Beeldschermbril, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Beeldschermbril, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 20:14

Vandaag sneuvelde mijn beeldschermbril, spontaan, terwijl ik rustig op de bank zat en niks deed brak het montuur in 2 :+

Nu begon dus meteen mijn zoektocht naar een nieuwe maar ik zie door de bomen het bos niet. De mijne was een goedkoop dingetje van de kruidvat (10 euro misschien? Misschien zelfs goedkoper?) maar die kan ik niet meer terugvinden in de webshop dus ik moet toch iets anders zien te vinden.

Mijn wensenlijstje:
- Budget tot ongeveer 20 euro, en als het ding nou echt mooi geweldig of briljant is wil ik tot ongeveer 50 euro gaan
- geen spullen van aliexpres/wish/dropshippers
- liefst kant en klaar, dus niet dat ik eerst langs een opticien hoef voor een afspraak met oogmeting en een verkooppraatje. Er is niks mis met mijn ogen, glazen op sterkte heb ik niet nodig.

Iemand suggesties waar ik dat kan vinden?
Danku :*

Prrrr

Re: Beeldschermbril, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:45

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:16

heel tevreden over de bril bij Charlie Temple ! super service en echt goed blue light bril, merk duidelijk verschil

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:04

Op bol.com staan er ook een boel. Heb de mijne daar ook vandaan om uit te testen. Geloof ook €20,- en ondertussen draait hij nog steeds fulltime dienst :)

Edit: de vaak gebruikte benaming is blue filter/blauwfilter bril. Geen idee of je toevallig al met die term had rondgekeken, maar misschien vergroot dat je zoekresultaten :D

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:07

Ik heb er een van Kruidvat. Als je een duurdere gewend ben zal het waarschijnlijk niks zijn maar voor mij is het goed genoeg. Weet je dat je bij je werkgever na kunt vragen of zij het willen vergoeden? Bij mij op mijn werk heeft een collega er wel eens naar gevraagd en als je echt klachten hebt valt er dus best wat te regelen. Misschien de moeite waard :))

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:10

Ik ben even verloren :+ Een beeldschermbril, blauwlichtfilter?
Waarom niet gewoon de de kleuren vanaf je beeldscherm aanpassen, met een programma'tje zoals Flux of de standaard Windows mogelijkheden?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 23:25

faunty schreef:
heel tevreden over de bril bij Charlie Temple ! super service en echt goed blue light bril, merk duidelijk verschil

Daar heb ik daarstraks ook gekeken maar dan kwam ik uit op zo'n 60 euro, dat hield mij tegen :)
Mag ik vragen wat voor verschil je zoal merkt? Als je nog eens de keuze zou hebben, zou je dan weer voor zo'n duurdere gaan? Ik vind het niet erg om meer te betalen als het product echt beter is maar dan wil ik het graag zeker weten zeg maar O:)

Bedankt voor de tips tot nu toe!

Nirvana: met een aanpassing aan het scherm blijf ik wel iets langer klachtenvrij vs zonder, maar de klachten komen uiteindelijk toch. Een bril werkt imo beter :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:16

ik heb staar, daardoor had ik eigenlijk altijd pijn in mijn ogen en traanogen als ik langer dan 30 minuten achter de computer zit. door de staat moet ik de helderheid ook heel hoog zetten. met de brillen van de kruitvat en action merkte ik al wat verschil, maar door de online school moet ik nu soms 2,5 3 uur achter mijn scherm zitten. een vriendin had een bril van Charlie Temple, en wow ! wat een verschil, ik kan gewoon 2,5 uur achter mijn scherm zitten zonder hoofdpijn en pijnlijke traanogen !

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 14:38

Oh echt joh! Wat fijn <3
Dan ga ik hem denk ik ook maar daar bestellen, kost wat meer maar dan is er ook wat meer keuze, en als het ook beter helpt dan heeft dat toch wel meerwaarde. Dankjewel voor je tip!