Per ongeluk betaalde app gekocht Iphone (Magisto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Per ongeluk betaalde app gekocht Iphone (Magisto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 09:13

Zonet heb ik per ongeluk (denk ik) een betaalde app gekocht: Magisto. Ik heb het direct verwijderd. Bij instellingen op de Iphone zie ik geen abonnement staan. Via 'reportaproblem.apple.com' zie ik ook geen abonnement staan.

Maar toch dacht ik in een flits te zien dat het geld kost en ook als ik op 'Magisto' Google zie ik dat het een betaalde app is. Is het direct verwijderen van de app op de telefoon voldoende geweest? Nee toch?

Wat kan er aan de hand zijn? Hoe kan ik ervan verzekerd zijn dat ik niet hoef gaan betalen voor een abonnement?

Muurp

Re: Per ongeluk betaalde app gekocht Iphone (Magisto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:18

Is het geen eenmalige betaling? Dan heb je geen abonnement maar wordt het enkel bij het downloaden afgeschreven.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:20

Volgens hoef je je geen zorgen te maken.
Er is een gratis basis gedeelte en een abonnement gedeelte.
De eerste dagen heb je alles en daarna kan je kiezen voor premium of basic.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:20

Ahhh Magisto. Deze app heeft een proefperiode van geloof ik 10 dagen. Dus je hoeft je niet druk te maken.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:26

Je kan ook altijd kijken op www.pay-info.nl om te zien of er op je mobiele telefoon abonnementen staan. Maar zoals ik hier boven lees lijkt het gelukkig geen probleem te zijn

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 09:30

Dank voor alle antwoorden, een geruststelling! Toch nog even: als de proefperiode voorbij is, krijg ik dan wel een 'moment' waarop ik kan zeggen: nee doe maar niet. Nu heb ik de app al verwijderd, dus krijg ik dat 'moment' niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:33

EvelienKiss schreef:
Dank voor alle antwoorden, een geruststelling! Toch nog even: als de proefperiode voorbij is, krijg ik dan wel een 'moment' waarop ik kan zeggen: nee doe maar niet. Nu heb ik de app al verwijderd, dus krijg ik dat 'moment' niet.

Volgens mij is het andersom en moet je na de proefperiode toestemming geven voor de betaling. Zo werkt het bij Android in ieder geval.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:50

Anke98 schreef:
Je kan ook altijd kijken op https://www.pay-info.nl om te zien of er op je mobiele telefoon abonnementen staan. Maar zoals ik hier boven lees lijkt het gelukkig geen probleem te zijn

Www.payinfo.nl
Zonder streepje :)