Wie trommelt stenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Wie trommelt stenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 21:47

Hi Bokt!

Ik kwam op TikTok filmpjes tegen van mensen die (edel)stenen trommelen.
Kort gezegd dump je een kilo stenen in de trommel, welke je dan vijf weken laat draaien met iedere week een fijnere polijst...stof (achtig-iets). Uiteindelijk krijg je dan van die mooie afgeronde steentjes.

Lijkt me heel leuk om te doen, maar wat mij een beetje achter mijn oren doet krabben, is dat die machine dus vijf weken achter elkaar aan staat. En ik kan nergens vinden of zo'n ding veel stroom kost, veel herrie maakt (op TikTok zetten ze er altijd een leuk muziekje over :Y) ), dat soort praktische dingetjes. En om het even uit te proberen, zijn ze toch best aan de prijs.

Ik ben benieuwd! :D

(Ik hoop dat het topic goed staat, mods. Zo niet, sorry!)

fleurtjeuh

Re: Wie trommelt stenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:54

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:58

Laatst bijgewerkt door Mizora op 18-03-21 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:00

ik heb wel eens zo'n machine in mijn handen gehad in het buitenland en iemand er uitgebreid over gesproken. hij was heel enthousiast. Hou er wel rekening mee dat de meeste edelstenen niet alleen gepolijst maar ook gelakt zijn om de diepte van de kleur en de glans te krijgen. ik heb hem toen niet meegenomen omdat ik nog met het vliegtuig moest en dat niet echt handig was en wij in NL wat beperkt zijn in het vinden van stenen. maar het geluid viel me alles mee en het zag er heel goed uit. Stroomgebruik hebben we het niet over gehad. Als ik in de bergen zou wonen met mooie steenkleuren overal zou ik er zeker een hebben maar hier in NL heb ik er niet zo veel aan.

marley93

Re: Wie trommelt stenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 07:44

Bedankt voor de info!
Ik moet zeggen dat ik het geluid mee vind vallen, evenals de stroomkosten.
Wat betreft de stenen heb je gelijk, Sas_Mon. Het grappige vond ik dat mensen ook hele normale stenen in zo'n ding deden, en daar kwamen toch ook wel mooie resultaten uit. En je kan ruwe edelstenen eventueel bestellen.

Nogmaals bedankt! Ik ga er nog een nachtje over slapen. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:24

Toen ik klein was, had ik steentjes in de natuur gevonden en die heeft mijn vader toen door een collega laten trommelen. Daar heeft die collega uiteindelijk een armbandje voor mij van gemaakt, welke ik nog ergens moet hebben liggen. Het was zó mooi geworden!