Bij ons, ik noem het nog steeds nieuwe huis al wonen we hier nu bijna een jaar
hebben we nu glasvezel. Router is een Fritz 5490, die in de meterkast hangt. Ik wil graag het netwerk uitbreiden richting de stal. Iets met ze heeft muziekstreamdiensten gevonden en de MB's vliegen van mijn telefoon
De bedoeling is dus dat er iets van powerline extenders geinstaleerd moeten om het wifi signaal daar te krijgen. De router nu red het net niet meer, en omdat de stal voor een groot deel metaal is kan ik mijn telefoon dan wel op het hek leggen, maar blokt de stal het signaal. Dat merk ik overigens ook met de G3/G4 als ik in de stal sta. (ik loop draadloos rond met bluetooth oortjes. Ja zover is ze wel al
).Heb al zitten zoeken, maar kom er gewoon even niet uit. Ik snap nu hoe dat systeem enigszins werkt, maar voor mij even de volgende punten waar ik dan vast loop.
De stal zit, bij toeval, op dezelfde stroomkring als de router.
Ik heb geen extra stopcontact over in de meterkast, de extender moet dus een stopcontact hebben.
Stal is dus voor het overgrote deel metaal, wat stoort met een wifi signaal.
Er zit een stopcontact in de stal, maar die hangt direct achter de metalen platen. En ik weet niet of dat een extender zou storen.
Stal is pak em beet een meter of 40 van het huis. Maar ik zou eigenlijk ook graag aan de andere kant van het huis, waar de tuin is, een goed signaal hebben. Ben ook vaak daar bezig. Er zijn aan die kant van het huis stopcontacten genoeg, maar dat is dan wel een andere groep.
En dan ik ben er zoeen, doe het liever in 1 keer goed dan dat ik eerst een goedkoop setje koop en het toch niet naar de zin is, of wil werken
Ik wil dus ergens graag het bestaande netwerk vergroten zodat het ook rondom werkt en ik niet steeds afhankelijk ben van de G3/G4 netwerken. Gebruik mijn telefoon te weinig om daar een duur onbeperkt abbo op te zetten. Ik lees van alles en soorten van oplossingen, maar begin te twijfelen wat nou het handigste is om te doen.
Zou daarom graag jullie input willen. Wat hebben jullie hangen? Werkt het naar de zin en wat werkte bv niet? En zijn er mss nog andere oplossingen? Ook met oog op merken die elkaar mss bijten/ niet compatibel zijn.

Die is nl ook van metaal. Dat is nou net het probleem.