Losse wasmachine & droger, of een was&droog combi automaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Losse wasmachine & droger, of een was&droog combi automaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:24

Zojuist heeft een monteur mijn geliefde indesit was&droog combi automaat voor overleden verklaard ;( . Tijd voor een nieuwe dus.

Ik zit nu heel hard te twijfelen of ik weer ga voor een combi machine, of toch voor twee losse apparaten.
Voordelen van de combi is dat ik het er één keer in kan mikken, en het er een paar uur later schoon & droog uit haal. Nadeel is dat ik daarmee wel best lang moet wachten om één was te doen. Ook zijn deze apparaten van A merken behoorlijk aan de prijs.

Op zich heb ik de ruimte om twee losse apparaten neer te zetten (gestapeld). Nadeel vind ik dat ik dan dus de wassen moet wisselen tussen twee verschillende apparaten, waardoor 's nachts wassen minder aantrekkelijk wordt. Voordeel is wel dat het overdag wassen veel sneller gaat.

Wat vindt bokt?

Kmbrly

Re: Losse wasmachine & droger, of een was&droog combi automaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:29

Persoonlijk zou ik kiezen voor 2 aparte.

Als er 1tje kapot is zit je niet direct volledig zonder.
Ik heb op zaterdag wasdag.
En ik heb vaak dat mijn droogkast eerder klaar is dan het wasmachine.
Dan heb ik die was al geplooit. En dan kan de andere was erin.

Als je dan echt wilt en het is mooi weer , kan het nog altijd over een droogrekje

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:30

Ik vind losse veel fijner, en dan met een timer. Dan kan je 's avonds gewoon je was erin doen en dan de timer zetten dat hij over X aantal uur begint en klaar is om 7 uur 's ochtends o.i.d. Dan kan je het 's ochtends gewoon uithangen of in de droger zonder dat het is gaan stinken.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:42

Ik droog een heel aantal zaken niet in de droger, omdat ze dan krimpen of sneller slijten. Ik zou dus altijd voor twee apparaten gaan

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:51

Ik heb helemaal geen droger, ze vreten energie en kleding.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:53

Persoonlijk twee apparaten omdat ik inderdaad niet alles in de droger doe. Daarnaast gebruik ik nachts nooit de droger omdat ik bang ben voor brandgevaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:53

Allebei apart!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 16:01

pillow schreef:
Ik heb helemaal geen droger, ze vreten energie en kleding.

Dat vroeg ik niet ;)

Maar goed, zo te zien is de meerderheid hier voor twee apparaten, dat geeft me toch wel weer een beetje meer inzicht :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:02

Ik zou persoonlijk gaan voor twee losse apparaten, vooral omdat je aangeeft er ook de ruimte voor te hebben. Een was- en droogmachine vind ik persoonlijk ook niet optimaal drogen :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:06

Definitief apart.
Toevallig hadden wij ook een combi tot 2 weken geleden. Tot de droogfunctie het ineens niet meer deed (lees, ding was 2,5 jaar oud, duurde ongeveer 12u voordat alles droog was -O- ). Overlegd met een familievriend die in het witgoed zit voor alleen een nieuwe droger. Die vertelde dat dit vaak het probleem is met combi's; eerst de droogfunctie kapot, en niet veel later de wasfunctie.
Nu een nieuwe wasmachine en droger. Heerlijk, ben er zo blij mee. Droger aan en tegelijkertijd andere wasjes in de wasmachine.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:07

Ik heb beidde gehad en wil nooit meer een combi. Zowel het wassen als het drogen doen losse machines naar mijn ervaring beter.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:10

Eens met de meeste voorgangers :) zeker weten apart!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:11

Ik heb al jaren de combi. Ik heb helemaal geen tijd/denk nooit aan mijn was en nu is het 1 handeling en dan is het klaar :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:22

Als je alleen woont zou een combi nog wel kunnen. Maar met een gezin is een aparte wasmachine en droger geen overbodige luxe.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:26

Urona447 schreef:
Persoonlijk twee apparaten omdat ik inderdaad niet alles in de droger doe. Daarnaast gebruik ik nachts nooit de droger omdat ik bang ben voor brandgevaar.

Dit :j
Droger staat alleen aan als ik wakker en erbij ben.

Ik droog zoveel mogelijk buiten, maar dat gaat helaas niet altijd.
Binnen heb ik te weinig plek dan gaat wat kan in de droger, andere dingen hang ik dan wel op.

daarnaast als 1 machine kapot is doet de ander het nog.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:31

Los van elkaar, dan kun je tegelijk een wasje drogen en wassen. En dat kan soms best handig zijn. Ik doe eigenlijk alleen de handdoeken en het beddengoed in de droger, maar zelfs dan is het handig als je beide apparaten tegelijk kunt gebruiken.

Ik neem overigens wel aan dat als je een combi koopt, je wel kunt instellen dat bij een wasje geen droger er achteraan wil?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:33

Wij hebben een combi, als compromis dat ik de droger zelden gebruik, maar mijn man de mogelijkheid wil houden om hem te kúnnen gebruiken.

<95% van de was hang ik aan de waslijn, vind mijn was dan fijner aanvoelen en een droger gebruikt zovee energie.
Voor de overige >5% is het nog wel makkelijk dat we een droger hebben. Een keer met iets wat echt snel droog moet zijn, of als het echt al dagen regent en ik een hele berg sokken en ondergoed heb ofzo.

Hij kan nl ook gewoon los alleen wassen, of alleen drogen indien nodig.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 20-05-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:34

Ik heb ze apart en vind het ideaal. Als een wasje klaar is mik ik hem in de droger. En met dat de droger aan staat kan ik alweer een volgende was draaien. Iets wat met twee kleine kinderen en een boerderij geen overbodig iets is.

En de dingen die ik niet in de droger wil hebben vis ik er tussenuit als de wasmachine klaar is en hang ik gewoon op.

Wasmachine heb ik ook regelmatig op startuitstel staan zodat die snachts gaat draaien en dus sochtends optijd klaar is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:45

Ik heb een combi en ik hoop dat hij heel snel kapot gaat, zodat ik 2 losse kan kopen :+

Als je wilt drogen, kan maar de helft ongeveer erin blijven, een volle was droogt voor geen meter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:49

Lekker apart!

Als de een dan kapot gaat heb je altijd de ander nog en je kan wassen en drogen tegelijk ipv wachten op het een. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 17:45

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:58

Mooi setje +:)+

Ik heb ze ook apart, ik doe eigenlijk alleen maar handdoeken en beddengoed in de droger. De rest hang ik op. Ik vind het juist fijn dat het tegelijkertijd kan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:59

Bij 2 apparaten was je sneller, kan je meer zelf scheiden en je slijtage wordt over een langere tijd verspreid. Verkoper raadde mij het destijds af om 1 apparaat te nemen