Vliegengordijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 13:06

Aangezien ik helemaal gek wordt van de vliegen binnen, wil ik een vliegengordijn halen. Ik vind die met bamboe staafjes het mooist, maar is dat ook stevig genoeg? Hier is er altijd drukte, lopen veel mensen in en uit, ik zou het zonde vinden als dat ding na een week kapot is :+
Nu dacht ik, ik rijdt ff naar de gamma en ik haal zo'n ding, maar ik zie dat de kwaliteit van die gordijnen niet echt om over naar huis te schrijven zijn. Dus hebben jullie tips? Het moet een beetje katproof zijn ook. Een hordeur wil ik niet, want ik wil dat de katten in en uit kunnen lopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:08

Zorg eerst dat je er achter komt waarom je zoveel vliegen hebt. Verschoon je de kattebank vaak genoeg? Staan er vieze etensbakjes van de kat? Een goede hygiëne zorgt ervoor dat vliegen niet binnen willen komen want er is niets te halen.
Het enige wat echt helpt is een hordeur, daar kan niets doorheen, mits je hem altijd dicht hebt uiteraard.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 13:10

rien10 schreef:
Zorg eerst dat je er achter komt waarom je zoveel vliegen hebt. Verschoon je de kattebank vaak genoeg? Staan er vieze etensbakjes van de kat? Een goede hygiëne zorgt ervoor dat vliegen niet binnen willen komen want er is niets te halen.
Het enige wat echt helpt is een hordeur, daar kan niets doorheen, mits je hem altijd dicht hebt uiteraard.

Dat is wel een goede. De hygiene binnen is wel prima hoor, het is ook niet dat er tien vliegen per keer zitten, ik vind 1 vlieg binnen al teveel :+ Maar onze tuin is nu een beetje een rommel en de katten poepen veel in de tuin, misschien dat we daarom meer vliegen hebben dan normaal.

rien10

Re: Vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:10

Kattenpoep is een magneet voor vliegen, daar kan je ook nog winst uit halen (uit het opruimen van de poep dan :D )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:12

Wij hebben een lamellenhor, die eigenlijk al jaren prima bevalt. Ook icm kinderen, katten en bezoek :j

Achterom

Re: Vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:59

Een vliegengordijn doet niet zo veel :n
Wij hebben hier (buitenaf dus veel vliegen, muggen etc) gekozen voor horren. Een harmonicahor bij de achterdeur, omdat die deur nogal een afwijkende maat heeft. Fijn ding, maar niet per se geschikt voor katten en nog best prijzig.

Voor de voordeur hebben we een hor met van die magneten in het midden, ideaal. De katten kunnen er gewoon doorheen rennen, hij valt altijd weer goed dicht. Daar zou ik eens naar kijken als ik jou was :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:20

Ik zou inderdaad ook eerder een lamellen of magnetische hor nemen dan een vliegengordijn. Daar leert de kat (met enige hulp) vanzelf doorheen lopen. Alleen met een lamellen hor misschien wel even oppassen dat de kat het niet al te interessant vind om te slopen.