Mijn vriend en ik hebben een geweldig huis gekocht en zijn over een groot deel van de indeling het al helemaal eens! Alleen zitten we met de keuken en ik zou ontzettend graag jullie ideeën horen.
Alles mag, echt alles, budget maakt niet zoveel uit. Deel al je ideeën zodat we het mee kunnen nemen.
Laat ik beginnen met de foto's van Funda.
Dit is het monster
Het is afzichtelijk, valt uit elkaar en moet zo snel mogelijk weg haha.
(Zoek de bestekla trouwens, die ga je niet vinden want links is een vaatwasser
)
De halve wand hier links, tot de grote kast aan toe is vandaag weggehaald. Hier in deze ruimte achter de buffetkast (wat het kantoor was op de plattegrond onderaan) komt een grote robuuste eetafel.
Die blauwe wand is de wand recht tegenover de keuken en is nu al in 9010 geschilderd.

Zie hier de al missende wand, ik word er zo gelukkig van, zoveel licht!

Voor de mensen die denken, wat komt er dan voorin, waar eerst het kleine ronde eettafeltje stond, daar komen 2 grote bureau's zodat we daar aan kunnen thuiswerken (wij werkten ook al thuis voor corona
)Vanuit hier kun je links in het hoekje de keuken zien. Rechts komt dan dus de eetkamer.

En hierbij de plattegrond (met uitgebroken muur ingetekend (note: dit was geen draagmuur, er zat een metalen draagconstructie boven dus we hebben alleen de tussenzetwand verwijderd!)
Opmerkingen:
- Blauwe wand = wand die dus blauw was maar we 9010 hebben geschilderd voor de beeldvorming

- Rode muur = draagmuur, met boogje dus
- Lichtblauw lijntje = tot daar zou eventueel uitgebroken kunnen worden de bijkeuken in

Hoe wij de ruimtes willen gebruiken in de plattegrond:

Dan nog even wat notes:
- Het raam naast de ex blauwe wand is heel laag, hier kun je geen werkblad voorzetten. Hierdoor lijkt de optie rode muur uitbreken met stalen draagconstructie niet een optie. Het raam zit veel te laag en er zit een radiator.
- Het uitbreken richting de lichtblauwe lijn de hal in lijkt me ook niet handig gezien het verspringen van de wand zoals je ook kunt zien in de tekening.
Waar ik zelf aan heb gedacht:
- Essentiele dingen in het deel wat nu al keuken is. Een soort van keukeneiland in de nu lege ruimte voor de blauwe muur neerzetten waar je bijvoorbeeld kunt snijden en kunt koken en die dan aan een kant tegen de wand aan zetten.
- Keuken houden waar hij nu is, grote buffetkast neerzetten met spul
Maar goed, beide zie ik niet helemaal voor me en ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd. Dus ik hoop heel erg dat jullie super leuke, en vooral andere ideeën hebben. Brand los, ik hoop dat we snel een keuken kunnen gaan regelen want deze valt echt letterlijk van ellende uit elkaar
Merci!

maar dat geeft makkelijke extra werkruimte. 

Is denk ik ook nog genoeg plaatst voor een mooi ruim keukeneiland.