Smalle border aanplanten - tips gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 20:10

Oh oké dan zou dat toch kunnen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:15

Het is toch vaak een kwestie van uitproberen. De laagblijvende tulpen doen het beter dan de grote exemplaren. Krokussen hebben geen moeite met blijven zitten en bij de zomerbollen wisselt het een beetje hoe ze zich houden.

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:42

Urielle schreef:
Ik ben gegaan voor het idee van Matheno, met struikrozen Rosa Berleburg Castle, daarvoor vrouwenmantel, lavendel en salvia en omdat de plantjes nog superklein zijn een rij vlijtige liesjes in roze en wit.
Heb nog gekeken naar siergrassen maar ik vond roze Pampagras wel mooi, maar dat is niks voor een klein stukje.

Ik ben heel benieuwd naar het beplantingsplan bij de vijver ook! De rest van de voortuin moet nog, maar daar lagen eerst tegels dus ik moet komende dagen verder met Vivimus mengen met de bodem ( ^) )


Wij willen foto's zien! :-D

Prachtige roos die je gekozen hebt!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 09:56

Matheno schreef:
Urielle schreef:
Ik ben gegaan voor het idee van Matheno, met struikrozen Rosa Berleburg Castle, daarvoor vrouwenmantel, lavendel en salvia en omdat de plantjes nog superklein zijn een rij vlijtige liesjes in roze en wit.
Heb nog gekeken naar siergrassen maar ik vond roze Pampagras wel mooi, maar dat is niks voor een klein stukje.

Ik ben heel benieuwd naar het beplantingsplan bij de vijver ook! De rest van de voortuin moet nog, maar daar lagen eerst tegels dus ik moet komende dagen verder met Vivimus mengen met de bodem ( ^) )


Wij willen foto's zien! :-D

Prachtige roos die je gekozen hebt!

Ik ga proberen er volgend jaar aan te denken! De plantjes zijn nu nog zo klein, zo'n duidelijk nieuwe tuin doet het idee geen recht.

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:10

Ik denk dat ik volgende week ook ga beginnen. Eerst al het onkruid er maar uit. Jullie zijn goede inspiratie. Alleen even het weer in de gaten houden qua water geven := weinig zin om dagelijks 10 keer te moeten lopen met gieter

Ben heel benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 11:18

Dat voordeel had ik, onkruid hebben ze gelijk gepakt met het graafmachine :D
Ik heb gisteren steeds een paar liter in het plantgat gegooid, vanavond even bijgieten. Het wordt volgende week 30 graden las ik. Gelukkig houdt kleigrond wel goed vocht vast.

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:21

MyWishMax schreef:
Ik denk dat ik volgende week ook ga beginnen. Eerst al het onkruid er maar uit. Jullie zijn goede inspiratie. Alleen even het weer in de gaten houden qua water geven := weinig zin om dagelijks 10 keer te moeten lopen met gieter

Ben heel benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet!


Hier krijgt alles in de zomer 1x s'avonds water. Alles wat niet daarop overleeft was blijkbaar geen geschikte plant voor ons. :')

Eigenlijk is er nog nooit wat dood gegaan door de droogte. Zelfs vorig jaar niet. S'avonds laat gewoon royaal sproeien, dan kan het de hele nacht doorwerken zonder meteen weer uit te drogen door de zon.

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:24

Haha die 10 gieters is om alles 1 keer water te geven. Tuinslang redt het niet tot de voortuin en aansluiting wordt slechr waardoor vorige keer mijn hele huis zeiknat was :+
Ik moet dus elke keer met gieter heen en weer en eerlijk gezegd is dat wat te zwaar haha

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 11:29

Met een grotere voortuin is het misschien interessant om een tuinkraantje te laten installeren? We hebben toch elke zomer wel droge periodes.

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:05


Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Smalle border aanplanten - tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:50

@Matheno echt geweldig mooi!

Bij de eerste foto heb je het alleen over kamille, zie ik zo niet terug op de foto. Op de foto meen ik wel vrouwenmantel te zien.

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:14

Sjaco schreef:
@Matheno echt geweldig mooi!

Bij de eerste foto heb je het alleen over kamille, zie ik zo niet terug op de foto. Op de foto meen ik wel vrouwenmantel te zien.


Klopt, op de foto staat vrouwenmantel. De foto van het hek is ook niet van mijzelf, maar van een engelse tuin. Ik heb ipv salie, kattenkruid en vrouwenmantel de combinatie lavendel, kattenkruid en gele kamille gedaan. Net even wat luchtiger. De gele kamille komt ook weer terug rondom de vijver.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:00

Urielle schreef:
Heb nog gekeken naar siergrassen maar ik vond roze Pampagras wel mooi, maar dat is niks voor een klein stukje.


nee pampasgras is inderdaad niets voor een kleine tuin.
die hebben we hier uit de tuin gehaald door er een soort tankgracht omheen te graven en hem vervolgens met een rondstrop aan de trekhaak van de auto uit de grond getrokken. _O-

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:03

axel_1997 schreef:
Urielle schreef:
Heb nog gekeken naar siergrassen maar ik vond roze Pampagras wel mooi, maar dat is niks voor een klein stukje.


nee pampasgras is inderdaad niets voor een kleine tuin.
die hebben we hier uit de tuin gehaald door er een soort tankgracht omheen te graven en hem vervolgens met een rondstrop aan de trekhaak van de auto uit de grond getrokken. _O-


Oké, dat is echt hilarisch. :')

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 14:14

axel_1997 schreef:
Urielle schreef:
Heb nog gekeken naar siergrassen maar ik vond roze Pampagras wel mooi, maar dat is niks voor een klein stukje.


nee pampasgras is inderdaad niets voor een kleine tuin.
die hebben we hier uit de tuin gehaald door er een soort tankgracht omheen te graven en hem vervolgens met een rondstrop aan de trekhaak van de auto uit de grond getrokken. _O-


Niettt :')
En ik wilde dat in een klein dorpsvoortuintje _O-