PVC of laminaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Voorkeur?

PVC
83 (83%)
Laminaat
17 (17%)

Totaal aantal stemmen: 100

sanso

PVC of laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 08:02

Voor in een huis met katten en honden, HPL laminaat of een PVC klikvoer?
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:07

Wij hebben door het hele huis klik laminaat van laminaat.com
Kost een 10tje per m2, krasbestendig en waterafstotend. Ideaal met onze huisdieren en kindje :j

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:55

Beide zijn met kinderen en dieren prima. Voorkeur is PVC. Voorheen hadden we kliklaminaat van Quickstep, heeft 20 jaar probleemloos gelegen en je zag er nog niets aan. Maar laminaat is hard, koud, en gehorig. Voor honden is het wat gladder, maar dat ligt ook aan de toplaag.
Wij zijn alle laminaat aan het vervangen voor Rigit-klikpvc met zo'n isolatielaagje eronder. Het ziet er ook, voor zover dat kan, natuurlijker uit en is veel stiller. Het leggen is een eitje.
Laminaat is voordeliger. Voor een kortere periode zou ik voor laminaat kiezen, en voor een forever home PVC.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:58

Wij (gezin met kind en hond) hadden laminaat op de slaapverdieping en in de hal.
Boven heeft het 14 jaar gelegen.
Beneden valt het tegen, snelle slijtage, plinten lossen, verschuivingen etc.

We gaan waarsch binnenkort de verbouwing in en dan is het plan dat er PVC met houtstructuur komt, ik kijk er naar uit <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: PVC of laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:05

Vinyl :D

Wij hebben klik PVC nu liggen, nooit meer!
Was geen goedkope, maar hij laat los, klikt dus niet goed aan elkaar. Daar komt zooi tussen dus klikt hij helemaal niet meer.

Boven hebben we klik laminaat, bevalt super. Gewoon goedkoop Gamma laminaat.
Ligt al meer dan 15 jaar en is nog perfect.
Maar dit zou ik dan weer niet beneden willen hebben waar het intensiever gebruikt word.

Voorheen hadden we Vinyl, zo van een rol af. Geen naden die los kunnen.
Voelt en ziet gelijk als klik PVC.
En dat willen we weer terug.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:13

DuoPenotti schreef:
Was geen goedkope, maar hij laat los, klikt dus niet goed aan elkaar. Daar komt zooi tussen dus klikt hij helemaal niet meer.

Is dat met stukjes die klikken?
De vloer die wij leggen heeft rondom de hele plank het klikprofiel. Ik ben benieuwd hoe het er over twee jaar bij ligt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:17

Ik had in mijn vorige huis laminaat, nu lijm PVC. Ik zou juist nooit meer anders dan PVC willen. Het is waterafstotend, krasvrij en supermakkelijk te onderhouden. In mijn vorige huis had de kat toch wel eens een ongelukje gehad en dat trok helemaal het laminaat in. Nu geen huisdieren meer, maar ik geef toch de voorkeur aan PVC. Het is ook minder gehorig dan laminaat.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:38

Wij hebben klikpvc liggen, heel erg blij mee!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:52

Wat je mooi vindt!
Klik pvc is hartstikke mooi spul, mijn moeder heeft het en is echt mooi en best makkelijk leggen omdat je het zo kunt snijden. Maar goed laminaat is ook helemaal prima, hadden we in ons vorige huis. Wij hebben beneden zelf nu keramisch parket, ook heel fijn :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:00

Lindsey_99 schreef:
DuoPenotti schreef:

Is dat met stukjes die klikken?
De vloer die wij leggen heeft rondom de hele plank het klikprofiel. Ik ben benieuwd hoe het er over twee jaar bij ligt.

https://laminaatxxl.nl/product/gerflor- ... n-oak-442/
deze
Ook rondom dus

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:19

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:24

PVC, maar wel verlijmd, niet geklikt. Op kantoor ligt bij ons gelijmd PVC met houtstructuur. Super waterbestending en krasvast. Bij mijn ouders in de keuken ligt klik pvc, vind ik toch echt minder.

