Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoe_97 schreef:Hey bokker!
Ik ben zelf niet super technisch aangelegd dus het verschil is me niet zo duidelijk. Ik wil graag een iPad aankopen. Nu twijfel ik tussen de air en de gewone. De air is bijna dubbel zo duur, is hij dan echt zoveel beter?
Iemand die me hiermee kan helpen wat nu in de praktijk echt de verschillen zijn?

Jolien87 schreef:Zoe_97 schreef:Hey bokker!
Ik ben zelf niet super technisch aangelegd dus het verschil is me niet zo duidelijk. Ik wil graag een iPad aankopen. Nu twijfel ik tussen de air en de gewone. De air is bijna dubbel zo duur, is hij dan echt zoveel beter?
Iemand die me hiermee kan helpen wat nu in de praktijk echt de verschillen zijn?
Alsjeblieft
iPad vs iPad Air
Jolien87 schreef:Ik denk dat het voornaamste verschil het formaat is.
En als je de Apple pencil wilt kopen dan heb je voor beide modellen een andere generatie nodig.
Mocht je dus bijvoorbeeld met Procreate willen werken dan is het nog wel zinvol om te kijken naar de verschillen tussen de twee pencils.
Edit: nog een verschil waar je in de praktijk wat van zult merken is de ingang. De iPad heeft nog een lightning-poort en de iPad air heeft usb-c.
Warboel schreef:De iPad Air is meer “instapmodel” iPad Pro om het zo maar te zeggen; er zit inderdaad een USB-C poort op ten opzichte van een Lightning poort op de “normale” iPad.
Er zit een klein verschil in het scherm, de iPad Air is iéts groter en heeft ronde hoeken. Daarnaast heeft de Air een gelamineerd display en antireflectie coating, al met al is het scherm van de iPad Air kwalitatief gewoon een stukje beter. Er zit ook een betere chip (aansturing van de iPad) in de Air. De camera’s zijn ook beter.
Al met al is dus de iPad Air wat beter, hij ondersteund inderdaad ook de Pencil 2, die ook weer wat beter is dan de Pencil 1.
Mocht je specifieke vragen hebben mag je me altijd een PB’tje sturen hoor, ik ben Apple technician
Zoe_97 schreef:Jolien87 schreef:Ik denk dat het voornaamste verschil het formaat is.
En als je de Apple pencil wilt kopen dan heb je voor beide modellen een andere generatie nodig.
Mocht je dus bijvoorbeeld met Procreate willen werken dan is het nog wel zinvol om te kijken naar de verschillen tussen de twee pencils.
Edit: nog een verschil waar je in de praktijk wat van zult merken is de ingang. De iPad heeft nog een lightning-poort en de iPad air heeft usb-c.
Die pencils las ik inderdaad.
De usb-c. Wat heeft dat als voordeel?
Jolien87 schreef:Zoe_97 schreef:[quote="Jolien87"
Ik denk dat het voornaamste verschil het formaat is.
[/quote
Die pencils las ik inderdaad.
De usb-c. Wat heeft dat als voordeel?
Ik vind het meer vanuit praktisch oogpunt een plus. Een nadeel van Apple heb ik altijd gevonden dat het zijn 'eigen' accessoires heeft en niet universeel is.
Ik heb in huis altijd overal usb-kabels slingeren en dan vind ik het wel prettig als ik gewoon voor alles hetzelfde heb.