selfmade buscampers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 12:26

Hallo allemaal.

Ik kon niet echt een actief topic vinden dus vandaar een nieuwe.

Wij hebben sinds deze week een Ford transit buscamper gekocht die behoorlijk gemoderniseerd moet worden. we hebben hem van de eerste eigenar die hem 17 jaar geleden bij de dealer heeft gekocht en daarna meteen heeft omgebouwd als buscamper. sindsdien is er niks meer aan gedaan.

zie foto's als hoe we hem gekocht hebben. :') -O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ondertussen zijn alle latjes, kastjes en vloerbedekking er uit en hebben we een idee hoe we het willen hebben. Dit is onze eerste buscamper en zitten vol met vragen hoe we het moeten aanpakken en of het handig is wat we willen. zoals de bekleding van de wanden en deuren. er wordt veel over vilt gepraat maar met een chronisch verharende hond lijkt me dat geen optie. Schrootjes zelf wil mijn man niet daarentegen vind ik het wel heel gezellig haha. Nu dacht ik er over om vloer vinyl op de wanden en deuren te plakken met een laminaat look alleen heb geen idee of dat mogelijk is.

Augustus moet hij "af" zijn want dan willen we met de hond via Oostenrijk naar Italië het Gardameer.

Wie heeft er hier ook een zelfmade buscamper? en wat zijn jullie avonturen geweest en hoe hebben jullie het gemaakt?

Ik zou zeggen brand los met zn allen en laten we er een leerzaam en gezellig topic van maken! *\o/* *\o/*

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:33

Gaaf, ik ga je volgen!
Mijn grote droom is om binnen nu en 5 jaar zelf ook een bus te kopen en deze om te bouwen :))

Nu doe ik het vooral met oneindig filmpjes kijken op YouTube, instagram en pinterest afstruinen :D

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 12:51

Leuk dat je gaat volgen! Hoop dat we hem mooi kunnen maken, we zijn vooral nu heeeeeeel veel aan het lezen over hoe de wanden bekleden en iedereen zegt iets anders dus tja :') Manlief heeft net een zonnepaneel besteld zodat we niet afhankelijk zijn van een camperplaats met stroom e.d.

Bed en kastjes zijn we al over uit hoe we dat gaan maken. Maar dan moet er eerst gesloopt worden en de wanden weer bekleed worden haha.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:17

Je kan lid worden bij de NKC vroeger had je veel zelf bouwers.

De wanden isoleren met bv glas- of steenwol latjes op de stalen ribben en dan voor de damp plastic er tegen en wij hebben van die dunne 3mm gefotografeerde multiplex platen er tegen aan geschroefd.
Het schroeven in de latjes en niet direct in de stalen ribben anders heb je altijd condensdruppen aan de schroeven als het koud is.

En vooral eerst mallen maken van karton want een bus is rond en taps.

Ik wens jullie veel bouw plezier, en dat hij optijd af is.

Albert

Berichten: 5735
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:24


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27195
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:38

Omdat dit topic beter op HTT past ga ik het daar naartoe verplaatsen.

BEU --> HTT

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 06:39

Gister heb ik alles wat er uit gehaald moest worden er uit gehaald en naar de milieustraat gebracht. En meteen multiplex voor de kastjes gehaald en balken voor het bedframe. Deze kunnen geschuurd en gegrond worden nadat ze op maat zijn gemaakt.

Nu alles er uit is wat er uit moet en er al spullen gehaald zijn heb ik er helemaal zin in!

Van de week naar de kwantum voor vinyl voor de vloer. We zijn er nog niet helemaal uit wat we nou op het multiplex van de wanden en plafond gaan doen. De deuren laten we voorlopig even voor wat ze zijn want zijn wel heel optimistisch geweest met plannen om hem in augustus af te krijgen haha

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:34

Mijn ouders hebben in de jaren 80 een buscamper opgeknapt, ook een Ford Transit. Op de wanden hebben ze kurk gebruikt, mede ook vanwege het gewicht, plus extra isolerend vermogen.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:37

Wat leuk! Ik ga dit ook stilletjes volgen. Toch een droom die hopelijk ooit uit gaat komen :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:39

Wat een leuk project! Mijn man wil dat ook nog een keer gaan doen. Maar we zijn met z’n 3en dus dan is t qua slapen ingewikkelder. Volg graag mee hoe alles wordt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:43

Hier ook een droom. Manlief wil wel, maar is zo bang dat hij echt alles moet doen :+

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:25

miccamaaike schreef:
Wat een leuk project! Mijn man wil dat ook nog een keer gaan doen. Maar we zijn met z’n 3en dus dan is t qua slapen ingewikkelder. Volg graag mee hoe alles wordt.



