Help welke app voor tracking Huawei P40 Lite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Help welke app voor tracking Huawei P40 Lite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 12:20

Hoi,
Ik heb een huawei P40 Lite.
Een versie die geen Google Play ondersteunt en alleen Huawei appstore bevat. Wist ik helaas niet.

Ik kan de meeste apps dus niet installeren. (zoals Safe Ride bv)

Is er iemand die ervaring heeft met huawei zonder Google Play en toch een goede app heeft om routes te tracken? Eventueel ook afstand en tijd bijhoudt in die app?

Ik kan eventueel wel een app op mijn vorige gsm installeren en proberen via phone clone over te zetten. Maar de vraag is of die app dan wil werken. (ik moet het zo bv doen met KBC app en die werkt wel maar bij updates dus steeds andere gsm nodig)

Vhagar

Re: Help welke app voor tracking Huawei P40 Lite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:43

Wat stom zeg.. Kan je google play niet downloaden in de Huawei appstore? Ik had vroeger de P30 lite en die had wel gewoon google play. Ik gebruikte wel eens de Huawei health app icm de Honor band 5 fitness tracker. Maar daar zat niet specifiek paardrijden bij, wel wandelen en fietsen enzo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:55

Laura_Zodine schreef:
Wat stom zeg.. Kan je google play niet downloaden in de Huawei appstore? Ik had vroeger de P30 lite en die had wel gewoon google play. Ik gebruikte wel eens de Huawei health app icm de Honor band 5 fitness tracker. Maar daar zat niet specifiek paardrijden bij, wel wandelen en fietsen enzo.

Ze hebben geen contract meer met GooglePlay.
Citaat:
Geen Google-certificering
Belangrijk om te weten is dat de P40 Lite E geen Google-certificering heeft. Dit is het gevolg van een handelsverbod waar Huawei mee kampt. Huawei mag geen zaken doen met Google, en moet zijn smartphones daarom voorzien van de Android-software zonder Google-apps, Play Store en Google Mobile Services. Dit heeft grote gevolgen voor het gebruiksgemak van de telefoon.

Storm

Re: Help welke app voor tracking Huawei P40 Lite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:58

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 17:15

Storm schreef:
Er zijn manieren om dit te omzeilen. Via Dual Space heb ik toch alle Google apps op mijn Huawei P40 lite.
Ook kun je via Petal Search, aurora en de Huawei store enorm veel krijgen. Inmiddels heb ik al mijn apps die ik wil. Ook Google maps, Facebook, YouTube en mijn bank-app.

Mocht je meer vragen hebben, ik zit in de Huawei community, ik kan dus een hoop antwoorden geven

https://consumer.huawei.com/nl/communit ... cId_31151/

https://consumer.huawei.com/nl/communit ... digidip+NL

Ik ga dit straks eens bekijken
Dank alvast.