Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:20

Ik zoek een elektrische fiets. Ze gaat ingezet worden voor, met goed weer, max 2x per week een rit van 11km heen en 11km terug. Het liefst een transporter, maar dat is geen must.

Ik kwam de volgende fiets tegen.


Afbeelding

https://ebike.ah.nl/nl/e-bikes/85/ville ... uxe/94273/
https://www.villettefietsen.nl/product/ ... aaf-kopie/

Naar wat ik zo gelezen heb is het een prima fiets voor het gebruik waarvoor ik der graag wil hebben.

Maar misschien hebben jullie betere tips?
Tips dat ik beter een duurdere aan kan schaffen mag ook, maar daar kan ik niet zoveel mee.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:23

Let op met een voorwielmotor, dat je snel onderuit kan liggen.
Verder geen tips :+

mysa

Berichten: 10561
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:45

Ik heb onlangs een Vogue gekocht, die was 1250 maar er zijn er ook van 1150 en die zijn nu met korting rond de 1000. Ik heb hem nog maar een paar weken maar tot nu toe erg tevreden. Wel bij een stenen fietsenwinkel in de buurt gekocht, voor het geval dat.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16265
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:46


xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:49

Wij hebben in de zomer van 2019 voor moeders een fiets bij van cranenbroek gekocht. En die werkt prima!
http://www.sundvallbikes.com/
Ook geen groot budget, volgens mij hadden we een aanbieding van net 700 of 800 euro :)

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:50


ellepel

Berichten: 47468
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:52

je moet gewoon er op gaan fietsen en dan kom je er wel achter of het bij je past.
echt elke fiets is weer anders.
ik wilde persé een gazelle,maar vond ze met proef fietsen echt helemaal niks.
heb nu een 2e hands batavus e-go en dat is een degelijke stevige fiets die me zelfs laatst door de sneeuwstorm heeft gekregen.

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:55

En ik ben juist heel blij met mijn gazelle :D Alleen is proef-fietsen een beetje lastig bij die AH-ebike.

Themba

Berichten: 1480
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:57

Ik heb een cortina u1 no nonsens fiets maar rete stevig

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 21:07

Bedankt voor de tips.

Proefrijden op de AH fiets kan wel, maar dan moet ik hem weer terugsturen. Beetje gedoe.
Ik ben in principe niet moeilijk wat betreft fiets. Heb nu een Cortina, deze stond weken achter de zaak van mijn ouders zonder zadel en slot. Uiteindelijk meegenomen en dat is ook prima ;)
Daar fiets ik momenteel mee haha.

belindaap88 schreef:
Ik ga morgen bij de Decathlon deze fiets testen (zelfde wensen als jij ongeveer 30km per dag). Decathlon maakt al iets van 25 jaar fietsen van eigen merk en hebben goede service wat ik heb vernomen.

https://www.decathlon.nl/p/elektrische- ... 48&c=ZWART

Review van bright

https://youtu.be/ulyAHfXbZgY


Stella heeft ook een Outlet center, alleen geen idee van de prijzen

https://www.stella.nl/e-bike-outlet


De fiets van Decathlon heb ik ook gezien, maar die vind ik echt niet mooi en ben bang dat ik daar best voorover op zit.

https://www.decathlon.nl/p/elektrische- ... 97&c=BLAUW

Deze vind ik wat mooier.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:37

Fietsen moet je echt proberen :)
Zeker met een mand voorop zou ik toch voor een middenmoter gaan.

Zelf heb ik een Qwic elektrische fiets, ruim boven jou budget en hebben ons budget toen ook omhoog geschroefd. Wij hebben er een los rek op gezet met een mand voorop en daarin zit de teckel :)

Deze past op heel veel fietsen :) Mocht je een normale elektrische fiets tegen komen :)
https://www.internet-bikes.com/85674-st ... ocQAvD_BwE

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:42

Ik zit in de fietsen handel, en heb accu's verkocht

In alle eerlijkheid zou ik liever een tweedehands fiets kopen uit het hogere segment, met Bosch accu dan een fiets uit het lagere segment met een habibabi fietsaccu. Binnen 5 jaar neemt de capaciteit van deze accu's sterk af. Dit betekend dat je actieradius langzaam maar zeker minder wordt. Als het BMS in orde is kun je nog reviseren, maar als de accu kapot is of in diepteontlading gegaan is, heb je niks meer aan de fiets. Vaak worden deze fietsen gemaakt met een eigen accu en zijn de accu's niet meer te vervangen.