Mijn voorkeur zou zijn:
verlijmd PVC
gevolgd door laminaat,
gevolgd door klik pvc

Puur op basis van ervaringen met alledrie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:25

Nou succes :D :+

Onze is alweer 10 jaar oud of zo, kan me wel voorstellen dat het nu ook alweer verbeterd is.
Eigenlijk had hij er al lang uit gemoeten, maar andere dingen waren even belangrijker.

leverancier gaf niet thuis.
en ja we hebben het er, stom misschien, bij gelaten.

Lindsey_99 schreef:
Wij hebben ook een Gerflor... maar wel een ander type https://www.gerflor.nl/professionals-pr ... ustic.html

Ik zou gaan reclameren bij de leverancier. Zo'n dure vloer moet minimaal 15 jaar meegaan.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:30

Gelijmd pvc ! Hier 2 grote honden in huis , kids en een lompe vent en de vloer houd het allemaal . Boven duur laminaat maar als over mocht doen dan ook boven pvc

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:32

Wij (incl kind en 2 honden) hebben pvc en ik ben er zo blij mee. Makkelijk schoonmaken, enige krasjes die we hebben zijn van het (onvoorzichtig) verplaatsen van meubels maar niks van de hondennagels, en het dempt een stuk meer en is minder glad dan het laminaat in de hal.
https://coretecfloors.com/nl-nl/product ... k-50lvp950 wij hebben deze.

We wilden eigenlijk gelijmd maar ivm ongelijke houten ondervloer was dat geen optie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:39

Afgelopen 4 huizen laminaat gehad en voorheen vond ik het niet altijd mooi, maar laminaat ontwikkelde.

Laatste huis hadden we echt mooi, goed laminaat in de slaapkamers en dat beviel eigenlijk wel goed. 1x lekkage gehad tijdens vakantie. Terug deel eruit gehaald omhoog gezet, goed laten drogen en weer allesterug erin zonder schade.

Nu grote verbouwing, oud huis en houten ondervloeren. Bij minimaaal bewegen kon click pvc wel zei hij toen. Dus grote stapel click pvc meegenomen.
Voor de slaapkamer wilden we niet te duur en een bepaalde kleur, dus werd laminaat. Dat viel qua looks vanaf dag 1 tegen, maar was mee te leven.
We hebben openslaande deurtjes en door foutje is er vocht op gekomen en is de halve kamer krom getrokken. Nu nieuw laminaat gehaald van veel betere kwaliteit. Voelt ook veel beter.

De winkel zei dat als hij problemen binnen krijgt het altijd pvc op hout is, dus we gaan pvc terug brengen en toch voor laminaat dan. Heel jammer, want ik vind pvc fijn aanvoelen en fijn klinken.
Gelijmd pvc is sws geen optie op hout zeggen ze overal, dus jammer.

In onze woonkamer ligt nog oude laminaat wat er al in lag en dat is voor de dieren te doen, maar het is wel glad. Deze hondjes zijn het gewend.
Toen mijn border collie van een plavuizen vloer op gladde/oude laminaat moest lopen, had ze veel meer last.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:47

Wij hebben boven kliklaminaat, brede plank met houtstructuur van de Gamma en beneden sinds 3 jaar verfijnd pvc van quickstep met houtstructuur.

Toegeven, het kost wel wat, maar geen spijt van. Maar wij hebben geen huisdieren, wel 3 kinderen, dus ik weet niet of mijn mening telt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:49

Als je wil kan ik een foto van beide vloeren maken zodat je het vers hol kunt zien. Ik vindt dat de pvc vloer minder stoffig is en stiller is qua gelopen. Maar over beide dik tevreden.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:50

Wij zijn hier toevallig ook mee bezig voor de zolder, waar we ook gaan slapen straks. PVC op hout kan wel is ons verteld, maar wordt dan meteen veel duurder ivm de speciale ondervloer. Beneden en eerste verdieping hebben we houten planken, dat vind ik ook het mooiste maar is prijzig en gaat nu ook om de ruimte waar de wasmachine staat.
Wij gaan nu dus maar een nieuwe afspraak maken om laminaat te kijken, en dan een kleed voor de warmte

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:25

TeSzZz schreef:
Wij (incl kind en 2 honden) hebben pvc en ik ben er zo blij mee. Makkelijk schoonmaken, enige krasjes die we hebben zijn van het (onvoorzichtig) verplaatsen van meubels maar niks van de hondennagels, en het dempt een stuk meer en is minder glad dan het laminaat in de hal.

