kosten auto poetsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

kosten auto poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 12:35

Kortgeleden eens gaan informeren wat het kost om een auto die eigenlijk paardenauto was te laten fatsoeneren. Auto heeft ook nog eens onder de plak bomen gestaan en er zit dus hars en ingebrandde vogelpoep op. Het gaat om ford fiesta, wat zouden jullie een normale prijs vinden bij een autopoets bedrijf te betalen? Wil even voorkomen dat ik vreselijk opgelicht wordt want ik schrok nogal van de prijs.

Bloodymary

Re: kosten auto poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:36

Ik denk iets van € 250?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:37

Ja ik denk inderdaad ook iets van €300. Zeker met aangekoekte en ingebrand spul. Kan je het zelf niet? (Vast niet anders had je het niet laten doen :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:39

Ik betaalde vorig jaar €280 incl btw.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 12:40

xSCWx schreef:
Ja ik denk inderdaad ook iets van €300. Zeker met aangekoekte en ingebrand spul. Kan je het zelf niet? (Vast niet anders had je het niet laten doen :D)

Nee met de gewone huismiddeltjes gaat het er niet meer af.
Ze vroegen 350,- euro en ik moest geen bon willen, dus als ik het netjes wil afhandelen is het nog iets meer.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:45

Als je naar een goede detailer gaat zal het inderdaad rond de 300/400 liggen.
Als het heel goedkoop is dan zal het een quick and dirty oplossing zijn met veel fillers en bij de eerste beste regenbui ga je huilen van wat je tevoorschijn zit komen.

Een goede detail kost nu eenmaal veeel tijd en tijd is geld.
Ik zelf doe geen auto's voor anderen, mijn lichaam trekt dat niet maar even ter idee, mijn 107 ben ik al een weekend aan kwijt voor alleen de buitenkant.

Foamen, wassen, kleien, wassen, afnemen, polijst middencorrectie, polijst finish, afnemen, waxen, plastic delen verzorgen, ramen schoonmaken. Dan heb je resultaat dat ook wel een tijd goed blijft.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 12:49

Sorro schreef:
Als je naar een goede detailer gaat zal het inderdaad rond de 300/400 liggen.
Als het heel goedkoop is dan zal het een quick and dirty oplossing zijn met veel fillers en bij de eerste beste regenbui ga je huilen van wat je tevoorschijn zit komen.

Een goede detail kost nu eenmaal veeel tijd en tijd is geld.
Ik zelf doe geen auto's voor anderen, mijn lichaam trekt dat niet maar even ter idee, mijn 107 ben ik al een weekend aan kwijt voor alleen de buitenkant.

Foamen, wassen, kleien, wassen, afnemen, polijst middencorrectie, polijst finish, afnemen, waxen, plastic delen verzorgen, ramen schoonmaken. Dan heb je resultaat dat ook wel een tijd goed blijft.

je lijkt er verstand van te hebben, ik ben de auto maar 1 dag kwijt, er zullen 2 man aan werken en in de loop van de middag kan hij opgehaald worden, kan dat uberhaupt wat zijn dan? Ze zeggen dat hij er showroom netjes uit zal zien.

Zijn er nog dingen waar ik op kan letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:37

Ik was 2 jaar geleden 350 euro kwijt zag er netjes uit en zelfs het leer was ingevet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 15:29

Zonnebloem92 schreef:
Ik was 2 jaar geleden 350 euro kwijt zag er netjes uit en zelfs het leer was ingevet.

ok 2 jaar geleden al, dan zou ik denken het is geen gek bedrag.
Maar toch ik vind het veel geld...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:33

Heeft de auto echtschade door hagel ofzo?

Anders zou ik zeker met die plak erop je auto eerst eens door een goede wasbeer halen voor €30,- en zien hoe de schade dan is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:40

Het is zo duur omdat het allemaal handwerk is. Goed detailen kost tijd, energie en goede materialen.

Je zou bijvoorbeeld eens een filmpje van 'the detail geek' op youtube kunnen kijken, en dan zie je dat hij tussen de 8 en 20 uur kwijt is aan een auto. Zeker als het een paardenauto is geweest (dus waarschijnlijk veel vlekken in de bekleding, veel haren erin, veel strotjes ed erin) die aan de buitenkant ook heel smerig is, dan kost het echt wel tijd om dat goed op te lossen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:44

mystery1980 schreef:
je lijkt er verstand van te hebben, ik ben de auto maar 1 dag kwijt, er zullen 2 man aan werken en in de loop van de middag kan hij opgehaald worden, kan dat uberhaupt wat zijn dan? Ze zeggen dat hij er showroom netjes uit zal zien.

