Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:04

PSvanLot schreef:
Ik ben er ook zojuist geweest. De fietsen bij Decathlon vielen voor mij allemaal af omdat je er enorm voorover op zit en ik wil graag rechtop zitten.

Daarna naar Stella geweest wat dus op niets uitliep omdat we daar niet geholpen werden.

Zojuist heb ik de Spirit E Cargo N8 besteld. Ik denk dat ik der woensdag in huis heb. Ben bijzonder benieuwd.

https://www.city-bikes.nl/Spirit-E-Carg ... gJOSPD_BwE


Ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt :j. Ben zelf ook op zoek naar een fijne stevige electrische fiets waar je lekker rechtop op kan zitten.

Vond de Popal transportfiets ook mooi. Zijn er mensen met ervaring met dit (voor mij onbekende) merk?

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:49

Die stond bij mij ook op het lijstje. Er zijn enkel geen foto's van te vinden, behalve de foto van de zijkant.
Ik heb gemaild voor meer foto's, maar nooit geen antwoord op gehad.

Daardoor is deze voor me afgevallen.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 21:57

Ben super blij met de fiets. In het begin was het even wennen maar heb er inmiddels vier ritjes van ongeveer 10km op zitten en wat fietst het fijn! Van het weekend mag ze weer mee.

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:38

Wat kan fietsen dan ineens leuk zijn he :D Ik heb sinds de middelbare school (laaaaang geleden) niet meer zoveel gefietst als ik nu doe

Marije_jiplover

Berichten: 25389
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:27

Wat fijn! Goede investering dus!

Er stond laatst op facebook een artikel over e-bikes en een heleboel moraalridder-reacties eronder dat dat toch geen fietsen was en dat iedereen op een e-bike die nog geen 65+ was gewoon lui was, etc etc.
Maar ik heb sinds half november dik 500 km op mijn e-bike gefietst. Kilometers die ik anders allemaal met de auto zou hebben afgelegd.
Volgens mij is het dan niet lui, maar juist actief, ook al laat ik me helpen door de trapondersteuning.

Maar goed, moraalridders heb je in alle soorten en maten, ik ben echt heel blij met mijn fiets en fiets echt meer en vaker, zeker nu in de winter.

Maar ook straks in de zomer, ik pakte voor afstanden van >5 km doorgaans niet zo snel de fiets (behalve op vakantie) terwijl ik dat nu wél doe met mijn e-bike.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 08:33

Sandra_H schreef:
Wat kan fietsen dan ineens leuk zijn he :D Ik heb sinds de middelbare school (laaaaang geleden) niet meer zoveel gefietst als ik nu doe


Ik fietste altijd al graag, maar wel als het weer mee zat haha. Nu is droog en niet te koud voldoende.

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:49

Ze roepen maar wat ze willen. Ik vond fietsen nooit leuk, alleen als ik wind mee had. En aangezien we vlak aan zee wonen heb je vaak wind tegen. Nu, met m'n E-bike doe ik eigenlijk alles op de fiets. Meestal alleen met de minimale ondersteuning, dat is al meer dan genoeg.
En in de bijna 2,5 jaar dat ik 'm nu heb zie ik het aantal E-bikes om me heen onderweg steeds groter worden. Zeker meer dan de helft onderweg is nu Elektrisch, en dat zijn allesbehalve alleen maar 65 en 50 plussers.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 09:58

Marije_jiplover schreef:
Wat fijn! Goede investering dus!

Er stond laatst op facebook een artikel over e-bikes en een heleboel moraalridder-reacties eronder dat dat toch geen fietsen was en dat iedereen op een e-bike die nog geen 65+ was gewoon lui was, etc etc.
Maar ik heb sinds half november dik 500 km op mijn e-bike gefietst. Kilometers die ik anders allemaal met de auto zou hebben afgelegd.
Volgens mij is het dan niet lui, maar juist actief, ook al laat ik me helpen door de trapondersteuning.

