selfmade buscampers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:02

Gewoon diesel en ja camper

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:22

Kon mijn vorige post niet meer wijzigen, nu volgens mij wel grote foto's?

Ramen laat ik doen, rest zoveel mogelijk zelf.. Mijne is ook diesel. Zit erover te denken komende winter mijn eigen auto te schorsen en dan lekker in de bus te rijden, ff kijken hoe het loopt met het klussen. Dan weet ik ook of er dingen zijn die aandacht nodig hebben qua motor/rijden etc. Niet dat ik er in het voorjaar vrolijk mee op pad ga na een aantal maanden stil te hebben gestaan en dat er dan dingen niet in orde blijken.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:01

Ah kijk dat kijkt een stuk makkelijker, leuk project zo! Ziet er al heel anders uit als er een vloertje in ligt.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:32

Ja dat scheelt enorm! Knap het meteen zo van op.

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:01

Wauw, mooi project! Ben benieuwd hoe het wordt!

Hier ook diesel (volgens mij zijn er ook niet veel benzine bussen) en gewoon als camper ingeschreven.

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:03

Goed bezig hierboven, ben benieuwd naar de vorderingen :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:51

Zelfbouw misschien, wij hebben dan geen zelfbouw bus, maar zijn bijna allemaal diesels, geen bezine te vinden.

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:23

Nee klopt, er zijn bijna geen benzinebussen te vinden, kant en klare buscamper heb ik sowieso nog niet gezien. Diesel mbt wegenbelasting en milieuzones leek me prijzig cq ingewikkeld, maar eerlijk is eerlijk, heb me daar niet in verdiept hoor is een aanname.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:03

tantesam schreef:
Nee klopt, er zijn bijna geen benzinebussen te vinden, kant en klare buscamper heb ik sowieso nog niet gezien. Diesel mbt wegenbelasting en milieuzones leek me prijzig cq ingewikkeld, maar eerlijk is eerlijk, heb me daar niet in verdiept hoor is een aanname.


Diesel is met campertarief best te doen hoor :) en het ligt met de milieuzones eraan waar je woont, wij willen nooit naar de grote steden met onze bus, dus hebben nooit last van de zones

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:35

Het is alweer een poos gelden dat ik hier wat geplaatst heb maar e bus heeft na de binnenkant nu aan de buitenkant een ware metamorfose ondergaan. Hij is helemaal geschuurd geplamuurd en opnieuw gespoten. een hele vooruitgang al zeg ik het zelf!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook heb ik de saaie coronatijd ingevuld met uren routes bedenken mooie plaatsen bekijken waar ik heen wil gaan enz. welke bestemming we kiezen zijn we nog niet uit maar alles gaat aan bod komen ooit. Mijn droom is naar Schotland alleen manlief ziet dat nog niet zo zitten haha.

Afbeelding


Wie gaat er waar naartoe dit jaar???

gaucho

Berichten: 9546
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:37

Ik ga in ieder geval komend weekend lekker naar Zuid Limburg :D

horsii

Berichten: 7666
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:39

Flink opgeknapt zeg.

Wij gaan onze aalkoof verkopen dus waarschijnlijk dit jaar camper loos.
Onze dochter is vorige maand geboren en deze camper is met twee honden en een baby toch wel krap.
Korte camper en niet de gunstigste indeling.
Na de verkoop kijken waar we tegenaan gaan lopen.
Maar gaan niet de hoofdprijs betalen zitten niet op de schopstoel.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:51

Stephanie_86 schreef:
Het is alweer een poos gelden dat ik hier wat geplaatst heb maar e bus heeft na de binnenkant nu aan de buitenkant een ware metamorfose ondergaan. Hij is helemaal geschuurd geplamuurd en opnieuw gespoten. een hele vooruitgang al zeg ik het zelf!


[ [url=m/x0EX1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YMpdEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeUNJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VTcmvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z7pbcO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook heb ik de saaie coronatijd ingevuld met uren routes bedenken mooie plaatsen bekijken waar ik heen wil gaan enz. welke bestemming we kiezen zijn we nog niet uit maar alles gaat aan bod komen ooit. Mijn droom is naar Schotland alleen manlief ziet dat nog niet zo zitten haha.

[ [url=m/XG4g7s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wie gaat er waar naartoe dit jaar???


Wauw dat is erg mooi geworden! Super gedaan :)

Wij leven alweer drie maanden in onze camper, omdat we aan het verbouwen zijn. We hopen echt dit jaar weer op vakantie te kunnen, de afgelopen twee jaar zijn we niet verder gekomen dan Duitsland door corona. Hopelijk in het najaar naar de Balkan :) En wellicht dan langzaam op zoek naar een andere bus (4x4) en deze verkopen.

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:54

Ballard_L schreef:
Stephanie_86 schreef:
Het is alweer een poos gelden dat ik hier wat geplaatst heb maar e bus heeft na de binnenkant nu aan de buitenkant een ware metamorfose ondergaan. Hij is helemaal geschuurd geplamuurd en opnieuw gespoten. een hele vooruitgang al zeg ik het zelf!


