Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:30

IMJ schreef:
Wij zetten hem komend weekend neer, hij staat op de stenen inderdaad. 4x2mtr en 1 mtr diep. Dan blijft ie hopelijk tot eind sept staan.
Vorig jaar stond ie allang.. maar opwarmen duurt helaas wel lang hoor. Die solarmatten deden echt zo weinig en waren in notime lek. Bij vriendin van ons hetzelfde dus die doen we niet weer.


@mandy, past ie niet op je terras?

Jawel maar dan hebben we geen terras meer en daar gaat niet iedereen mee akkoord. Op dat stuk is de zon ook snel weg trouwens.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:34

Storm schreef:
Bedankt voor de tip om het gaatje te plakken met zo'n plakker voor onder water bij de welkoop. Vanmorgen gekocht en geplakt en het werkt! Gaatje lekt geen water meer. Omdat het in het hoekje zat, kon ik het van 2 kanten plakken, binnen en buiten. En het werkt goed, ook in het water blijft het goed plakken.


Super!
Ik zal voor de zekerheid ook nog even gaan halen.
Kan m van vorig jaar niet meer vinden.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:44

Storm schreef:
Bedankt voor de tip om het gaatje te plakken met zo'n plakker voor onder water bij de welkoop. Vanmorgen gekocht en geplakt en het werkt! Gaatje lekt geen water meer. Omdat het in het hoekje zat, kon ik het van 2 kanten plakken, binnen en buiten. En het werkt goed, ook in het water blijft het goed plakken.


Welk merk heb je gebruikt? Want over ons gele plakkertje lees ik minder goede berichten als het gaat om onder water plakken.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:22

Wij hebben vorig weekend en deze week ons intex zwembad ook klaar gemaakt.
Blijft bij ons in de winter staan, met overwinter product in het water en verder maandelijks wat javel in te doen.
Dit weekend is dan de zandfilter aangesloten en hebben we al ons best gedaan met de kleine partikels los te krijgen en richting de filter te krijgen. Dit weekend staat hij weer volledig klaar en is het water weer geheel in orde.
De kids zijn er ondertussen ook al verschillende keren in geweest.
Zo is het voor ons toch makkelijk, is ook maar 1 keer vullen (is best een groot zwembad, 4,5m doormeter en 95 hoog of zo).

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:23

Wij hebben een Intex gekocht van 3M diameter. Het moet op het terras komen, maar die tegels liggen licht hellend voor afvoer van water, zou dat een probleem zijn? In principe ligt een terras nooit helemaal vlak toch? Ons terras is nu wel heel groot, bijna 200 vierkante meter

Pikeur

Berichten: 6310
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:03

Wij hebben ons zwembad ook schoongemaakt. Hebben afgelopen jaar amper gezwommen lmdat het water zelfs met 35 graden buiten nog te koud was, dus dit jaar een elektrische verwarming er op en een zwarte mat van bubbeltjesplastic. Water is nu 21 graden want vind het zonde van de stroom om hem er helemaal mee warm te stoken maar brrrr nog steeds niet echt lekker. Hopelijk lees ik hier nog meer goede tips

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:12

Hier is het water ondertussen al 25°C. En we hebben onze Intex matten er nog niet aangehangen (hebben er 4)
Vorig jaar met 4 matten het water naar tropisch zwembad temperatuur gekregen ...... (32°C)

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:13

Mijn zwembad heeft helaas de winter niet overleefd (iets met niet opruimen voor de winter :') ) dus ik een nieuwe besteld. Een rechthoekige deze keer 3x2 met overkapping. Er zijn al heel veel zwembaden uitverkocht en/of pas leverbaar in augustus >;) :roll: dus toch maar besteld anders wordt t niets meer dit jaar.

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 20:17

Boras schreef:
Storm schreef:
Bedankt voor de tip om het gaatje te plakken met zo'n plakker voor onder water bij de welkoop. Vanmorgen gekocht en geplakt en het werkt! Gaatje lekt geen water meer. Omdat het in het hoekje zat, kon ik het van 2 kanten plakken, binnen en buiten. En het werkt goed, ook in het water blijft het goed plakken.


Welk merk heb je gebruikt? Want over ons gele plakkertje lees ik minder goede berichten als het gaat om onder water plakken.


Deze: https://www.zwembadenwebshop.nl/folie-reparatieset
Die hebben ze ook bij welkoop maar ik kan het niet in hun webshop vinden, maar deze zijn dezelfde. Je kunt ze op maat knippen.


Met het noppenfolie is mijn zwembad inmiddels al 28 graden!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:26

Wat een goed idee om een drijvend object onder het afdekzeil te doen! Daar ga ik dankbaar gebruik van maken.


