[VOLG] Een dijk van een klushuis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:09

Ik kan er niet een echt goed beeld van krijgen eigenlijk. Staat dat bad nu op de overloop? En is er nu een toilet boven?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:10

Wat een tof project TS! Ben je er al een beetje uit met de badkamer?

Wij zien zo vaak zulke gave huisjes voorbij komen, maar zo'n enorme verbouwing is wel pittig! Volgens mij zijn jullie echt een stel handige donders! :D

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 06:41

Afbeelding
Dit is de gehele bovenverdieping. De kamer indeling is dus nog aan te passen. Er mist alleen onderin een horizontale lijn omdat we nog niet helemaal eruit zijn hoe we die kamer gaan doen.
Enige wat zeker is, is dat de badkamer daar ongeveer komt ivm de wc die eronder zit en de afvoer en beluchting ervan.

Wat gaaf Britt! Het zal hard werken zijn geweest maar dan kun je er nu echt van genieten!

Veerledec: wc apart zou kunnen maar dan kwam ik nog niet veel verder omdat hij in de buurt moet blijven van de badkamer en als je de rechterkant van de trap volgt in een verticale lijn loopt daaronder een draag muur waar we niet zomaar doorheen kunnen.

Suzanne: ik zie dat de naam verkeerd staat maar daar hoort badkamer te staan! :') Floorplanner heeft soms zo zijn eigen ideeen hoe een ruimte heet.

Anne: het is erg leuk om te doen, wel pittig naast het werk maar als iemand aan mij zou vragen of hij/zij de sprong moet wagen met een klushuis zou ik volmondig ja zeggen. Ik ben zoo blij met de omgeving, de locatie, de buren, de tuin en ga zo maar door. Dat is het klussen meer dan waard!

Maandag komt de technisch tekenaar voor de uit- en opbouw dus wellicht heeft die nog iets erover te zeggen!

pien_2010

Berichten: 43447
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:01

Wat was de reden dat jullie de schoorsteen hebben verwijderd ipv laten zitten?

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:17

Wij hebben ook een enorm kleine badkamer 2x2 ofzo en hebben een mega groot hoekbad, maar doordat het een hoek is neemt het bijna geen ruimte in beslag.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:42

Gave update.
Wat betreft de badkamer. Is de muur tussen badkamer en slaapkamer te verplaatsen of is dat de dragende muur waar je het over had? Als die te verplaatsen is, zou ik een cm of 75/100 bij de badkamer doen.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:26

Het 'onderste' deel van je overloop is nu loze ruimte, dat zou ik dan bij de badkamer, slaapkamer of aparte WC doen. Zo bijvoorbeeld:
Afbeelding
Moet je wel even qua deuren kijken. Zoals ik het nu teken zou je badkamer deur prima naar binnen kunnen, maar een andere indeling is natuurlijk ook mogelijk.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:29

Als je de douche rechts bovenin doet, dan heb je met een flink hoekbad nog steeds best wel wat ruimte toch richting dat bad? Zou je dan ook nog zat ruimte hebben om het meubel met wasbakken gewoon langs de bovenmuur te zetten zodat je daar ook lekker de ruimte hebt?

Dan schuif je de deur eventueel wat naar beneden voor een fijnere doorloop :)

De WC doe je dan onderin, als je daar nèt zou kunnen staan aan een wasmeubel dan is zitten op een WC beter :)

Of je doet hem inderdaad zoals op de tekening hierboven, hetzij als een apart hokje (wel fijn als er iemand aan het badderen is, dat je op de WC nog een beetje privacy hebt :P ) maar in de badkamer is weer handig als je aan het douchen / badderen bent en je "moet".

Wij hebben zowel in de badkamer een WC, als daarnaast nog een apart hokje. Dat zou je ook kunnen overwegen. Erg handig als je allebei naar de WC moet en ook handig met kind(eren) :j

Het is in de badkamer ook wel fijn als je nog een plekje hebt voor een wasmand, en als je aan de kinders wilt is het ook wel i-de-aal als je daar iets van een aankleedmeubeltje neer kan zetten voor verschoningen en aankleden enzo :)

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:36

Ik ben persoonlijk team aparte WC, zeker als je daar de ruimte voor hebt. Scheelt stank in de badkamer als er iemand is geweest en jij net wil douchen :=

En inderdaad het wasmand argument.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:53

Ik zou trouwens eerst even goed nadenken wat je het liefste wilt met dat stukje overloop onderin.

Bij de slaapkamer omdat je die anders wat aan de kleine kant vindt?
Liever als losse WC?
Liever bij de badkamer?

Of bij de overloop houden voor het ruimtelijke gevoel, en om iets van algemene kastruimte te maken?
Want waar wil je het liefste dingen bewaren zoals handdoeken, dekens, beddengoed, eventueel reserve-beddengoed (is erg fijn om een reserve-dekbed te hebben voor als iemand moet spugen ofzo := ) en dingen als koffers, kerstverlichting of weet ik wat (die mensen vaak boven / op zolder / in de schuur zetten).