Accu's van Bafang, Bosch en Phylion zijn nog te vervangen, waarvan de Bosch accu's het beste qua kwaliteit zijn.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 22:12

Lillian__ schreef:
Ik zit in de fietsen handel, en heb accu's verkocht

In alle eerlijkheid zou ik liever een tweedehands fiets kopen uit het hogere segment, met Bosch accu dan een fiets uit het lagere segment met een habibabi fietsaccu. Binnen 5 jaar neemt de capaciteit van deze accu's sterk af. Dit betekend dat je actieradius langzaam maar zeker minder wordt. Als het BMS in orde is kun je nog reviseren, maar als de accu kapot is of in diepteontlading gegaan is, heb je niks meer aan de fiets. Vaak worden deze fietsen gemaakt met een eigen accu en zijn de accu's niet meer te vervangen.

Accu's van Bafang, Bosch en Phylion zijn nog te vervangen, waarvan de Bosch accu's het beste qua kwaliteit zijn.


Bedankt voor je tips. Helaas kan ik bij het fietsplan geen tweedehands fiets indienen zoals ik het begreep.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 22:12

x_Jeanine_x schreef:
Fietsen moet je echt proberen :)
Zeker met een mand voorop zou ik toch voor een middenmoter gaan.

Zelf heb ik een Qwic elektrische fiets, ruim boven jou budget en hebben ons budget toen ook omhoog geschroefd. Wij hebben er een los rek op gezet met een mand voorop en daarin zit de teckel :)

Deze past op heel veel fietsen :) Mocht je een normale elektrische fiets tegen komen :)
https://www.internet-bikes.com/85674-st ... ocQAvD_BwE


Een mand voorop hoeft niet perse. Vind het model gewoon mooi.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 08:29


Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:32

PSvanLot schreef:
Lillian__ schreef:
Ik zit in de fietsen handel, en heb accu's verkocht

In alle eerlijkheid zou ik liever een tweedehands fiets kopen uit het hogere segment, met Bosch accu dan een fiets uit het lagere segment met een habibabi fietsaccu. Binnen 5 jaar neemt de capaciteit van deze accu's sterk af. Dit betekend dat je actieradius langzaam maar zeker minder wordt. Als het BMS in orde is kun je nog reviseren, maar als de accu kapot is of in diepteontlading gegaan is, heb je niks meer aan de fiets. Vaak worden deze fietsen gemaakt met een eigen accu en zijn de accu's niet meer te vervangen.

Accu's van Bafang, Bosch en Phylion zijn nog te vervangen, waarvan de Bosch accu's het beste qua kwaliteit zijn.


Bedankt voor je tips. Helaas kan ik bij het fietsplan geen tweedehands fiets indienen zoals ik het begreep.


Klopt het NFP keert allen bedragen uit voor nieuwe fietsen, maar als via nfp koopt zou je met geluk zelf nog een rest bedrag van minder dan 1000 euro moeten betalen

Roodvos

Berichten: 6730
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:42

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden deze gekocht:
https://www.lidl-shop.nl/p/prophete-e-b ... p100321231

Ik wilde geen dure fiets omdat ik nog niet wist of ik dan wel echt meer zou gaan fietsen. En ik wilde een middenmoter.
Prima fiets dit.

Ik adviseer je even goed in te lezen over verschillen tussen voorwiel-, midden- en achterwielmotor.

