Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cubone schreef:Ik kan helaas geen tips geven, maar ben wel nieuwsgierig naar hoe het zit nu de UK niet meer bij de EU zit. Kan je vriend hier direct aan het werk? Of moeten daar nog een hoop papierwerk en bureaucratie aan vooraf?
. Aan het werk gaan, zal dus ook geen probleem zijn. Sjira schreef:Er zijn hier in de omgeving een aantal parken waar je tijdelijk een chalet of caravan kan huren. Bijvoorbeeld camping overbetuwe in Heteren en de oude molen in Groesbeek (https://oudemolen.nl/tijdelijke-woonruimte). Ik zou dan eerst voor zoiets gaan en vanuit daar verder kijken.
Corien_ schreef:Ik zou een makelaar bellen. Bijvoorbeeld Hestia Nijmegen, daar hebben wij goede ervaringen mee. Misschien kunnen ze je helpen.
_djoeke_ schreef:Soms willen bedrijven ook wel woonruimte regelen voor hun werknemers. Bijv. Dat het bedrijf tijdelijk een woning huurt, of garant staat voor de huur. Dat zou je kunnen bespreken.

xSwanHeart schreef:Heb je genoeg spaargeld om bijvoorbeeld een (half) jaar huur vooruit te betalen? Sommige verhuurders gaan ook akkoord met spaargeld in plaats van inkomen. Dat was bij ons in ieder geval het geval. (Wij hebben daar overigens geen gebruik van gemaakt, want gewoon inkomen.)
Sokje_6 schreef:xSwanHeart schreef:Heb je genoeg spaargeld om bijvoorbeeld een (half) jaar huur vooruit te betalen? Sommige verhuurders gaan ook akkoord met spaargeld in plaats van inkomen. Dat was bij ons in ieder geval het geval. (Wij hebben daar overigens geen gebruik van gemaakt, want gewoon inkomen.)
Bij mijn verhuurder in omgeving Nijmegen-Arnhem (REBO) telden ze spaargeld mee voor max. 10%. Dat viel in mijn geval dus vies tegen want ik had meer verwacht
De exacte voorwaarden bij onze verhuurder (NMG) heb ik niet nagevraagd, misschien geldt bij hen ook zoiets. Maar wellicht is vooruitbetalen wel een optie?