Als je besluit waarvoor je dat stukje het liefste wilt gebruiken, dan kan je de rest ook beter definitief indelen :)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:49

Je kan dat stukje op de overloop ook bij de slaapkamer voegen als walk in closet :j
Of juist bij de badkamer als inloopdouche.. (als de schuine wanden dan niet in de weg zitten, daar heb ik niet zo'n goed beeld van)

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:40

Ik zou in de douche en apart een toilet neerzetten. Is altijd makkelijk.
Overigens nokvorsten zijn op de bon. Hadden jullie die nog liggen of gewoon geluk gehad. :D

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:33

Okay.. Het heeft heel wat puzzel-werk nodig gehad. Maar we zijn er aan uit!

Na jullie ideeën met de toilet apart houden ben ik nog eens gaan brainstormen, en brainstormen, en brainstormen. De WC tegenover de trap zou eigenlijk niet echt kunnen omdat we dan door een dragende muur heen moeten.
Maaaar ik kon maar niet tevreden zijn met alle plannen die we maakte. En uiteindelijk kwam het eureka moment!

Zie hier wat we in gedachte hebben!

Afbeelding

Ik zal later even een update plaatsen met wat we tot nu toe hebben gedaan!

Edit: even de juiste rekening erin!
Laatst bijgewerkt door Seni op 23-08-21 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:38

Heb je nu 2 deuren de slaapkamer in? Ik denk dat ik in dit geval gewoon het toilet in de badkamer zou doen. Ik zou dit zonde vinden van dat loze overloop hoekje denk ik.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:46

Ik vind het een slim idee om het toilet apart te plaatsen. Dat is juist erg prettig en anders wordt het toch wel krap in de badkamer zo te zien.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:47

Oh chips nee! Daar hoort nog een muur tussen haha dat zijn 2 kamers! Ik heb nu de laptop niet bij maar zal vanavond nog even de juiste versie plaatsen!

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:56

Britt1 schreef:
Ik vind het een slim idee om het toilet apart te plaatsen. Dat is juist erg prettig en anders wordt het toch wel krap in de badkamer zo te zien.

De badkamer was origineel groter. Maar we kwamen er maar niet aan uit waar we de wc dan wilde. Bij binnenkomst bij de deur? Neh. Achter de douche verstopt? Neh. Hij kon niet op veel andere plekken. Maar zo hebben we er wel vrede mee. :D

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:00

Ah ik zat al te denken, zou dat linkerdeurtje van de grote slaapkamer er vast gepland zijn voor als er kindertjes komen ofzo, dat er dan zó een muurtje in de grote slaapkamer gezet kan worden voor een extra kamertje :)

Ik vind het op het eerste gezicht lekker luchtig / ruim ogen.
Op het tweede gezicht wel veel deuren / veel ruimte verloren aan overloop.
En best wel een irritante kronkel die je dan steeds om dat trapgat heen moet lopen naar je grote slaapkamer toe :=


Maar op het derde gezicht is het denk ik helemaal niet zo slecht :)

WC apart is meestal toch wel fijner, en vanuit badkamer kan je er toch snel en redelijk ongezien naartoe op een drafje indien nodig ;)

En de grote slaapkamer ligt ook wel weer lekker achteraan, in de categorie "daar heeft niemand iets te zoeken" en met alles bij de hand dus dat is ook wel fijn.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:02

Een toilet in de badkamer vind ik alleen handig als je alleen woont, anders is het wat mij betreft een no-go :)
De muur van de slaapkamer zou ik nog een meter naar links verplaatsen, dan heb je in beide kamers fatsoenlijk ruimte voor een grote kledingkast.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:12

Oh op het nieuwe plaatje vind ik het rechtsboven ook wel krapjes worden nu hoor....zou die muur ook naar links doen. Of dus nog helemaal weglaten nu als je dat kamertje links niet binnen afzienbare tijd gaat gebruiken, dan kan je er altijd nog een muurtje in zetten later :)

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:17

Zoiets dan?
Afbeelding
Zo'n klein toilet zou ik geen optie vinden.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:31

Ik zou een raam in de badkamer willen voor het licht. Is een hoekbad of een vrijstaand bad schuin een optie?

Afbeelding

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:31

Past er zo nog wel een fonteintje in de wc?
De optie van Zonnebloem ziet er wel wat logischer uit.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:49

Bij de optie van Zonnebloem zou ik wel de toiletpot een kwartslag draaien. Ik heb ook een apart toilet boven zonder fonteintje, want vlakbij de badkamer en ik mis dat niet. Eerlijk gezegd vind ik handen wassen in zo’n klein bakje altijd tobben.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:13

De WC tegen de slaapkamermuur is het meest logische inderdaad, maar dat lukte me met het paint programma op mijn tablet niet.