Sinds kort zijn wij verhuisd naar buiten de stad en merk ik dat ik met mijn gewone fiets het allemaal net niet meer lekker haal. Nu de oriëntatie op een elektrische fiets, maar zie door de bomen het bos niet meer...

Momenteel heb ik een Cortina Common van 2 jaar oud. Een heerlijke fiets welke ik via het fietsplan van mijn vorige werkgever heb aangeschaft. Ook rekening mee gehouden dat er makkelijk fietsstoeltjes voor de kids (toen toekomst, nu in aankomst) op passen. Ik zou bijna dezelfde in een elektrische variant kopen, maar er zijn toch wat punten welke mij tegenhouden.
Onderstaande punten zou ik graag anders willen zien:
- Licht(er) in gewicht; de Cortina Commen weegt al bijna 20kg. De E-common is 28kg zonder accu...
- "Zwaardere" versnellingen; ik zit nu al vrij snel in versnelling 5-7 en gebruik 1-3 zelden. Als ik dan in de 7e versnelling fiets merk ik vaak dat ik wil doorschakelen naar een zwaardere versnelling, maar deze is er niet.
Verder ben ik heel erg te spreken over de degelijkheid van de fiets. Een bijkomend voordeel vind ik het design van de fiets. Het is qua houding een echte stads- en moederfiets alleen, niet zo lomp/grof, maar qua uiterlijk oogt hij wat sportief. Tevens maak ik heel veel gebruik van het AVS kliksysteem. Dit is zo veel minder lomp dan de typische voordragers icm manden/kratten.
Aangezien meer weten dan 1 vraag ik jullie om ervaringen! Wat zou een passende elektrische fiets kunnen zijn?