Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs altijd in een grote diesel bus gereden. Ook op mijn werk vele dieseltjes gehad. Nu hadden we tot vorig jaar privé een volkswagen golf staan, ook op diesel. Topding, maar we reden er te weinig mee en dus hebben we hem ingeruild voor een opel kia picanto. Super fijn, want goedkoper...
Maar:
Wij zijn allebei diesels gewend. Op de een of andere manier krijg ik deze auto moeilijk gangs in de eerste versnelling. Of het gaat met een bult gegrom en lawaai (te veel gas?), of hij slaat af. Dat soepele optrekken wat ik met de diesel kon, lukt me niet met deze auto. Met een diesel ben ik gewend om de auto gangs te krijgen zonder verder (veel) gas bij te geven, maar blijkbaar is dat een vereiste in een benzine? Hoe vind ik the sweet spot? Dus Bokt, wat is dé truc om vlotjes weg te rijden bij een verkeerslicht? Of is de auto gewoon heel traag; en gaat het optrekken daarmee ook traag?
Help deze verkeersstuntel

Overigens verschilt het enorm per auto, ik rijd een C4 Cactus benzine en kan op de koppeling wegrijden. Moet oprecht moeite doen om die af te laten slaan
Traumatische ervaring
Volgens mij was dat toen een Mitsubishi Spacestar