Deurkruk omhoog zetten lukt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Deurkruk omhoog zetten lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 10:13

Misschien dat jullie goede tips hebben. Ik krijg de deurkrukken niet omhoog geplaatst. Dit wil ik graag bij een paar deuren, zodat de dreumes niet zelf naar buiten etc gaat.

Heb al verschillende YouTube filmpjes gekeken, maar de situatie hoe de deurklink hier zit ben ik nog niet tegengekomen. Misschien weten jullie hoe ik dit kan doen..

De klink zit vast aan de plaat. Daardoor is het niet zomaar even losdraaien, klink eruit, kwartslag draaien en klink er weer in, helaas. Hoe krijg ik de klink los van de plaat? Of kan dat niet? Zie foto’s.
Afbeelding

Afbeelding

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:51

Wij hebben ook zulke deuren, dat gaat helaas niet, we hebben een traphekje in de deur gezet.

Temeraire

Re: Deurkruk omhoog zetten lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:03

Je hebt deurkrukken die vast zitten op het schild, en je hebt deurkrukken met het schild en de deurkruk apart. Alleen die laatste kan je omhoog zetten.
Als je de deurkruk omhoog wilt zetten dan is je enige optie een nieuwe deurkrukset halen, met de kruk en het schild los van elkaar, zodat je het naar eigen wens erop kan zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:26

Kan je de klink er niet af halen en bovenin de deur een haakje maken.Kunnen jullie er nog uit,maar je dreumes niet.Wij hebben ook een veer op de deur gehad.Dan is de deur te zwaar om open te duwen.Alleen wel een gevaar voor kinder vingertjes.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:35

Oh dat lukt inderdaad niet met zo'n klink. Daarvoor moet je zoiets hebben.
Afbeelding
Werkte hier trouwens ook maar heel even voor onze dochter door had dat ze met speelgoed de deur alsnog open kon krijgen.

Wij hebben daarna een deurstopper op de deur gezet tegen vingers tussen de deur en een traphekje in het kozijn geplaatst.