We wilden eigenlijk gelijmd maar ivm ongelijke houten ondervloer was dat geen optie.

Hoelang heb je het liggen? Eerst werd ons gezegd dat plakken niet kan, maar click wel. Nu hadden we het er laatst over en zeiden ze daar dat alles wat terugkomt met problemen, pvc op hout is. De plastic click randjes breken bij bewegen.

Miran schreef:
Wij zijn hier toevallig ook mee bezig voor de zolder, waar we ook gaan slapen straks. PVC op hout kan wel is ons verteld, maar wordt dan meteen veel duurder ivm de speciale ondervloer. Beneden en eerste verdieping hebben we houten planken, dat vind ik ook het mooiste maar is prijzig en gaat nu ook om de ruimte waar de wasmachine staat.
Wij gaan nu dus maar een nieuwe afspraak maken om laminaat te kijken, en dan een kleed voor de warmte

Zeiden ze eerst tegen ons ook. Wij hebben nieuwe houten ondervloer, maar je kan bewegen niet 100% voorkomen.
Plakken kon sws niet, dus hadden click meegenomen. Nu waren we er laatst en hadden het erover en zei hij, dat alles wat terugkomt, click op hout is vanwege de plastic randjes van de click die breken bij beweging.
Wij leven beneden, maar vind het raar, omdat heel veel mensen verdiepings vloer nog hout hebben en daar ook vaak click pvc wordt gebruikt.

Wij kregen een soort rubberen rol als ondervloer. Bij andere click zat dat eronder, maar wij vonden een kleur mooi zonder vaste ondervloer.

Ik vind pvc qua schoonmaken en geluid ook fijner, maar durf het dus niet meer aan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:32

Pvc, maar dan zeker niet klik maar gelijmt. Mijn vriend heeft bij een meubelzaak gewerkt waar hij het legde. En echt gelijmt is zoveel beter, ook qua kwaliteit. Ook veel makkelijker. Mocht er ooit een beschadiging inzitten maak je het warm en leg je er zo een nieuw in. Hebben wij in de keuken moeten doen na een verbouwing. Was echt zo klaar. Ik wil niet anders meer, zeker niet in de keuken. Voelt fijn aan en is zo makkelijk schoonmaken. En het blijft ook mooi in gebruik, niet snel krassen erin

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:36

Siersma schreef:
Pvc, maar dan zeker niet klik maar gelijmt. Mijn vriend heeft bij een meubelzaak gewerkt waar hij het legde. En echt gelijmt is zoveel beter, ook qua kwaliteit. Ook veel makkelijker. Mocht er ooit een beschadiging inzitten maak je het warm en leg je er zo een nieuw in. Hebben wij in de keuken moeten doen na een verbouwing. Was echt zo klaar. Ik wil niet anders meer, zeker niet in de keuken. Voelt fijn aan en is zo makkelijk schoonmaken. En het blijft ook mooi in gebruik, niet snel krassen erin

Kan niet op elke ondergrond.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:46

Ik heb bij ons boven deels gekozen voor PVC (klik), omdat dat minder gehorig is dan laminaat. Ben er heel erg tevreden mee, maar dat zijn wel ruimtes die niet dagelijks gebruikt worden dus kan weinig nuttigs zeggen over levensduur etc.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:19

superpony schreef:
Siersma schreef:

Kan niet op elke ondergrond.

Ligt hier op hout, in de keuken. Gaat prima, werkt mooi mee. In onze stacaravan hebben we het ook op hout liggen, ligt zelfs nog mooier dan thuis maar dat zijn tegelvormige en thuis stroken

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:22

superpony schreef:
TeSzZz schreef:

Hoelang heb je het liggen? Eerst werd ons gezegd dat plakken niet kan, maar click wel. Nu hadden we het er laatst over en zeiden ze daar dat alles wat terugkomt met problemen, pvc op hout is. De plastic click randjes breken bij bewegen.

Het ligt nu 3 jaar, tot nu toe niks aan problemen gehad. Wel bewust coretec gekozen omdat daar een kurken onderlaag onder zat, wordt ook geadverteerd dat het over bijna alles heen gelegd kan worden. Gewone dunne klikpvc werd ons afgeraden door de winkel.
We hebben het wel laten leggen trouwens. Zelf niet superhandig en gezien de kosten van de vloer wilden we er zelf ook niks aan verpesten.