Google home of Google nest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiefris

Google home of Google nest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 19:35

Voor de verjaardag van mijn partner heb ik jullie hulp even nodig.
Sinds een jaar hebben wij Philips hue en zijn wij heel erg over te spreken.
Voor de thermostaat hebben wij een toon maar niet met een contract. Hier zouden wij 4 euro per maand voor moeten betalen als we hem met onze telefoon willen besturen.

Nou is hij de handige van ons twee en snap ik niks van de technische foefjes. Ik hoor hem vaak over een Google nest of nest mini en leek mij dit leuk om dit hem cadeau te doen.

Ik snap er dus helemaal niks van. :Y) Wat wij graag willen is iets van Google waarmee we de lampen met stem aan kunnen zetten en de thermostaat met onze telefoon te kunnen regelen.

Kan iemand mij advies geven wat ik zou moeten aanschaffen :D :o

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:24

Wij hebben een Google Home/Nest Mini (die kleine ronde speaker iig) en daarmee kunnen we onze Philips Hue lampen bedienen. Werkt best geinig iig :)

Hoe het precies met Toon zit durf ik je alleen niet te vertellen. Tenminste, wat ik zo zie kun je Toon wel koppelen aan Google Home (door middel van Olisto) maar tot in hoeverre dat precies werkt als je geen abonnement hebt bij Toon durf ik niet te zeggen... Ik vraag me dan ook een beetje af tot in hoeverre Google Home of Olisto op je telefoon die functie kan overnemen als je al zegt dat je Toon momenteel niet met je telefoon kunt bedienen omdat je daar anders 4eu per maand voor moet betalen.
Wat betreft de Hue lampen kan ik die namelijk wel via zowel de Google Home app op mijn telefoon als via de Philips Hue app zelf bedienen. Maar, wie weet heeft iemand anders daar een beter antwoord op hoe dat zit met Toon en Google Home/Olisto :)

ClaudiaHS

Re: Google home of Google nest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:38

Wij hebben ook de Google home mini.
Afbeelding
Mijn man en kids roepen vaak naar dat ding welke lampen aan of uit moeten
Zo ook de tv.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:49

Wij hebben ook de mini, op dit moment werkt hij alleen nog met onze chromecast en robotstofzuiger, maar we willen nog wel meer slimme dingen in huis.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:04

ala je via je Google je thermostaat zou willen verbinden, zal je volgens mij een losse slimme thermostaat moeten kopen. dat kan via Google (nest thermostat) of bijvoorbeeld Honeywell.

Google Nest heeft een grote luidspreker met fijner geluid. Google Home heeft of een kleine luidspreker (Mini) of een schermpje waarbij je bijvoorbeeld ook foto's kan laten afspelen en buienradar kan zien (een soort mini tablet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:06

Hier ook de home mini en een google nest thermostaat. Dat werkt feilloos op elkaar. Ik kan via de app de thermostaat verbinden maar ook gewoon door tegen google te praten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:05

Google hub denk ik dat je bedoeld.
Ik heb van de nests meerdere in huis (bijna elke kamer _O- ).
Maar de hub vind ik leuker omdat je er ook netflix op kan kijken. En ook via het scherm kan bedienen

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 09:02

Klopt blacky. Hoever dat inderdaad met de Olisto werkt had ik gehoopt dat iemand mij dat kon vertellen.

Een Google thermostaat vondt ik aan de prijzige kant.

Bedankt voor de tips.
Ben er nog niet over uit wat ik nu doen :Y)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:07

Wij hebben het ook. Daarop werkt nu de robotstofzuiger, thermostaat en de lampen. Waar ik eerst niet echt het nut zag, vind ik het nu echt ideaal. Ik merk ook vaak dat als ik bij mijn vriend ben, ik ook geneigd ben te vragen of de lampen aan kunnen.... maar dan staat de schoonfamilie toch wel gek te kijken :+

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 09:29

snuffie123 schreef:
Wij hebben het ook. Daarop werkt nu de robotstofzuiger, thermostaat en de lampen. Waar ik eerst niet echt het nut zag, vind ik het nu echt ideaal. Ik merk ook vaak dat als ik bij mijn vriend ben, ik ook geneigd ben te vragen of de lampen aan kunnen.... maar dan staat de schoonfamilie toch wel gek te kijken :+

Welke hebben jullie dan voor de thermostaat?

Dat zou ook een actie voor mij kunnen zijn :’)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:14

Jamiefris schreef:
snuffie123 schreef:

Welke hebben jullie dan voor de thermostaat?

Dat zou ook een actie voor mij kunnen zijn :’)

De google nest learning thermostat

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:28

snuffie123 schreef:

Dit deed ik straks op het werk.. " google, volume naar beneden." En dan nog mopperen dat die muziek gewoon door de ruimte bleef schallen ... :')

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 03:26

Wij hebben een nest learning thermostat, heel blij mee. Moet wel zeggen dat ik heel lui ben en het ideaal vind om 'm vanaf de telefoon te besturen :+

Je kan ook zien hoe lang de AC/verwarming aan staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding