Nieuwe keuken, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Nieuwe keuken, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 18:39

Nieuwe keuken topics hebben we hier genoeg, maar ik zoek vooral naar mensen met ervaring van het voorbereiden. Ik heb een nieuwe keuken besteld via keukenconcurrent wat inclusief montage is maar de leidingen etc moeten dan nog wel aangepast worden op de nieuwe keuken.

Ik heb een elektrische woning, geen gas, nu een elektrisch fornuis, en er komt in de nieuwe keuken ingebouwde inductie, oven en vaatwasser erbij. Dus er moet sowieso het 1 en ander aangepast worden.

Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer en zoek dus gewoon iemand die de keuken kan voorbereiden en na montage ook kan aansluiten. Maar ik vind alleen zo snel bedrijven die alles in 1 doen en dat zoek ik niet.

Ik woon in Den Haag, wellicht iemand die mij kan helpen? Ik krijg in week 20 de nieuwe keuken...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:16

Ik zou zeggen een allround installatiebedrijf.
Hier komt van hetzelfde bedrijf een elektricien en een loodgieter.
Belangrijk is te weten welke aansluiting je inductie heeft, of dat 2 of 3 fasen is.

Rennie89

Re: Nieuwe keuken, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 19:19

Ik heb een leidingschema gekregen en deze moest ik geven aan degene die dat ging uitvoeren. Heb geen idee wat het is. Dus gewoon googelen op installatiebedrijf? Ik ben zo bang dat ik weer word opgelicht...

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:25

Ik zou een renovatiecoördinator / -aannemer onder de arm nemen. Die kan zorgen dat de werken op elkaar afgestemd zijn, werkt normaal ook samen met elektriciens / loodgieters,...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:50

Zoek een totaalinstallateur. Die kan dat zo voor je realiseren. Ik ken een goede midden vh land maar die komt niet in regio Den Haag denk ik.

Edit: en deze? https://www.sginstallatie.nl/site/home

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:06

pateeke schreef:
Ik zou een renovatiecoördinator / -aannemer onder de arm nemen. Die kan zorgen dat de werken op elkaar afgestemd zijn, werkt normaal ook samen met elektriciens / loodgieters,...

Klinkt alsof het boven mijn budget is :+ het gaat puur om het uitvoeren van het leidingschema en het aansluiten van de ingebouwde apparatuur, alles word al gemonteerd.

Suzanne F. schreef:
Zoek een totaalinstallateur. Die kan dat zo voor je realiseren. Ik ken een goede midden vh land maar die komt niet in regio Den Haag denk ik.

Edit: en deze? https://www.sginstallatie.nl/site/home

Ik ga deze zo even bekijken, dankjewel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:35

Je kunt de opdracht ook op Werkspot zetten en kijken wie er reageert. Ook heb je nog van die services via Gamma/Praxis/Hornbach.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:36

Ik wilde ook werkspot al opperen maar ik zie dat die al voorbij is gekomen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:41

pateeke schreef:

Dit lijkt me ook een beetje overdreven eerlijk gezegd :o . Maar ik mag ook aannemen dat de keuken wordt aangesloten en niet alleen geplaatst? Dat zou ik eerst eens aangeven bij de keukenboer.
Verder werkt Werkspot idd prima, je kunt er ook recencies bekijken van het werk dat iemand levert. Zo heb ik afgelopen week door iemand van Werkspot een ketel laten vervangen. Enne, niet bij de eerste de beste die komt kijken en een prijs afgeeft akkoord geven hoor! Er kan veel verschil zitten in prijzen, én in gevoel bij de persoon.

Superleuk een nieuwe keuken, veel plezier straks als ie staat!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:45

Maar als hun de keuken komen monteren, gaan ze het dan ook niet gewoon allemaal aansluiten?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:47

oooh zo herkenbaar ts.

een coordinator gaat inderdaad wat te ver.

het lijkt mij dat je:
- er nu een keuken hebt die er uit moet (dit kun je missch. zelf met hulp van sterke mensen)
- de leidingen en muren aanpast (hier zoek je iemand voor)
- de keuken laat plaatsen (dat doet de keukenboer)

of is het nieuw en zit er niks in? dan zou je zeggen dat de keukenboer het er wel bij kan doen.

maar ik denk ook een installateur of zo, en werkspot is dan wel handig.
je kan ook buren / bekenden vragen waar zij het hebben laten doen en hoe het is bevallen

@moonspart, het lijkt me zeker dat ze het gaan aansluiten. maar als jij de kraan of wat dan ook ineens ergens heel anders wilt hebben, denk ik wel dat je dat zelf moet aanpassen (niet zeker trouwens).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 10:05

Nou wat ik begreep doen zij het aansluiten dus niet. Er komt nu ook een inbouw inductie , oven en vaatwasser die ik dus niet had, en ook al zijn het stekkertjes, het zit niet inbegrepen :+ kan wel kijken of ze het alsnog zelf willen doen voor 50 euro ofzo... zo had mijn broertje het gedaan. Hij had alleen voor het leidingschema etc een aannemer want alles werd verbouwd , stuk makkelijker :+

Keuken verwijderen probeer ik via mp te doen, maarja, anders wil ik dat ook laten doen idd, of ik vraag hulp van m’n vader, dan doen we het samen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:33

Zoek een totaalinstallateur bij jou in de buurt die zowel je elektra als je water kan aanpassen maar vooral, wacht daar niet te lang mee want het is retedruk in installatie land en iemand die direct tijd heeft moet je je afvragen of je die wel wilt ;)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:46

Rennie89 schreef:
Nou wat ik begreep doen zij het aansluiten dus niet. Er komt nu ook een inbouw inductie , oven en vaatwasser die ik dus niet had, en ook al zijn het stekkertjes, het zit niet inbegrepen :+ .

