Waar komt ons vloerkleed vandaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Waar komt ons vloerkleed vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 19:38

Omdat Bokt altijd alles heel veel weet :D

Wij hebben een paar weken geleden een nieuw vloerkleed gekocht. Het betreft een outletwinkel met luxe vloerkleden die blijkbaar zijn opgekocht. Ik werd meteen verliefd op een zeer kleurrijk wollen kleed en deze hebben wij dan ook gekocht.

Wij willen ons huis zo gezellig mogelijk maken en straks ook eens een kleurtje op de muur verven, dus ik was benieuwd of ik het vloerkleed ook op internet zou kunnen vinden met interieurplaatjes. Ook ben ik wel benieuwd wat de originele prijs van het voerkleed is geweest. Maar.. het vloerkleed is onvindbaar op internet :+

Foto's van het vloerkleed:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit staat erop, geen merk of iets dergelijks.

Afbeelding

Wie is heeeel goed in deze dingen en kan ons hiermee helpen? :D

josewoos

Re: Waar komt ons vloerkleed vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:21

Ik kan je niet helpen waar deze te verkrijgen is, maar ik lees graag mee. Echt een heel mooi kleed <3

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 01:50

Kwa kleuren is hij het zelfde als de essex van kwantum. Misschien heb je daar iets aan? Niet hetzelfde kleed maar wel de kleur

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 06:52

Kleden met een geschreven label of simpele sticker zijn vaak samples/voorbeelden. Kan dus heel goed zijn dat die nooit in productie is genomen.

Zeker gezien de nummering denk ik dat je hiermee te maken hebt.
Kleden krijgen normaal gesproken een naam voor verkoop
Laatst bijgewerkt door Mri op 03-05-21 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 06:58

Mijn idee (!) was ook Kwantum, maar heb het niet opgezocht. Leuk kleed trouwens.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:22

De essex va de kwantum is meer groener van kleur dan die van ts, die lijkt meer roze.
En ook de manier van knopen is bij TS haar kleed anders.

https://www.kwantum.nl/vloerkleed-essex-0171399

Wel heel mooi kleed TS. Naar zoiets was ik ook op zoek. DE Essex was mij veel te donker van kleur.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:29

Mocht je het kleed toch kwijt willen... :~ _O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:31

Wat een mooi kleed! Bij welke outletwinkel heb je hem gekocht?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 09:11

Die van Kwantum lijkt er inderdaad wel op maar deze is wel een stuk lichter! En leuk dat jullie hem allemaal zo mooi vinden :D We zijn er ook heel blij mee. Het kleed is gekocht bij een outlet in Dokkum.

Mri, dat zou ook goed kunnen, er zaten heel veel unieke kleden bij, ook één die leek op Engelse drop :+ Weet je ook waarom bepaalde kleden dan niet in productie worden genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:15

Ketly schreef:
Die van Kwantum lijkt er inderdaad wel op maar deze is wel een stuk lichter! En leuk dat jullie hem allemaal zo mooi vinden :D We zijn er ook heel blij mee. Het kleed is gekocht bij een outlet in Dokkum.

Mri, dat zou ook goed kunnen, er zaten heel veel unieke kleden bij, ook één die leek op Engelse drop :+ Weet je ook waarom bepaalde kleden dan niet in productie worden genomen?
Kan van alles zijn: toch niet tevreden over de kleuren, het ontwerp, de manier van knopen, materiaal etc. Vergelijk het met een proefdruk van een boek: dat is de eerste keer dat je het boek in het echt ziet, en dan vallen je ook opeens dingen op die anders moeten, die je op je computerscherm niet zag. :P Zo werkt dat ook met het ontwerpen van meubels, kleding, decoratie etc. In je hoofd en op papier kan het er heel mooi uitzien, voelt het materiaal goed, maar het kan dan in de praktijk toch niet helemaal zijn wat je voor ogen had, en dan zijn er mensen die er wel weg van zijn, die die producten kopen. :D Zo koop ik, als ik nieuw ondergoed nodig heb, regelmatig samples van (dure) lingeriemerken - de kwaliteit is hetzelfde als van het eindproduct, maar je koopt ze voor een fractie van de prijs. :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 09:57

Interessant, dat wist ik niet! :D Wij zijn er in ieder geval erg blij mee en er zijn nog ongeveer 300 kleden gok ik, met meerdere aparte kleden er tussen voor de liefhebber.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:20

Zoals achterop staat komen dit soort kleden uit India. Ze worden daar gemaakt van vodden.Die worden qua kleur bijelkaar gezocht. In India wordt veel hergebruikt en arme mensen vinden hier werk in.Goed voor het milieu dus. Ik weet niet of de Xenos-winkels nog bestaan,daar kocht ik vroeger dergelijke spullen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 10:26

Het is wel echt een wollen kleed, maar misschien dat dat ook gewoon daar van wordt gemaakt. We hebben dan in ieder geval wel echt een uniek kleed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:34

Vrijwel alles komt uit Zuidoost-Azië, dus dat het uit India komt is idd niet zo bijzonder. :P

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:50

De industrie in India is nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van 'goed voor het milieu' :=

Maar los daarvan, inderdaad een tof kleed :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:53

Foaly schreef:
De industrie in India is nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van 'goed voor het milieu' :=

Ik bedoelde het hergebruik, dat is goed voor het milieu.Ze gooien daar minder gauw iets weg dan hier in het Westen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:08

anjali schreef:
Foaly schreef:

Ik bedoelde het hergebruik, dat is goed voor het milieu.Ze gooien daar minder gauw iets weg dan hier in het Westen.

Vandaar dat de Ganges zo vervuild is dat er plekken zijn waar totaal geen leven meer is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:14

India is een heel controversieel land.Vol extremen. Sommigen hebben er een hekel aan en anderen houden er van.Ik heb gehoord van Westerlingen die op het vliegveld aankwamen en meteen weer terugwilden.Bij mij was het juist andersom. Karmisch gezien heb ik er een verbinding mee.Momenteel gaat het vrij slecht in India en dat doet me pijn.Ik kan afkrakend gepraat over India niet goed verdragen want het land en de mensen zijn zeer goed voor mij geweest.Okay nu terug naar het vloerkleed van ts waar heel wat verhalen achter zullen zitten.Ik zit momenteel ook op een tapijt uit India trouwens.(Een vliegend tapijt? Grapje voor de goede verstaanders die de oude verhalen nog kennen.)Het is zo dat handgemaakte artikelen een uitstraling hebben die je kunt voelen als je ervoor openstaat.Dus ts heeft een bijzonder kleed gekocht.