Van welke Nederlandse fabrikant is mijn eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Van welke Nederlandse fabrikant is mijn eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 20:30

Hoi Bokt :D

Voor de speurneuzen en detectives op Bokt heb ik een raadsel: waar komt onze eettafel vandaan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben 'm 2,5 jaar geleden in een outlet in Asten gekocht inclusief 2 bijbehorende bankjes.

- massief eiken
- Nederlandse producent
- waarschijnlijk begint de naam met iets van 'pro....'. Wij dachten in eerste instantie dat het een aanbevolen middel was om de tafel mee te onderhouden, maar het bleek de fabrikant. Die sticker hebben we verwijderd en nu komen we niet meer op de naam.

Vanwaar deze vraag: dit is zo'n tafel die generaties Monopoly, Catan en Rummikub aankan en we zouden 'm eigenlijk een keer een maatje of 2 groter willen.

Wie kan ons helpen? :+

Renske_W

Re: Van welke Nederlandse fabrikant is mijn eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:31

Wat een prachtige tafel!
Geen idee waar hij vandaan komt, maar ik volg wel even.
Wij gaan over 2 weken verhuizen en willen daarna gaan kijken voor een nieuwe tafel. :D

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 20:40

Renske_W schreef:
Wat een prachtige tafel!
Geen idee waar hij vandaan komt, maar ik volg wel even.
Wij gaan over 2 weken verhuizen en willen daarna gaan kijken voor een nieuwe tafel. :D

Oh, nog een toevoeging: volgens mij zagen we toen dat de fabrikant failliet was of gestopt maar waren de tafels wel nog via andere winkels te koop.
Voor als het nog helpt met zoeken, het was oorspronkelijk een behoorlijk dure tafel, 3500€ of iets in die richting

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:40

Tsja.. Geen idee. :D

Wel een mooie tafel, eventueel (afhankelijk van de regio waar je woont) kan ik je wel een adres geven waar ze 'm perfect na kunnen maken.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:43

Prominent meubel profijt meubel pronto
Meer ken ik niet met pro
Laatst bijgewerkt door cariena1973 op 05-05-21 22:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:43

Staat er niks op de onderkant van het tafelblad?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 21:52

Sasqiua schreef:
Tsja.. Geen idee. :D

Wel een mooie tafel, eventueel (afhankelijk van de regio waar je woont) kan ik je wel een adres geven waar ze 'm perfect na kunnen maken.

Als we de maker nou echt niet kunnen vinden is dat wellicht nog een optie.

cariena1973 schreef:
Prominent meubel profijt meubel?

Nope, beide niet. Het was ook geen keten, echt een bedrijf dat zelf meubels maakt.

Liesje89 schreef:
Staat er niks op de onderkant van het tafelblad?

Daar heeft ooit wat gestaan, vandaar dat ik de originele prijs weet en weet dat het een Nederlands bedrijf was. Maar toen we verhuisd zijn hebben we die sticker er eens afgetrokken en nu weten we het dus niet meer

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:59

Indien het gaat om een klein bedrijf dat zelf hun meubels maakt is het misschien handig de regio te vermelden waar je de tafel gekocht hebt :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:16

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 22:51

Eva_de_Beer schreef:
Indien het gaat om een klein bedrijf dat zelf hun meubels maakt is het misschien handig de regio te vermelden waar je de tafel gekocht hebt :D

Zoals in de OP staat hebben wij de tafel gekocht in Asten bij een outlet. Mijn partner meent dat de maker ergens in de provincie Zeeland zat. Ik ben daar niet meer zo zeker van

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:08

Mijn man kan hem wel namaken, tot aantal jaren geleden hadden wij een kleine meubelmakerij, tafels maken was zijn passie, helaas was het op een gegeven moment niet meer rendabel en te onzeker door de economische klad die er was, daarom het bedrijf gestopt en pand verkocht, de machines zijn er nog en bovenal de zin om te maken is aanwezig!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:44

Kan je het in de outlet niet navragen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:23

Mijn man zit in de meubels maar deze zegt hem niks. Is geen merktafel o.i.d.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:53

onpaard schreef:

Neu, dit is geen produktie-tafel. Dit is zeer waarschijnlijk klein-seriespul, als het niet special-made is.

Dus als je dit nog een keer wil hebben, zul je een van bovenstaande aanbiedingen aan moeten nemen.
Mocht je ook uit de buurt van Asten komen, weet ik in die omgeving ook wel iemand die dit exact na kan maken; in de maat die jij opgeeft.

Maar wie je het ook laat doen, het is geen koopje. Die 3,5k is helemaal niet raar als het handwerk is en ga er maar niet vanuit dat iemand hier het voor veel minder kan.

Ik ben enkele jaren terug in de achterhoek een ovale tafel tegen gekomen bij zo'n winkel die veel one-off meubilair had staan en die moest ook 3500 euro kosten. Compleet ander model maar qua maat kwam die wel ongeveer overeen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 12:09

ikke schreef:
onpaard schreef:

Neu, dit is geen produktie-tafel. Dit is zeer waarschijnlijk klein-seriespul, als het niet special-made is.

Dus als je dit nog een keer wil hebben, zul je een van bovenstaande aanbiedingen aan moeten nemen.
Mocht je ook uit de buurt van Asten komen, weet ik in die omgeving ook wel iemand die dit exact na kan maken; in de maat die jij opgeeft.

Maar wie je het ook laat doen, het is geen koopje. Die 3,5k is helemaal niet raar als het handwerk is en ga er maar niet vanuit dat iemand hier het voor veel minder kan.

Ik ben enkele jaren terug in de achterhoek een ovale tafel tegen gekomen bij zo'n winkel die veel one-off meubilair had staan en die moest ook 3500 euro kosten. Compleet ander model maar qua maat kwam die wel ongeveer overeen.

Klopt wat je zegt, dat het geen productiewerk is maar klein-serie. Vlak nadat we deze tafel hebben gekocht heb ik op de website van de maker deze tafel ook groter gezien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:09

Kan jij niet terug zoeken in je zoek geschiedenis? _O-

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:15