Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Leasen wordt wel gebruikelijker volgens mij. Je kan tegenwoordig zelfs occasions leasen.
Ik vond het persoonlijk nog vrij duur, maar je weet ook dat je buiten de brandstof geen extra kosten meer hebt.
ImkeTarek schreef:Bedankt voor de info Ikke! Heel fijn. Mijn vriend heeft idd al een website gevonden.
Wij gaan in omgeving Nijmegen wonen
Zeker grotere landen zoals Australië kijken daar toch anders tegenaan. 's Lands wijs, 's lands eer
. En met regelmatige bezoekjes aan familie, is Nederland nog steeds erg normaal gelukkig
!
zonnebloem18 schreef:Leasen wordt wel gebruikelijker volgens mij. Je kan tegenwoordig zelfs occasions leasen.
Ik vond het persoonlijk nog vrij duur, maar je weet ook dat je buiten de brandstof geen extra kosten meer hebt.
ImkeTarek schreef:Mijn vriend gaat in Eindhoven werken. De laatste 5 jaar hebben wij in Engeland gewoond, hier is het qua afstanden redelijk hetzelfde als Nederland. En met regelmatige bezoekjes aan familie, is Nederland nog steeds erg normaal gelukkig
!
Maar een uurtje rijden vinden wij niet heel ver weg (perspectief is idd door Australie flink veranderd!), dus bv in Eindhoven voor een auto kijken is geen probleem
ipv een klein oud bakje zonder airco 
) en alles is keurig gemaakt, met leenauto, geen kosten. Vooral dat laatste vind ik wel heel fijn. Het kost aardig wat per maand, maar dat is een vast bedrag en niks extra's. Dat geeft ook wel een gevoel van zekerheid.lies_sparkle schreef:Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je budget voor kopen.
Ik heb 1,5 jaar geleden een ogenschijnlijk goede auto gekocht. Netjes met APK, ernaar laten kijken. Leek goed. Aanschafwaarde €800 Uiteindelijk in 8 maanden oneindig veel kosten aan gehad, in totaal aan reparaties €1600. Toen de APK kwam en hij nog eens €800 nodig had, heb ik hem weg gedaan. Kort samengevat; in 8 maanden heb ik €300 per maand afgeschreven + wegenbelasting + verzekering. Al met al (diesel + extra toeslag) bijna €400. Nou daar had je een hele dikke auto voor kunnen leasenipv een klein oud bakje zonder airco
Ik zit nu naar private lease te kijken; €185 per maand, zekerheid dat je auto het doet, net autootje.
Mocht je wat meer te besteden hebben/willen haha, dan kun je misschien beter kopen

lies_sparkle schreef:Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je budget voor kopen.
Ik heb 1,5 jaar geleden een ogenschijnlijk goede auto gekocht. Netjes met APK, ernaar laten kijken. Leek goed. Aanschafwaarde €800 Uiteindelijk in 8 maanden oneindig veel kosten aan gehad, in totaal aan reparaties €1600. Toen de APK kwam en hij nog eens €800 nodig had, heb ik hem weg gedaan. Kort samengevat; in 8 maanden heb ik €300 per maand afgeschreven + wegenbelasting + verzekering. Al met al (diesel + extra toeslag) bijna €400. Nou daar had je een hele dikke auto voor kunnen leasenipv een klein oud bakje zonder airco
Ik zit nu naar private lease te kijken; €185 per maand, zekerheid dat je auto het doet, net autootje.
Mocht je wat meer te besteden hebben/willen haha, dan kun je misschien beter kopen