Badkamer schoonmaken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:35

Ik gebruik glassex, met keukenrol papier voor de spiegel.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:49

HG antikalk 3x sterker! Echt top spul, er ging een wereld voor me open toen ik die in handen kreeg :D Verder voor grote oppervlakken / regelmatig onderhoud gebruik ik altijd iets van Cif badkamerspray oid. Azijn werkt top, maar ik heb ook een hekel aan de geur dus gebruik t liever niet.

En HG antischimmel gebruik ik ook. Ik maak elke week alles in de douchecabine (kraan, voegen, glas etc) schoon. Het is dan meer bijhouden, de helft is nog tamelijk schoon dan zeg maar. En dat doe ik dan ook met wastafel, spiegel en toilet. Verder even stofzuigen, dweilen en een doekje erover voor het stof. Tussendoor maak ik niks droog oid.

We hebben een afzuiger die aan gaat en een rooster in het raam.

Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:18

Ik zou een schoonmaakster willen voor alleen de badkamer.

Ik heb zo'n ontzettende rothekel aan de badkamer poetsen. Hier moet dat ook echt vaak. We hebben om de een om andere reden altijd ontzettend veel stof in de badkamer, wat allemaal overal op neerslaat. Verschrikkelijk. En er liggen altijd zo snel veel haren op de grond. Van mijn man, maar ik vrees ook van mijzelf. Ongelooflijk dat ik intussen geen kale kop heb :D

Ik vind het een giga ondankbare huishoudelijke klus, juist omdat ik zo van schoon houdt. Minder van poetsen.

Mijn man doet de badkamer eens in de zoveel tijd heel uitgebreid. Ook met HG antikalk en antischimmel. Daar begin ik zelf niet aan met mijn astma. Ik zou liever azijn gebruiken, maar ik dacht dat dat niet krachtig genoeg werkt, niet zo krachtig als de middelen van HG.

Toch maar op zoek naar schoonmaakazijn met een geurtje :)

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:30

De Jumbo heeft vrij grote flessen schoonmaakazijn met lavendel. Het stinkt alsnog maar minder dan normale schoonmaakazijn. Hier doet de schoonmaakster het en af en toe zelf nog een extra doekje over de spiegel / wastafel.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:41

Ook nog een goede tip .. doe na het poetsen een wax/polish op je glas zetten. Krijg je daarna veel minder snel terug aanslag.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:44

Wat ook hel goed werkt, maar wel een grote investeringen is, is een waterontharder.

Dat voorkomt dus kalkaanslag (en is goed voor je huid)

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:48

Marie111 schreef:
Wat ook hel goed werkt, maar wel een grote investeringen is, is een waterontharder.

Dat voorkomt dus kalkaanslag (en is goed voor je huid)


Exact wat ik wilde typen!

Wij hebben heel veel natuursteen in de badkamer en kan dus geen azijn, antikal etc. gebruiken. Maar waterontharder scheelt echt heel veel.
Plus raam open en tijdens/ na het douchen afzuiging aan.
Af en toe poets ik eens, wel te weinig eigenlijk.

Suzanne F.

Berichten: 49347
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:21

Ineke2 schreef:
Ik gebruik glassex, met keukenrol papier voor de spiegel.


Yep hier ook.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:34

Hoe doen jullie een douchecabine met antikalk zonder jezelf te behandelen? :o Inloopdouche met een vaste wand is niet zo'n groot probleem, maar een douchecabine, en zeker eentje met 3 vaste wanden en een glazen deur, vind ik een crime.

Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:20

Suzanne F. schreef:
Ineke2 schreef:
Ik gebruik glassex, met keukenrol papier voor de spiegel.


Yep hier ook.


Ik doe al mijn ramen en spiegels met Glassex. Nou ja die variant van Lidl, W5. Ik kom er net achter dat die niet zo stink als Glassex maar ouderwets naar zeep ruikt. Wel aangenaam eigenlijk.

Suzanne F.

Berichten: 49347
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:22

soesita schreef:
Hoe doen jullie een douchecabine met antikalk zonder jezelf te behandelen? :o Inloopdouche met een vaste wand is niet zo'n groot probleem, maar een douchecabine, en zeker eentje met 3 vaste wanden en een glazen deur, vind ik een crime.


Gewoon inspuiten en met een spons inwrijven. Daarna mezelf uitkleden en onder de douche de rest met de spons doen en afspoelen.
Ik doe het dus als ik ga douchen, dat werkt het beste.

Besje

Berichten: 835
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:30

Ik zweer bij de wondersteen *\o/*

_Nancy

Berichten: 14103
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Badkamer schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:38

Onze poetshulp gebruikt altijd azijn, klein beetje antikal af en toe volgens mij en wc reiniger.
Ruikt in het begin misschien niet helemaal lekker, maar de lucht is er zo uit en de badkamer is zeker super schoon!

Ik had nooit zelf bedacht om met azijn aan de slag te gaan :+ Ik gebruikte azijn altijd alleen voor de ramen..

Suzanne F.

Berichten: 49347
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:43

MyWishMax schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb verschillende flessen voor de badkamer. Witte reus, HG, Antikal. Die van Dasty schijnt ook goed te zijn maar ik maak eerst deze op.
Azijn vind ik echt vies ruiken dus gebruik ik liever niet. Werkt wel trouwens.


Hier werkte die van witte reus het beste, maar die kan ik nergens meer krijgen. Antikal werkt hier niet fijn genoeg, dus ik ben ook op zoek naar een fijne.

Ik gebruik zelf azijn, maar de schoonmaker mag dat niet gebruiken dus daarvoor zoek ik wat anders.


Bij de Jumbo: https://www.jumbo.com/witte-reus-badkam ... 133547FLS/
En anders online bij Plein of Bol.com