8nnemiek

Berichten: 43496
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:42

Mijn moeder heeft volgens mij een Batavus, of in ieder geval een erg dure van een bekend merk, maar het voordeel is wel dat de accu na 15 jaar nog steeds hartstikke goed is.
Zelf heb ik wel eens bij de fietsen bij van Cranenbroek staan kijken. Die hebben echt veel aanbod in elektrische fietsen, van vouwfietsen tot low budget fietsen tot echt degelijke modellen, en niet duur. Ik weet niet of die bij jullie in de buurt ook zit, maar wellicht leuk om daar eens te gaan kijken en een paar fietsen uit te proberen.
http://www.sundvallbikes.com

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:52

Ik zou ook wel aanraden om afspraken in winkels te maken en even proef te fietsen. Ik heb er 2 jaar geleden een gekocht. Was vastbesloten een bepaald model te hebben. Uiteindelijk ging ik daar bijna mee op mijn smoel en bleek dat ik gewoon niet weggelegd ben voor een fiets met een voormotor _O-. Vond het heel stug en schokkerig. Heel wat rondjes gefietst en uiteindelijk met een Stella fiets naar huis gegaan. Met middenmotor :D. Cortina vond ik héél fijn fietsen, maar ik zou rond de 3000€ uitkomen en dat vond ik toch wel behoorlijk wat voor een mooiweerfietser.

ellepel

Berichten: 47468
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:56

ik zou bij je werkgever navragen over dat fietsplan??
bij mij was het gewoon tot een bepaald bedrag en moest je alleen de bon inleveren.
of het nou tweede hands was of nieuw,dat maakt niet uit.
zolang er maar een bon van is

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:02

Welk fietsplan? Zou het idd gewoon navragen. Ik heb toevallig vorige maand een tweedehands e-bike gekocht en kon deze gewoon indienen bij mijn werkgever, zolang je maar een bon hebt. Je kan prima tweedehands fietsen kopen bij een fietsenwinkel (dit zou ik zelfs aanraden).

Edit: bon met je naam en adres..
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 03-04-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:05

Hier een aantal jaar geleden een cortina transport fiets gekocht, toen in de aanbieding voor net onder de 1000 euro. Wel werd ik destijds gewaarschuwd dat cortina fietsen snel zouden roesten in vergelijking met andere fietsen. Bij mij staat hij toch altijd binnen en fiets ik alleen met mooi weer dus dat was voor mij geen probleem ;)
Ik ben er nog steeds erg blij mee :) Deze fiets heeft erg veel verschillende mogelijkheden qua ondersteuning, ik kan deze bijna traploos verstellen. Dat vind ik echt een plus! Ook fietst deze niet veel zwaarder voor mijn gevoel als je de motor niet aan hebt staan (ik fiets veel zonder ondersteuning, ik gebruik de ondersteuning alleen als mijn knie het weer eens laat afweten).
Ik zou gewoon eens gaan proef fietsen op verschillende types en merken, dan kun je zelf ervaren wat je fijn vindt.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 09:15

Ik heb direct een afspraak bij een grote fietsenwinkel. Zij hebben enkel fietsen van gerenommeerde merken ruim boven de 2k, maar hij wilde me laten proefrijden op verschillende aandrijvingen en advies geven.

ellepel

Berichten: 47468
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:28

proberen mag altijd he, succes!

xSagan
Berichten: 677
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:34

Ik heb de mijne bij een fietsenzaak vandaan.
Het is een tweedehands Sparta met voorwiel motor. Ik kreeg de tip mee om de accu uit te zetten als je lopend over moet steken en als je gewoon rustig de bocht door gaat is er verder niets aan de hand. Nu ben ik sowieso niet zo’n snelheids duivel en is streepje twee tot drie al genoeg voor mij. Mijn accu kan tussen de 50km en 60km aan.

Ik vond bij een fietsenzaak ook veiliger, omdat je via marktplaats vaak meteen moet beslissen. Nu kon ik wat rustiger nadenken erover en ik heb nu garantie en onderhoud kan daar ook gedaan worden.:)

Tip, als je er 1 neemt, neem dan wel meteen een stevig kettingslot erbij.:)