pvc op hout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

pvc op hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 12:06

Een tijd gedelen hebben wij bij een grote zaak lang gekeken en overlegd en een click pvc vloer meegenomen. Duidelijk aangegeven dat die kamer een houten vloer heeft, osb op balken. Ligt strak, maar hout werkt en doet altijd wel wat denk ik.

De verbouwing liep anders, dus die vloer laten liggen. Een andere kamer was eerder af en daar een laminaat voor gekocht, ook daar.

Nu zoeken we een vloer voor keuken/eetkamer en evt de zitkamer. Wij wilden daar ook pvc. Evt zelfde als die we klaar hebben liggen of iets anders. PVC vanwege makkelijk schoonmaken, geen gedoe als er wat vocht op komt en ook hoe het klinkt en aanvoelt.
Er is ook waterafstotende laminaat, maar dan is er wat minder keus.

Krijgen we nu te horen dat we geen PVC op de houten vloer moeten leggen. Hebben van hun een rubberen rol ondervloer en toen dus overlegd.
Maar de click randen schijnen weleens te kunnen breken bij iets beweging.

Ik baal dus.........Maar wat gaan we doen? Toch gokken dat het minimaal werkt of alles verkopen/omruilen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:24

Volgens mij kan je geen plak pvc gebruiken op houten vloeren, wel click pvc.
Tenminste zo staat het in alle informatie die ik heb gelezen.

Ik had bij de vorige vloer twee ondervloeren in mijn huis (houten plankenvloer, absoluut niet strak), van die groene platen en zo'n rol met foliekant en aan de andere kant iets piepschuimachtig. Die ondervloeren vingen alle klappen op en vloer zelf bleef netjes en strak.
De volgende vloer is gelegd door iemand die het niet nodig vond om die groene platen te gebruiken en daar heb ik nu spijt van. De vloer werkt veel meer en is na 5 jaar al aan vervanging toe doordat de verbindingen kapot gaan tussen de verschillende delen.

Bij de volgende gaan die groene platen er gewoon weer onder, ze kosten amper wat, dus dat zijn de kosten niet.

superpony

Re: pvc op hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 15:32

We hebben nu voor 1 kamer laminaat meegenomen en twijfelen nog of we de pvc gaan omruilen voor de keuken en rest.

Ze zeiden dat click pvc in principe kan, maar dat als ze ooit klachten krijgen het altijd van pvc op hout is. Dat die click randjes breken door het bewegen.

In de woonkamer ligt nog laminaat op een oude, hele slechte houten vloer. Beweegt enorm, maar laminaat is wel goed. Gaat er allemaal uit, maar overweeg dan wel laminaat.

Fijn als de groene platen goed zijn. Wij kregen van iemand anders een tip van andere platen eronder. Beetje beige dingen. Die zouden egaliseren, maar zijn ietsje duurder. Het is het wel waard op de vloer, maar we moeten het dan wel overal doen vanwege de hoogte.

Wij hebben ook nog nooit en-en gedaan, dus groene plaat en zo een rol. Bij de pvc vloer hebben we een rubberen rol erbij gekregen. Voelt wel stevig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: pvc op hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:40

Wij hebben klik pvc van Gerflor, 50 euro per m2, dus geen goedkoopje. En wil hem nooit meer!!!
De gewone goedkope klik laminaat van de Gamma ligt perfect, de dure klik pvc zit op veel plaatsen niet meer vast.

Nooit meer, ook al ligt hij bij andere goed, bij ons komt hij er nooit meer in.
Op betonvloer, dus op hout zou ik helemaal niet durven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:28

DuoPenotti schreef:
Wij hebben klik pvc van Gerflor, 50 euro per m2, dus geen goedkoopje. En wil hem nooit meer!!!
De gewone goedkope klik laminaat van de Gamma ligt perfect, de dure klik pvc zit op veel plaatsen niet meer vast.

Nooit meer, ook al ligt hij bij andere goed, bij ons komt hij er nooit meer in.
Op betonvloer, dus op hout zou ik helemaal niet durven.

Maar weet je niet wat er mis is gegaan? Op beton zal het niet door beweging komen.

Wij hadden 2 huizen terug 2 kamers met Ikea laminaat en was prima. Weet niet meer welke. Lees er nu ook veel negatieve verhalen.

Had nu 1 kamer laminaat wat echt mindere kwaliteit was. In ons vorige huis hadden we laminaat wat echt net hout was.

PVC zelf nog geen ervaring mee. Hadden het gekocht en ligt klaar, maar dingen liepen anders, dus eerst een andere kamer gedaan en met laminaat daar.

PVC voelt heel fijn aan, vind het ook fijn klinken en leek me makkelijk met vocht als je iets laat vallen en het schoonmaken. Dus het is wel heel jammer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:46

Nee weten het niet en het bedrijf geeft niet thuis.
Ligt er ondertussen alweer een poos, maar we willen het er dus wel weer uit hebben, maar er gingen andere dingen voor zeg maar :+

Hiervoor hadden we vinyl en dat willen we weer terug.
Gewoon aan 1 stuk.
Ook warm, voelt prettig aan (we hebben geen vloerverwarming) fijn met de honden binnen.
Makkelijk schoon maken.
Eigenlijk dachten we hetzelfde te hebben met de klik pvc. Dat liep hier dus anders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:47

DuoPenotti schreef:
Nee weten het niet en het bedrijf geeft niet thuis.
Ligt er ondertussen alweer een poos, maar we willen het er dus wel weer uit hebben, maar er gingen andere dingen voor zeg maar :+

Hiervoor hadden we vinyl en dat willen we weer terug.
Gewoon aan 1 stuk.
Ook warm, voelt prettig aan (we hebben geen vloerverwarming) fijn met de honden binnen.
Makkelijk schoon maken.
Eigenlijk dachten we hetzelfde te hebben met de klik pvc. Dat liep hier dus anders.

Ja, precies. Soms is het ook gewoon onhandig om een vloer weer te vernieuwen.

Wij zijn aan het verbouwen, maar heb ook geen zin als we klaar zijn alles opnieuw te moeten doen.

Vinyl hebben we ooit wel gehad en laatst naar gekeken voor de zolder. Leek me ook wel makkelijk. Maar voor de waarde van het huis was het weer nadelig.

Ik hou eigenlijk het meest van echt hout en vond laminaat altijd lelijk. Maar tegenwoordig lijkt het net echt, dus is het wel heel makkelijk.

Heb even zitten kijken, maar ben nog nergens folie op groene platen tegengekomen. Wel folie onder de groene platen tegen vocht, maar nergens en-en.
Hebben nu de folie altijd gebruikt en bij een slaapkamer ook voor het laminaat folie.