Ik vind dat erg krap aan, en vermoed dat er dan veel stappen overgeslagen worden.
Ook met 2 man kost het veel tijd, zeker als de auto erg vervuild is.
Showroomklaar is in mijn ogen heel veel fillers en maskeren.

Sterker nog mijn nieuwe auto mocht de dealer van mij niet poetsen en ook als mijn autos naar de garage gaan krijgen ze een niet poetsen melding mee.

Wil je echt graag een liefhebber en goed werk? Kijk eens rond en vraag op het forum van carclean. Daar zitten de autopoetsliefhebbers.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:58

Volgens mijn het geen gekke prijs.

Wanneer ik het door iemand (familielid) liet doen bij het bedrijf waar hij werkte was ik de auto ook maar een dag kwijt. Was dan alles aan gedaan wat Sorro ook beschrijft.

Auto kon dan weer gebruikt worden als spiegel. Binnenkant ook helemaal schoon. Duurfde je bijna niet in met paarden kleding :P

Zijn auto die hij daar ook zelf deed mocht ook absoluut niet door de dealer/garage gewassen worden. Die mochten er alleen naar kijken haha

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 16:20

Gillbo schreef:

Anders zou ik zeker met die plak erop je auto eerst eens door een goede wasbeer halen voor €30,- en zien hoe de schade dan is

de wasstraat haalt dit echt niet weg, ik heb hem zelf al gewassen in de wasstraat waar je het zelf moet doen met de hoge druk spuit. Er staat ook een bezem met shampoo maar die wil ik ivm krassen niet gebruiken, dus heb met een washandschoen geprobeerd met veel water van de hoge druk spuit.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 16:21

Vjestagirl schreef:
Het is zo duur omdat het allemaal handwerk is. Goed detailen kost tijd, energie en goede materialen.

Je zou bijvoorbeeld eens een filmpje van 'the detail geek' op youtube kunnen kijken, en dan zie je dat hij tussen de 8 en 20 uur kwijt is aan een auto. Zeker als het een paardenauto is geweest (dus waarschijnlijk veel vlekken in de bekleding, veel haren erin, veel strotjes ed erin) die aan de buitenkant ook heel smerig is, dan kost het echt wel tijd om dat goed op te lossen.

Er zitten binnen in de bekleding geen vlekken, enkel een paar haren. Gaat vooral om de randen (bv waar je instapt daar zit een laag bagger). Stro vind je gelukkig helemaal niet, heb grofweg zelf de stofzuiger er al doorgehaald.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 16:24

Sorro schreef:
mystery1980 schreef:

Ik vind dat erg krap aan, en vermoed dat er dan veel stappen overgeslagen worden.
Ook met 2 man kost het veel tijd, zeker als de auto erg vervuild is.
Showroomklaar is in mijn ogen heel veel fillers en maskeren.

Sterker nog mijn nieuwe auto mocht de dealer van mij niet poetsen en ook als mijn autos naar de garage gaan krijgen ze een niet poetsen melding mee.

Wil je echt graag een liefhebber en goed werk? Kijk eens rond en vraag op het forum van carclean. Daar zitten de autopoetsliefhebbers.

Even gekeken op het carclean forum maar geen reviews van poetsbedrijven gevonden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:57

Gillbo schreef:

Off topic maar ik moest wel heel erg lachen om door de wasbeer halen :=

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 17:14

moonsparkle schreef:
Gillbo schreef:

Off topic maar ik moest wel heel erg lachen om door de wasbeer halen :=

http://www.carwash-rotterdam.nl/
denk dat deze hiervandaan kwam

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:02

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:05

mystery1980 schreef:
Even gekeken op het carclean forum maar geen reviews van poetsbedrijven gevonden.

Nee reviews vind je daar niet, maar als je je er aanmeld en aangeeft wat er aan de hand is dan zullen de forumgebruikers aldaar wel kunnen helpen,hetzij door zelf hun kunsten aan te bieden of je wel de juiste bedrijven door te geven.

Mijn sceptische vader is zo ook gewoon uitgenodigd om te komen kijken dat je krassen met polijsten vaak kan verminderen. Zien doet geloven principe.