Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dubbel bewoonbaar en beetje grond.
En bevalt het toch niet, of zijn er andere redenen als werk elders, dan verkoop je de boel.
Het is lekker als zulke afspraken er zijn zodat je die niet naderhand moet maken als je je toch niet prettig erbij voelt.

)
Ook de levensverzekering is goed geregeld m.b.t. de hypotheek.
Best een groot risico, maar ik kan heel goed met mijn vader door 1 deur dus dat scheelt wel.
BelgenGek schreef:Bedenk je ook bij het samen kopen, stel dat de ene partij wat overkomt, kan de andere dan blijven wonen of moeten die dan ook verhuizen omdat het financieel niet is op te brengen alleen?
troi schreef:Dank voor de tips! Ik ga er even goed naar kijken. Want ik wil het wel verstandig doen![]()
@Superpony paarden bij huis is geen ambitie. Ik zie bij mensen die dat hebben dat er vooral tijd besteed wordt aan klussen en weinig aan rijden, dat wil ik vermijden
DubbelFun schreef:Ik twijfel of een huis wat te boek staat als eengezinswoning wel officieel kadastraal gesplitst kán worden. Je zit dan niet alleen met de (on)mogelijkheid om de toegang te splitsen, maar ook de GWL-voorziening. Want áls het misgaat wil je dáár zéker geen gedoe over krijgen.
superpony schreef:Ik snap dat je het niet wilt, maar als je straks wilt fokken vaak wel een stuk fijner.
En dat laatste ligt echt aan hoe je dingen aan legt, onderhoud, wat je wensen zijn etc. Ik ben echt minder tijd kwijt dan in pension. Maar daar deden we ook al alles zelf.
En vergeet niet dat 2 of 3 paarden echt anders is dan 1.Voor meerdere paarden in pension ben je echt wel langer van huis bijv.