Overstappen van website editor, hoe met mail?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Overstappen van website editor, hoe met mail?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 11:28

Ik heb momenteel mijn website bij Jimdo, maar ik loop tegen beperkingen aan. Hierom stap ik over naar Wix en daar ben ik nu druk aan het ontwerpen. Mijn domein heb ik via Jimdo en dat loopt daar nu nog tot ik het nieuwe ontwerp af heb. Dan zeg ik het bij Jimdo op en vraag ik het domein aan via Wix.
Maar nu de grote vraag; wat gebeurd er met mijn mail? Ik heb een info@ mailadres via Jimdo en dat wil ik straks ook bij Wix, maar daar blijven de mailtjes die in mijn inbox en andere postvakken staan vast niet bewaard of wel?

Met andere woorden, ik heb geen idee hoe dit werkt. Iemand die hier mee kan helpen?

frankiej

Re: Overstappen van website editor, hoe met mail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:15

Die blijven inderdaad niet bewaard. Via mailstore home kun je de huidige mail in dat programma op je pc back-uppen, en als je je nieuwe mailadres hebt, daar deze backup naar toe zetten. Let op sommige providers bieden niet de mogelijkheid om in het postvak in van hun webmail mappen te gebruiken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:16

Wat is mailstore home en hoe gebruik ik dat?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:30

Hoe lees je nu je mail? Via de internetbrowser en webmail, of via een programma zoals Outlook of Thunderbird?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:39

Via webmail en op mijn telefoon (iPhone) in het gewone mailprogramma

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:03

Zelf zou ik dan voor nu toch een mailprogramma nemen op je pc/laptop, zoals bv Thunderbird. De instellingen voor zo'n mailprogramma kun je vast op de Jimdo-site vinden. Kies voor de instellingen voor IMAP, dan worden zowel de berichten die je hebt verzonden als die je hebt ontvangen naar je emailprogramma opgehaald.

Dan kun je de berichten downloaden, en via Thunderbird een backup maken. (Maak echt een backup. Ik heb de vorige keer met een onhandige actie al mijn mail gewist toen ik dacht iets snel te kunnen doen. Dus maak die vooral)
Controleer ook of alle belangrijke mail op je computer staat.

Daarna, als je wix-site het doet en je emailadres daar werkt, maak je ook in Thunderbird een nieuw account aan voor de wix-server (en ook hier weer IMAP.) (Dit was wat ik fout deed, ik dacht slim te zijn door gewoon de naam te veranderen. Maar dat is niet handig.)

Als dat account werkt kun je de email die je wilt bewaren via Thunderbird van je oude account naar je nieuwe verplaatsen. Als dat gelukt is, is de email ook weer beschikbaar via de nieuwe webmail van Wix.

(Ik weet niet of dit de enige manier is of de makkelijkste, misschien zijn er via de administratietools van Jimdo ook wel manieren om rechtstreeks een backup van je mail te maken, maar dit is in elk geval een manier.)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 18:05

Dank je wel!