[ [url=m/x0EX1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YMpdEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeUNJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VTcmvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z7pbcO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook heb ik de saaie coronatijd ingevuld met uren routes bedenken mooie plaatsen bekijken waar ik heen wil gaan enz. welke bestemming we kiezen zijn we nog niet uit maar alles gaat aan bod komen ooit. Mijn droom is naar Schotland alleen manlief ziet dat nog niet zo zitten haha.

[ [url=m/XG4g7s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wie gaat er waar naartoe dit jaar???


Wauw dat is erg mooi geworden! Super gedaan :)

Wij leven alweer drie maanden in onze camper, omdat we aan het verbouwen zijn. We hopen echt dit jaar weer op vakantie te kunnen, de afgelopen twee jaar zijn we niet verder gekomen dan Duitsland door corona. Hopelijk in het najaar naar de Balkan :) En wellicht dan langzaam op zoek naar een andere bus (4x4) en deze verkopen.


Dank je wel! we zijn er ook erg trots op!

Jeetje dat is ook wat 3 maanden in de camper wonen. Is het nu niet erg koud?

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:12


Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:27

Stephanie: ooh we hebben er al eens een heel jaar in gewoond, voelt als ons huis :) we hebben een dieselkachel en houtkachel, dus koud is het niet gelukkig! Beter dan in ons huis, daar hebben we op het moment geen kachel :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:32

Wauw, die is zeker opgeknapt!
Wij gaan in april een rondje Nederland doen, en in september Slovenie/Kroatie en wellicht Hongarije/Tjechie eraan plakken. Ik wil nog altijd graag naar Kostnice Sedlec, we hadden dat eigenlijk voor 2019 op de planning staan maar toen was ik de reisgidsen van Tsjechie en Hongarije vergeten, dus hebben we alleen Slovenie/Kroatie gedaan.

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:33

Neon is dat te doen met honden

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 14:36

Neonlight schreef:
Wauw, die is zeker opgeknapt!
Wij gaan in april een rondje Nederland doen, en in september Slovenie/Kroatie en wellicht Hongarije/Tjechie eraan plakken. Ik wil nog altijd graag naar Kostnice Sedlec, we hadden dat eigenlijk voor 2019 op de planning staan maar toen was ik de reisgidsen van Tsjechie en Hongarije vergeten, dus hebben we alleen Slovenie/Kroatie gedaan.


Dit staat ook op mijn lijstje en route voor Tsjechiƫ lijkt me onwijs gaaf om te zien inderdaad.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:40

Wat bedoel je met is dit te doen met de honden? Qua landen of qua reisafstand? Wij gaan in september 3,5 week en dan hebben we dus wat meer tijd. En doorgaans staan we maar 1, hooguit 2 nachten op een plaats en trekken we weer door. Qua landen, Slovenie en Kroatie (in ieder geval Istrie) zijn hondvriendelijk. Meest hondonvriendelijke land tot nu toe is Italie, overal een muilkorf om (liften, OV...)

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:42

Ja hond vriendelijke bedoel ik
Mogen ze ook.op de stranden enz..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:45

Niet op alle stranden, maar er zijn diverse stranden waar honden zijn toegestaan in Kroatie. Ook campings die een eigen strand hebben hebben vaak een apart stukje waar ook honden mogen komen. En zoals je op de foto's van TS ziet heeft haar hond ook veelvuldig genoten in het prachtige zeewater van Kroatie. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:47

Mooie veranderingen al zeg. Nieuwe kleur en ik zie een mooi interieur.

Horsii kunnen jullie niet iets aanpassen en de camper houden. Iets terugkopen is toch een dure grap.

Hier geen idee, hangt van covid af en of mijn oude woefje nog rondstapt van de zomer. Maar of grote camper en de neus achterna. Of mijn half omgebouwde rolstoelbus en motor mee. Mijn rolstoelbus heeft alles los erin omdat scootmobiel ook erin moet kunnen.

We zijn al eerder met combi motor/mensen/tent op pad geweest. Het is een gepuzzel maar alles past erin. Goed matras tegen de zijwand opgetakeld. Een los bankje mee, chemisch toilet is altijd aan boord net als box met kookspullen borden bestek enz. En de hele zijkanten hangen vol met hangzakken en bakjes. Tussen voorstoelen en achterbak zit een groot hooinet :D . Daar passen eigenlijk alle kleren in en de handdoeken en zo.

Dan past er net een grote motor tussen :') dit keer zou er dan een kleintje meegaan. Die kan overdwars in de bus. :D en blijft ongeveer de halve bus leeg.

Goed om te lezen van kroatie :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 14:55

Echwel schreef:
Ja hond vriendelijke bedoel ik
Mogen ze ook.op de stranden enz..


Wij zijn met de hond helemaal naar het zuiden van Kroatiƫ gegaan vorig jaar en op sommige stranden mocht ze alleen na 8 uur in de avond. verder zijn er zat afgelegen strandjes waar we de hele dag met haar hebben kunnen zwemmen. Ik heb geen last ondervonden dat de hond mee ws ook niet met uiteten heeft niemand er moeilijk over gedaan