Dat de huizenmarkt momenteel koekoek is is inmiddels bekend. Mijn man en ik zijn al even aan het sparen om in de toekomst (binnen nu en een jaar of 2) een ander huis te kopen. Echter zijn de prijzen gigantisch en huizen (zeker in de buurten waar we graag naartoe willen) al verkocht voordat ze op funda komen.
Op ons eigen huis zit waarschijnlijk ook een aardige overwaarde dus nu verkopen is erg aantrekkelijk. Iets anders kopen daarentegen
Plus we zouden onze huidige spaarpot liever nog even wat extra spekken, om in ons nieuwe huis evt te kunnen verbouwen of moderniseren waar nodig. Nu kregen wij van een bekende een aanbod om hun huis te gaan huren vanaf eind van het jaar, particulier dus. Huis heeft een kamer meer, maandlasten wel iets hoger dan we nu aan hypotheek betalen maar prima betaalbaar voor ons. We spelen dus met het idee ons huis te gaan verkopen, tijdelijk te gaan huren en in die tijd op ons gemak door te sparen/rondkijken en vanuit die positie iets anders te gaan kopen.
Zijn er wellicht bokkers die ook zoiets gedaan hebben? Beviel dat, zijn er zaken die we in de gaten moeten houden/over na moeten denken?
slechts iets waar we over nadenken.
Ik had altijd in mijn hoofd dat je altijd andersom doet want dat 'hoort' zo en je bent zeker dat je je eigen huis kwijt bent etc. Maar ik verwacht niet zo dat het kwijtraken van ons eigen huis een probleem gaat worden.
). Heb eerst een woning gekocht (eigenlijk zocht ik het niet zozeer maar puur toeval kwam er iets op de markt waar ik puur toevallig de juiste prijs voor bood omdat puur toevallig een andere koper was afgehaakt en ik op het juiste moment actie had ondernomen) en toen verkocht.