Maar goed, moraalridders heb je in alle soorten en maten, ik ben echt heel blij met mijn fiets en fiets echt meer en vaker, zeker nu in de winter.

Maar ook straks in de zomer, ik pakte voor afstanden van >5 km doorgaans niet zo snel de fiets (behalve op vakantie) terwijl ik dat nu wél doe met mijn e-bike.


Och ik vind het eigenlijk ook een oude banketstaaf fiets, maar toch rijdt het heel lekker. Daarbij laat ik nu de auto staan wat ook weer beter is voor het milieu.

Marije_jiplover

Berichten: 25389
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:14

Nou precies dat dus.
Ik ben ook echt heel blij met mijn e-bike en mis ook nog 25 jaren op de teller om 65(+) te kunnen zijn.
Ik vond t dus ook echt onzin.

Zeker als je dus de auto of scooter ervoor gaat laten staan, is t alles behalve lui.

Mama3
Berichten: 1815
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:47

Prince schreef:
PSvanLot schreef:
Ik ben er ook zojuist geweest. De fietsen bij Decathlon vielen voor mij allemaal af omdat je er enorm voorover op zit en ik wil graag rechtop zitten.

Daarna naar Stella geweest wat dus op niets uitliep omdat we daar niet geholpen werden.

Zojuist heb ik de Spirit E Cargo N8 besteld. Ik denk dat ik der woensdag in huis heb. Ben bijzonder benieuwd.

https://www.city-bikes.nl/Spirit-E-Carg ... gJOSPD_BwE


Ben zeer benieuwd hoe hij je bevalt :j. Ben zelf ook op zoek naar een fijne stevige electrische fiets waar je lekker rechtop op kan zitten.

Vond de Popal transportfiets ook mooi. Zijn er mensen met ervaring met dit (voor mij onbekende) merk?


Dit bedrijf (Popal) zit vlakbij mijn werk in Utrecht. Ze hebben een grote winkel/showroom. Zelf geen ervari g met het merk, maar zie de gewone fietsen veel in mijn woonplaats) Mocht je in de omgeving wonen misschien een afspraak maken en langs gaan om te bekijken en een proefrit te maken.

Mama3
Berichten: 1815
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:51

Mijn vriend heeft een Stella en is enorm tevreden, de kinderen fietsen er ook op naar sport, scheelt ons enorm veel reistijd ;)

Hij is tevreden over de service. Fiets was gevallen, er was iets stuk, 2 dagen later kwam er een monteur en alles vlot gerepareerd.

Ik wou dat het met de vaatwasser zo vlot ging, daar moet ik nu 2 weken wachten op een monteur..

Anoniem

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:58

Ik ben ook erg tevreden met Stella :j heb een Livorno met voorwielmotor. Ik ben bewust voor deze gegaan na ee naantal proefritten omdat deze mij niet wegtrekt bij opstappen: hij gaat pas aan als je twee keer rondgetrapt hebt. Je kan dus ook gewoon lopen met de fiets aan de hand. Dat deed bijv de Amslod wel, dat wegtrekken.

Middenmotor werd bij bij de diverse fietsbedrijven afgeraden ivm beperking, middenmotor past zichzelf aan op de kracht die je zet tav het ondersteuningsniveau. Dus hoe harder je trapt hoe hoger de ondersteuning in je niveau en die kracht ontbreekt mij zegmaar. Mijn voorwielmotor kan ik lekker fietsen op eigen kracht met vaste ondersteuning :j

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:45

Ik zet even een stipje om dit later even allemaal door te lezen.

Wij zijn net verhuisd en ik ga van 2 naar 5 kilometer naar het station. Is niet heel ver maar met nette kleding, hakken, een rugtas met laptop en heuvel op is het toch net wat lekkerder om een e bike te hebben. En voor dat stukje ga ik geen e bike van duizenden euro's kopen.

Wendy_Komen

Berichten: 6334
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:57

Even een schopje omhoog voor dit topic.

