Situatie schets, wij hebben al ruim 3 jaar een houten tafel. Deze zou in de olie komen maar is niet gebeurd en achteraf is dit hersteld.
Vorig jaar zomer ondekte ik vlekjes op tafel, net vliegen poepjes. Punt is alleen dat we geen vliegen in huis hadden en nergens anders dit soort vlekjes kwamen. De vlekjes zijn ook niet weg te halen met water of schoonmaak middel (al kom ik niet verder dan dreft omdat ik mijn tafel niet wil slopen
) en uiteindelijk heb ik de tafel geprobeerd licht op te schuren om weer te kunnen oliën in de hoop dat de vlekjes weggingen. Niet dus. Er staat op die plek altijd een mand. Soort rieten mand. Vorig jaar hebben we dus deze mand weggegooid en een andere gekregen omdat we dachten dat er misschien beestjes in de mand zitten. Eind goed al goed was het idee.
Nu gooi ik net de appelstroop om in de mand en haalt mijn vriend die van tafel om de mand schoon te spoelen, zitten er nóg meer vlekjes
Wie weet wat dit is, waar het door komt en vooral: Hoe krijg ik het van de tafel?

Vlekjes van vorig jaar die dus al een keer geschuurd zijn.

Nieuwe vlekjes.