook niet.
Helaas had ik geen backup van deze schijf. Maar de data die er op staat moet ik echt terug hebben. Nu heb ik al een paar offertes bij data recovery bedrijven opgevraagd maar de prijs ligt gewoon rond de 1000euro. En dat heb ik echt niet als student.
Dus ik vroeg me af: heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten en zijn er nog opties om de data terug te krijgen? Bijvoorbeeld via een bepaald programma, of een handig bedrijf met wat lagere kosten? Heel erg bedankt in ieder geval.
Ja, ik weet hoe stom het is om er geen backup van te hebben. Maar helaas is het gebeurd. Ik hoef hier verder geen reacties over want ik voel me er al rot genoeg over.
En als jullie nog tips hebben voor backups: ik wil graag een 2e cloud backup. Deze zou ik graag via mijn finder gewoon in kunnen zien. Iets als dropbox oid. Ik heb alleen wel rond de 4tb ruimte nodig en er moet een goede beveiliging op zitten. Mag uiteraard geld kosten.
Ik wist niet dat ze ook een programma hadden, ik zal er even naar kijken!