Ik moet komende maand opzoek naar een elektrische fiets voor mijn 2 dochters. Zij zullen in het nieuwe schooljaar naar hun school moeten fietsen, 16 kilometer verderop. Vandaar dat er elektrische fietsen zullen komen.

TS, hoe bevalt de fiets nu paar maand later?
Andere tips, waar op te letten?
Alvast bedankt!

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 22:17

Ik ben er super blij mee. Inmiddels heb ik er al 1800km mee gefietst. Dat had ik helemaal niet verwacht.
Mijn verwachting was af en toe ermee naar het werk fietsen, maar ik ga eigenlijk 4 van de 5 dagen op de fiets.
Naar stal hetzelfde, heerlijk op de fiets.

Ik denk dat het een hele geschikte fiets is voor de jeugd. Fijn robuust en de krat voorop is heel fijn. Mijn schooltas ligt er altijd in.

In september ga ik hem wel een ronde naar de fietsenmaker doen ter controle. Gewoon als onderhoud.

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:57

Bij de Lidl zijn ze komende week in de aanbieding voor € 699,00

Captain

Berichten: 21425
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:31

Even een stipje.

Wij hebben twee auto's, maar ik gebruik de mijne misschien maar 1x per week, en in de winter gewoon niet. Nu wil ik hem gaan verkopen en of een scooter, of een elektrische fiets kopen. Hij zal voornamelijk gebruikt worden om naar m'n paard te gaan, ongeveer 15km enkele reis.

Scooter was m'n eerste idee, maar dan zit ik weer met benzine en verzekering en wegenbelasting etc. Daarnaast krijg ik van m'n [***] 500,- voor een fiets dus dat scheelt weer.. Ik ga dit straks even doorlezen!!

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 07:25

Ik ben er echt super blij mee. Het robuuste vind ik heel prettig, heb ook weleens op de (hele dure) stadsfiets van mijn moeder gereden en dat vind ik echt weinig fiets.
Het robuuste geeft me net een wat veiliger gevoel.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:26

Wij hadden als tweede fiets de testwinnaar 2020 uit de anwb test budget e-bikes gekocht, de anyway, nog steeds heel tevreden over, voorwielmotor die zeker hier in het Heuvelland goed zijn best doet.
Degelijke fiets, en al zeker voor dat geld.
https://www.anwb.nl/fiets/test/budget-e-bike-test-2020

Enige nadeel dat je ook echt in Zoetermeer moet gaan proef fietsen, die verkopen je geen fiets van alleen online gezien...

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 07:30

Sansevieria schreef:
Wij hadden als tweede fiets de testwinnaar 2020 uit de anwb test budget e-bikes gekocht, de anyway, nog steeds heel tevreden over, voorwielmotor die zeker hier in het Heuvelland goed zijn best doet.
Degelijke fiets, en al zeker voor dat geld.
https://www.anwb.nl/fiets/test/budget-e-bike-test-2020

Enige nadeel dat je ook echt in Zoetermeer moet gaan proef fietsen, die verkopen je geen fiets van alleen online gezien...


Ik heb er ook naar gekeken, maar ik vind oor een paar honderd euro meer een fiets met een stijver frame, meer versnellingen en een hoger actieradius toch een heel stuk fijner.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:37

Nu ik weer naar kantoor mag ben ik wel iets fanatieker opzoek naar een ebike. Nu kwam ik de volgende fiets tegen https://www.internet-bikes.com/m/835601 ... ifications

Heeft er iemand ervaring met het merk Amigo? De recensies zijn positief alleen die mensen hebben hem allemaal nog niet zo lang.

Ladygiroc

Berichten: 5094
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:15

pillow schreef:
Bij de Lidl zijn ze komende week in de aanbieding voor € 699,00


Waar zie je dat? Ik zie ze online alleen voor het dubbele.

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:57

Ladygiroc schreef:
pillow schreef:
Bij de Lidl zijn ze komende week in de aanbieding voor € 699,00


Waar zie je dat? Ik zie ze online alleen voor het dubbele.

In de folder

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:06

zie het online ook niet staan.

Captain

Berichten: 21425
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:08