Eerst een stukje geschiedenis!
6 jaar geleden kochten wij voor het eerst een huis. Een nieuwbouwhuis wel te verstaan. Daar hoefde natuurlijk niet zoveel meer aan gedaan te worden.
In die jaren heb ik hier altijd erg genoten om mee te lezen met de topics over verbouwen en klussen. Maar ook op tv de klus en renovatie programma's gekeken. Altijd al geroepen dat ik dat ooit ook eens wil doen.
Toen we dit nieuwbouwhuis kochten wisten we al dat we hier niet tot ons einde zouden wonen. Maar in de jaren nooit echt iets mee gedaan.
Nu springen we even naar Augustus 2020. Ik hoorde dat er in dezelfde wijk een mooi nieuw project kwam. Daarnaast zijn onze nieuwe buren minder prettig, waardoor we weer aan het denken zijn gezet. Uiteindelijk zijn we niet gekozen bij het nieuwbouw project maar is het alternatief nog veel gaver!
April 2021 ging het nieuwbouwproject in verkoop. Rond hetzelfde moment dat we besefte dat we het niet zouden worden bij het nieuwbouwproject kwam ik dit huis tegen:

Vooraanzicht van het huis.

En alvast een teaser van de binnenkant!
Zoals de hypotheekadviseur zei: lief huisje!
De tuin is vooral waar ik voor viel. 40 meter diep en 13 meter breed. Ons huidige tuintje is 8,5 meter bij 5 meter.
6 mei gingen we het huis bezichtigen. Waarbij ik in eerste instantie erg enthousiast was over het huis werd ik het steeds minder naarmate de bezichtiging dichterbij kwam. Ik zag de potentie van de verbouwing/het huis nog niet helemaal. Het was niet even een muurtje doorbreken om meer ruimte te creëren.
De plattegronden van het huis:

Begane grond

Eerste verdieping

Souterrain
Mijn vriend zei op zijn werk al dat hij met 5 minuten buiten zou staan en dat het meer even was om te kijken of een beetje kluswoning wat voor ons zou zijn. Echter werd hij tijdens de bezichtiging helemaal enthousiast en ik zag nog steeds niet echt de mogelijkheid om "even een muurtje door te breken".
Mijn vriend zag een uitbouw en opbouw voor zich en dan zou er meer mogelijk zijn. Dus daarna op mijn iPad maar eens wat geprobeerd te tekenen en jahoor ik zag het ook!
Oke, de beginpost wordt al wel heel lang.
Dus om de spanning een beetje op te bouwen komt de rest morgen!
De eerste tekeningen volgen dan ook!
Maar ik ben vooral erg benieuwd wat jullie eerste indruk zo is!

In ieder geval kunnen we niet meer terug, vandaag hebben we een akkoord gekregen van de hypotheek. De rest is rond, dus alleen nog wachten op de sleuteloverdracht.
)