Welke (lederen?) bank is hondbestendig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Welke (lederen?) bank is hondbestendig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 11:23

Momenteel hebben we een fijne ikea bank met wasbare hoezen, op zich prima. Maar tzt willen we deze gaan vervangen voor iets anders, de vraag is alleen, waar kies je voor?

Onze honden liggen graag bij ons op de bank en ik vind dit ook heel gezellig, dus opmerkingen in de zin van 'de hond leren dat hij niet op de bank mag' daar kan ik niks mee.

Lederen banken heb je natuurlijk in verschillende soorten, lijkt me prettig qua schoonmaken (doekje/stofzuigen en klaar) alleen gevoelig voor krassen? Dit verschilt ook per leersoort lijkt me?

Stoffen banken moeten gewoon wasbare hoezen hebben, anders is dit geen doen. Maar ik kan weinig anders dan Ikea banken vinden met wasbare hoezen. Zo'n grand foulard erover wil ik niet, het moet ook stijlvol zijn.

Dus brand los met jullie ervaringen!

_Nelleke_

Re: Welke (lederen?) bank is hondbestendig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:27

Om wat voor honden gaat het? Ik heb hier 2 kortharige middenmaat jachthonden en ik vind van die microvezelstof in elk geval rampzalig, de haren zijn er bijna niet af te krijgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:29

Wij hebben alleen maar leren banken gehad door de jaren heen, idd voor de honden. Ik wil geen stof.
Bijna dagelijks doe ik er over met een doekje met wat water en groene zeep, net vochtig.
Om zo zand en haren er af te halen.
Regelmatig gebruik ik zadelzeep en doe het daarna invetten met een lederbalsem.
Ik zeg niet dat er geen enkel krasje op zit, maar niet veel.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 11:37

Een beetje een doorleefd uiterlijk hebben wij ook helemaal geen problemen mee, dat hoort ook een beetje bij een lederen bank imo.

Het gaat om 2 grote jachthonden (weimaraners), kortharig maar wel flinke heren zeg maar :+ Ze haren niet veel hoor, en ach een haartje hier of daar vind ik ook echt geen ramp, dat hoort er gewoon bij.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:46

Ik heb goede ervaring met microvezel banken. Dit lijkt op suéde, maar dan is het stof. Leer gaat erg snel slijten en je ziet snel krassen van nageltjes ed. op het leer, maar microvezel is daarentegen veel sterker en is een mooie kwaliteit. Vlekken ed. haal je er ook zo af. Van te voren even goed insprayen met impregneer en de bank is hond- en vlekbestendig :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:48

Uitgeleefd ziet het er hier na jaren nog steeds niet uit, gelukkig :D

Hier trouwens jack russel en herder die op de bank liggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:57

Ik vind zelf leren banken onprettig omdat ze zo koud aanvoelen. Ik weet niet of je daar wel eens op gezeten hebt? Wel een goede om te onthouden, zeker als je net als ik een koukleum bent. :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:58

Onze bank is van een leer/stof combinatie. Echt perfect. Makkelijk te stofzuigen, makkelijk af te nemen. Na drie jaar nog steeds heel erg blij mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:22

Ik heb een hond die flink graaft op/in de bank en is door onze vorige bank heen gegaan.
Duurde wel even, maar toen het leer eenmaal dun genoeg was, was het snel een puinhoop.

Hebben nu weer een sterke leren bank maar toch maar stoelen erop gelegd als wij er niet zijn; hadden binnen 1 dag al flinke krassen erop en dat vind ik wel zonde.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:43

Omdat dit topic beter op HTT past ga ik het daarheen verplaatsen.

BB --> HTT

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:44

Thuis hadden wij altijd leren banken en ik vond het zelf geen lekkere hang, lig zit banken. De oudste was echt mooi oud geworden en ging jaren mee.
Daarna kochten mn ouders een nieuwe en die was echt minder van lwaliteit. Enkele jaren terug heeft mn moeder een dure laten samenstellen naar wens, maar vind het nog steeds geen fijne hang banken.

Wij hadden een bank met hoezen en op een gegeven moment helpt niks meer tegen de geur van honden, katten en ons zelf van de paarden af.
ook een nieuwe van Ikea en het is een fijne bank. Per se weer met hoezen. De stof vind ik met kortharige honden heel naar. Maar dat alles eraf kan en gewassen vind ik toch een frisser idee dan leer.

Maar qua even snel snel schoonmaken vind ik leer wel makkelijker.

Had overigens even terug een Thomas stofzuiger gekocht dat je ook bekleding kon schoonmaken en dat helpt deels voor tussendoor.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:57

Chesterfields, ik heb hier nu een 40 jarige staan die elke soort hond en kat heeft overleefd, en nu pas op de armleuningen begint te slijten..craquele was wel snel. Maar dat vind ik juist mooi.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:56

MarlindeRooz schreef:
Ik vind zelf leren banken onprettig omdat ze zo koud aanvoelen. Ik weet niet of je daar wel eens op gezeten hebt? Wel een goede om te onthouden, zeker als je net als ik een koukleum bent. :P

Ik ook. En met blote armen en benen plak je eraan vast.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:17

Ikea Freihten (verkeerde spelling). In nep leer. Gaat geen eeuwen mee, maar kost ook "maar" €600.

Wel vaak een kleedje / fleece op de plek waar de hond ligt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:21

Ik heb mijn hele leven al beesten die op de banken mogen, altijd leer en altijd tweedehands van marktplaats. Zien er wel netjes uit maar gaat het dan toch mis om wat voor reden dan ook dan koop ik een andere. Maar meestal gaan ze echt jaren mee , nu een tweede hands Baxter bank.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 10:54

MarlindeRooz schreef:

Het heeft niet perse mij voorkeur nee, om deze reden... Alhoewel iets suède achtigs dan misschien wel beter kan maar ik weet niet of dat nog gevoeliger is voor krassen etc.

CairnTerrier schreef:
Ik heb goede ervaring met microvezel banken. Dit lijkt op suéde, maar dan is het stof. Leer gaat erg snel slijten en je ziet snel krassen van nageltjes ed. op het leer, maar microvezel is daarentegen veel sterker en is een mooie kwaliteit. Vlekken ed. haal je er ook zo af. Van te voren even goed insprayen met impregneer en de bank is hond- en vlekbestendig :D

Ja iets van een impregneer middel voor stof had ik ook aan gedacht. Is dat iets wat je zo nu en dan moet herhalen? Slijt er op een gegeven moment toch af lijkt me.

Ik ben sowieso fan van kussentjes en dekentjes dus die zijn altijd goed voor het zit/hangcomfort :D