Maar dat is echt heel raar. Ze plaatsen dus je keuken, zonder de stekkertjes aan te sluiten. Daar kom je na het plaatsen echt niet meer bij, dus hoe ga je dat dan aansluiten? Ik heb er iig nog nooit van gehoord, wel plaatsen maar niet aansluiten :o .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:47

Wat vreemd dat het aansluiten niet door de plaatser word gedaan? Hier gold dat aleen voor de vaatwasser, omdat we die bij een andere winkel hadden gehaald (als cadeau gekregen van iemand). Maar anders werd deze ook gewoon aangesloten. Dat soort dingen horen er gewoon bij inbegrepen te zitten!

Met de rest kan ik je helaas niet helpen, aangezien wij een nieuwbouw huis hebben gekocht, en wij dus alles al zo konden laten aansluiten zoals we wilden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:58

Officieel mag plaatsen van bepaalde apparatuur alleen door een erkend installateur anders vervalt je garantie. Wellicht dat de keukenboer het daarom niet doet? Omdat hun monteurs geen erkende installateurs zijn?

Wij hebben onze keuken zelf geplaatst maar letterlijk een erkend elektricien laten komen om de stekkers in het stopcontact te steken. Sloeg nergens op, maar anders verviel de garantie van onze apparatuur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 11:16

Dat aansluiten (dus stekkertjes etc) kost bij de keukenconcurrect ong 350? En dat vind ik echt bizar. Dus liever een erkende installateur met een normaler tarief dan lijkt mij?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:20

Bedenke wel dat als alles inbouw is, de stekker (zoals bv van de vaatwasser) er eerst in moet voordat je hem eronder schuift.. anders kom je daar niet meer bij.
Alle aansluitingen zitten nl verborgen achter de keuken.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:22

Rennie89 schreef:
Dat aansluiten (dus stekkertjes etc) kost bij de keukenconcurrect ong 350? En dat vind ik echt bizar. Dus liever een erkende installateur met een normaler tarief dan lijkt mij?

Ik zou even goed laten specificeren wat ze voor dit bedrag doen.

En apart een installateur hiervoor laten komen gaat misschien iets voordeliger zijn (al valt dat waarschijnlijk tegen door voorrijkosten etc), maar je zit dan bij latere problemen ook weer met verdeelde aansprakelijkheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:28

Wat een bijzondere winkel. Hier nooit bij nieuwe keuken zelf moeten zorgen dat de leidingen verlegd waren en na montage werkte alles gewoon.
Zou voor mij wel een reden zijn hier nooit een keuken te kopen.
Pas onze tweede keuken gekocht, alles zit erbij, leidingen verleggen, meterkast aanpassen, oude keuken eruit en afvoeren, stopcontacten aanleggen en verplaatsen, muur stucen, koof maken. Niet te doen toch als je dat zelf moet regelen.

Ik zou even goed navragen of ze die stekkers echt niet doen, want na plaatsing van de keuken kom je daar helemaal niet meer bij als het inbouw apparatuur is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:38

Een goed keukenbedrijf kan een installateur voor je regelen. Dit wordt dan apart gefactureerd maar heeft wel als voordeel dat je met garantie het jezelf makkelijk maakt. Zolang de installatie gedaan wordt via de leverancier dan loopt de garantie ook via de leverancier. En heb je niet dat er achteraf gewezen kan worden door twee partijen en jij er tussen zit.

Dat gezegd hebbende, heb je 2 verschillende (mogelijk 3) dingen nodig. Een elektricien (check ook of je niet nog extra groepen nodig hebt in de meterkast), een installateur die het volgens renvooi infreest en mogelijk een loodgieter voor je vaatwasser.

Wanneer de keukenzaak dit kan regelen zou ik hiervoor gaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 13:01

Net keukenconcurrent gebeld en het kan via hun maar dan komt een aannemer en dat gaat minimaal 1000 euro kosten terwijl het vaak voor de helft vsn de prijs al kan en dan komt het aansluiten er nog bij...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:18

Heb je wel alles bij een. Zul je anders weer zien dat een ander de leidingen net verkeerd legt of er iets fout gaat en ze naar elkaar gaan wijzen en je alsnog veel geld kwijt bent.

Dat het aansluiten geld kost is gewoon belachelijk, nooit van gehoord. Kan je dat er niet gewoon bij bedingen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:32

Heel raar verhaal. Ik snap wel dat je zelf moet zorgen dat de leidingen op de juiste plek zitten en de afvoer en stopcontacten enzo. Maar dat het aansluiten niet gebeurt bij het plaatsen is echt heel vreemd, nog nooit van gehoord. Dat hoort toch bij het plaatsen van de keuken?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:33

Rennie89 schreef:
Net keukenconcurrent gebeld en het kan via hun maar dan komt een aannemer en dat gaat minimaal 1000 euro kosten terwijl het vaak voor de helft vsn de prijs al kan en dan komt het aansluiten er nog bij...

Wie zegt dat het voor de helft zou moeten kunnen?
Als je op de site van de keukenconcurrent kijkt zie je idd dat onder montage niet de installatie van de apparatuur valt. Waarschijnlijk omdat de keukenmonteurs daar idd niet voor gecertificeerd zijn. Er zal dus een extra persoon moeten voorrijden en dat betekent natuurlijk extra kosten.

Ik wil je trouwens geen angst aanjagen, maar om het slopen + leidingwerk voor elkaar te krijgen in week 20, moet je wel snel stappen zetten. Het is super druk bij de installateurs, geen grote (dus aantrekkelijke) klus en er zitten nogal wat feestdagen in de tussenliggende weken.....