Mandyy schreef:
Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.

Jeetje, wat een waterverspilling, echt zonde zeg.

Pikeur

Berichten: 6310
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:37

Keandra schreef:
Hier is het water ondertussen al 25°C. En we hebben onze Intex matten er nog niet aangehangen (hebben er 4)
Vorig jaar met 4 matten het water naar tropisch zwembad temperatuur gekregen ...... (32°C)

Ohh lekker zeg daar duik je dan wel met plezier in ja! Ik hou het nog even bij drijven op een luchtbed haha.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:05


crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:11

Mandyy schreef:
Welk bad heb je Roos?

Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.



Ja en?? Zakje graszaad is goedkoper dan elke 3 dagen t bad leeg laten lopen. En t water komt ook niet lekker op temperatuur op die manier.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:55

En anders je terras verhuizen naar het gras? Dat is makkelijker te verzetten dan een zwembad. Zonde van het water idd.

Ik heb vandaag even een duik genomen. Het water is 30 graden dus dat is perfect

snorkel1986

Berichten: 3022
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:13

Ons zwembad net vandaag binnen een ovale van 5.30 *\o/* dus lekker plonzen
Alleen moet ik mij nog inlezen over ons filter( hebben zandfilter bij gekocht) en is de ondervloer nog niet geleverd :(

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:22

crazycactus schreef:
Mandyy schreef:
Welk bad heb je Roos?

Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.



Ja en?? Zakje graszaad is goedkoper dan elke 3 dagen t bad leeg laten lopen. En t water komt ook niet lekker op temperatuur op die manier.

Ik ben zuinig op het gras. Graszaad duurt best een tijd voor het weer echt mooi is.

Zo vaak heb ik het bad niet staan (af en toe een weekendje). Komt niet vaak voor dat ik dagen achter elkaar tijd heb erin te liggen precies op het moment dat het mooi weer is. En alleen op die momenten zet ik het zwembad op.

Tuinset verplaatsen naar gras kan wel. Alleen staat het bad dan al snel in de schaduw.

In mijn bad gaat niet veel water. Heb zo’n kleine opblaasbare en het water dat eruit gaat gebruiken we om de tuin water te geven.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:34

snorkel1986 schreef:
Ons zwembad net vandaag binnen een ovale van 5.30 *\o/* dus lekker plonzen
Alleen moet ik mij nog inlezen over ons filter( hebben zandfilter bij gekocht) en is de ondervloer nog niet geleverd :(


Wij hebben ook een zandfilter gekocht, we werden vorig jaar gek van het vervangen van de filters bij de reguliere pomp. Ik ben erg benieuwd of het werkt.

Froukje_J

Berichten: 2213
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:39

Pikeur schreef:
Keandra schreef:
Hier is het water ondertussen al 25°C. En we hebben onze Intex matten er nog niet aangehangen (hebben er 4)
Vorig jaar met 4 matten het water naar tropisch zwembad temperatuur gekregen ...... (32°C)

Ohh lekker zeg daar duik je dan wel met plezier in ja! Ik hou het nog even bij drijven op een luchtbed haha.

Dat krijgen wij zonder matten/warmte pomp o.i.d. ook voor elkaar :') bad van 3.66
Vorig jaar was het op het warmst 34 graden _/-\o_ Maar het bad staat dan ook non stop in de zon...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132106
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:53

Je zou er haast een koelmat op gaan leggen :))

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:59

Afbeelding
Gisteren was het toch beter vertoeven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132106
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:09

Oh wow, dat ziet er gaaf uit!

Ik moet mijn prive-zwembad nog vullen :D

Afbeelding

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:25

Whahaha Oscar, ik zou wel op tijd beginnen hoor, duurt wel even zo te zien :+

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:02

Vergelijkbaar met mijn mini badje Oscar. :))
Afbeelding

Heerlijk Roosch! <3

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:53

Wat een grote baden komen hier langs.. Duurt vast lang voordat ze warm zijn :D

Hier het bad onder het winterzeil vandaan getoverd. Het was het eerste jaar dat we hem vol hebben gelaten, en water ziet er nog super uit!
Afbeelding
Afbeelding
Na wat stofzuigen om het zand van de bodem te halen heeft gerard een duik genomen.. Ik vond de watertemperatuur van 21 graden toch echt nog te koud.. :brr:
Afbeelding

Nu de houtkachel aan, zwembad warmer stoken..

Afbeelding

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:55

Grote baden zegt ze, en dan komt ze zelf met dit slagschip. :')