ICT hulp (Mac)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wyb_ster

ICT hulp (Mac)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 15:39

Goedemiddag,

Ondertussen heb ik al een tijdje ruzie met mijn grote vriend (mijn MacBook :+ ).
Hoewel ik zelf redelijk handig ben, ben ik er nu helemaal klaar mee.

Ik ben bevoegdheden kwijt, mijn programma's werken niet meer en sinds ik een downgrade (van update) heb gedaan is de helft van mijn geheugen weg. Nu zit ik eraan te denken om de (professionele) hulp van een ICT'er in te schakelen met de vraag of diegene mee wil kijken en het kan fixen.
Helaas ken ik alleen maar ICT'ers die handig zijn met Windows en zodra ik met mijn Mac aankom, krijg ik te horen dat ik dan ook geen Mac had moeten kopen :')

Weet iemand een handige ICT'er (al dan niet professioneel/bedrijf) in de omgeving van Dordrecht/ Rotterdam die ik om hulp zou kunnen vragen?
Er zit helaas geen garantie meer op (2016) en met een beetje googelen krijg je 100 bedrijfjes, maar ik zoek graag een beetje een betrouwbaar iemand. Uiteraard ben ik bereid te betalen voor de hulp.

8nnemiek

Re: ICT hulp (Mac)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:44

Als je er een stukje voor wil rijden; Startgoed in Eindhoven. Ik ben daar een tijdje geleden heen gegaan om een SSD in te bouwen omdat die de beste recensies hadden in de hele omgeving, en inderdaad enorm aardige en kundige mensen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:20

Hoe heb je de downgrade gedaan?

Ik zou beginnen met de software opnieuw installeren (als je een oudere versie wil kan je een USB stick maken)

Anders misschien bij Apple zelf of Amac een afspraak maken?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:43

Het is jammer dat je niet in de buurt woont want dit moet zo opgelost zijn wanneer mijn vriend hem even boos aankijkt. Hij doet dit echt enorm veel. Een 2016 MacBook moet gewoon als een zonnetje draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:51

LJS in Den Haag was altijd mijn go-to adres toen ik nog in Leiden woonde. Kan hen zeker aanraden!

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 20:54

Heel erg bedankt voor alle reacties! Het is allemaal nog wel heel erg uit de richting, maar ik ga kijken of ik misschien een van de adresjes kan combineren met iets anders.

Warboel schreef:
Hoe heb je de downgrade gedaan?

Ik zou beginnen met de software opnieuw installeren (als je een oudere versie wil kan je een USB stick maken)

Anders misschien bij Apple zelf of Amac een afspraak maken?

Ik heb de downgrade inderdaad op deze manier gedaan. Hierdoor heb ik als het ware 2 harde schijven gemaakt, waarvan er eentje in opslag ("in container") is en opeens 60 GB in beslag neemt, terwijl het oorspronkelijk rond de 20/30 GB groot was.

Ondertussen heb ik één probleem opgelost, dus ik kan wat dat programma betreft weer even vooruit en misschien dat ik van het weekend tijd vind om er zelf ook nog even in te duiken. Ik moet sowieso een lijstje maken van alles wat er niet gaat zoals het hoort.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:56

LJS in Den Haag is goed inderdaad :j of Microfix in Leiden kan ook!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:59

Klinkt als een softwareprobleem. Dat is ook prima op te lossen, of iig te diagnosticeren via iets als TeamViewer. Je zou dus even contact op kunnen nemen met een club als Startgoed met de vraag of ze op afstand iets voor je willen betekenen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:43

Kom je nooit in Amsterdam? Als wel, dan is Maccare.nl een topbedrijf. Ik ga nergens anders heen, kan ze van harte aanbevelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:47

Bij AMac hebben ze bij mij een vergelijkbaar probleem opgelost, backup van alle bestanden etc, en toen een kale oude installatie erop. (Die kon ik zelf niet meer regelen omdat mijn huidige macbook daar alweer te nieuw voor was, kon de oudere versie niet meer downloaden). Was voor 45 euro klaar, mooie schone macbook met de hoogst mogelijke software voor dat model.

Maar technisch gezien, even 'dom' van mij misschien, Maar een bootable disk (USB) maken van het oudere OS, alles backuppen qua files. En dan een complete formattering en alles terugzetten werkt dat niet?

https://www.amac.nl/stores/dordrecht?ca ... 8gQAvD_BwE