Je kunt kunt ook bustenten kopen. Die plaats je met de ene opening naar de schuifdeur van de bus zodat je daar een doorgang krijgt die je ook dicht kunt ritsen. Voordeel is dat je de tent kunt laten staan als je met de bus weg gaat. Bijv Obelink heeft er verschillende

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:06

Oh wat grappig, mijn man heeft een hekel aan tenten maar wie weet krijg ik dit er nog wel door over een paar jaar. Kan hij zelf lekker in t busje slapen, dank voor de tip Bokker31!

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:21

Wat leuk al die volgers!!! Gisteren alle latjes er af gehaald. Die heb ik vanmorgen vroeg geschuurd en ontvet. Afbeelding

Nu zit de eerste laag grondverf er op maar dat zal nog wel een keer moeten gezien het hout 17 jaar niet behandeld is geweest.
Afbeelding

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:25

miccamaaike schreef:
Wat een leuk project! Mijn man wil dat ook nog een keer gaan doen. Maar we zijn met z’n 3en dus dan is t qua slapen ingewikkelder. Volg graag mee hoe alles wordt.


Je kunt ook duo bedden maken als je man geen tent wil. Dan slapen jullie in de lengte en de derde persoon overdwars boven jullie. Dat heb ik gevonden op pinterest (onwijs leuk om ideeën op te doen!)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:01

Wat een leuk project, ik volg even.

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:22

miccamaaike schreef:
Wat een leuk project! Mijn man wil dat ook nog een keer gaan doen. Maar we zijn met z’n 3en dus dan is t qua slapen ingewikkelder. Volg graag mee hoe alles wordt.

Ik kwam toevallig vandaag deze site tegen, is ook een familie van 3, dus voor jullie misschien interessant. Erg uitgebreide website met allerlei informatie. http://www.3fdesign.nl/vanconversion/index.html#

Voor ons (mij) ook een kleine droom, dus ik ga hier zeker volgen!

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:34


Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 11:37


Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:53

Stephanie_86 schreef:
[ [url=m/8PmY2R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XP3wW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet de binnenkant er nu uit


Dat ziet er (leeg) verbazingwekkend ruim uit!

Hoi :wave: Ik volg ook.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: selfmade buscampers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:02

Ziet er mooi ruim uit idd!!

En bedankt ook voor de gedeelde linkjes. Had zelf laatst ook al wat zitten tekenen met een extra bed, maar de indeling in die link is ook mooi. We zijn alleen niet zulke goede samenslapers, dus misschien nog maar even wachten totdat de tent een optie is. Leuke ideeën in ieder geval!

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:04

Dit is de droom van mijn vriend en mijzelf, en dan lekker touren door Schotland e.d. <3

Succes! Ik volg!

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:13

Heel leuk! Laten jullie de indeling zo of veranderen jullie die? Ik ben benieuwd.

Wij zijn bezig met het ombouwen van de tweede buscamper. Deze is wat groter dan de vorige. Hij is nu zo ver klaar dat we er al een maand mee op pad zijn geweest (geïsoleerd, wanden, vloer, plafond, keuken, zijraam, dakraam, bed/bank, lampjes, stopcontacten, dieselkachel, etc.). Nu nog afwerken, maar dat is het project voor komende winter :)
Laatst bijgewerkt door Stinkmodder op 29-06-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:15

mijn ouders hebben ook jaren zon camper gehad (ook zelf gebouwd) vele jaren erg veel plezier van gehad hoor! bij onze camper zat er op de wanden een dik soort behang (schuimvinyl behang heet het geloof ik). is lichtgewicht, isolerend en makkelijk schoon te houden.

Stephanie_86

Berichten: 1936
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 12:42

Stinkmodder schreef:
Heel leuk! Laten jullie de indeling zo of veranderen jullie die? Ik ben benieuwd.

Wij zijn bezig met het ombouwen van de tweede buscamper. Deze is wat groter dan de vorige. Hij is nu zo ver klaar dat we er al een maand mee op pad zijn geweest (geïsoleerd, wanden, vloer, plafond, keuken, zijraam, dakraam, bed/bank, lampjes, stopcontacten, dieselkachel, etc.). Nu nog afwerken, maar dat is het project voor komende winter :)


Ben benieuwd hoe die van jullie er uit ziet! Wij laten de indeling zo want mijn man wil een vast bed. Wij hebben dus straks geen tafel meer. Maar een vast bed is voor mijn man een eis vanwege goede nachtrust. Lampjes heb ik ook besteld. En er zat van de vorige eigenaar een klein kacheltje met thermostaat in wat op gas draait dus die laten we ook zitten.

Het keukenblokje blijft ook nog even zo want weten niet hoe we dat anders willen zonder ruimte voor de hond te verliezen. Wie weet nadat we op vakantie zijn geweest lopen we tegen dingen aan die we handig of juist niet handig vinden. Dus nu alleen de basis en dan in de winter fine tunen zeg maar. Dat is het idee voor nu.