Mijn airfryer wil niet airfryen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Mijn airfryer wil niet airfryen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 17:30

Nou ja, dat dus -O-

Voorheen had ik zo'n originele Philips airfryer. Die is 4 keer kapot geweest en toen was ik 'm wel zat. Daarna een andere aangeschaft van Princess. Stuk goedkoper en ik had goede recensies gelezen, dus de gok maar gewaagd.

Maar...... het ding doet het niet :n
Het systeem werkt anders dan bij Philips. Daar zit een mandje bij waar je friet in kunt schudden. Deze is een soort van pan met luchtroosters en onderop ligt dan een plaatje wat los komt van de bodem. Daar gaat het (ook) mis, want als je de friet wilt schudden dan vliegt dat plaatje los en dan ligt de friet onderin de pan en het plaatje ligt er bovenop. Nu weet ik dat ik niet de meest handige (lees: lomp :D ) ben, maar toch.

Ligt dit aan mij of doe ik iets fout?

Het gaat trouwens om dit type:
https://www.princesshome.eu/nl-nl/princ ... 026.01.001
Op de foto's kun je zien hoe dat plaatje in de mand ligt (er staat ook een pijl met richting op, maar geen idee wat dat doet).

wendy1987

Re: Mijn airfryer wil niet airfryen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:32

Zoiets heb ik met mijn mini airfyer ook. Die gebruik ik dus nooit want het werkt gewoon niet zoals de philips doet bij mijn tante...

Ik lees dus graag mee wat ik dan fout doe :')

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:34

Maar waarom moet dat plaatje erin? je hebt toch die Baking tin? Die alleen is toch voldoende.
Daar kan de friet toch gewoon in en dan kan je ook gewoon schudden?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:36

Met een plaatje kan je inderdaad veel lastiger schudden, mijn eerste airfryer (nepper dus ook) had dat. Je kan het beter even doorroeren met een spatel, maar meestal schudde ik het uberhaupt niet. Dat laatste zou ik dus als eerste proberen, samen met vooral beperkte porties.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 17:42

Dat plaatje zou er volgens de gebruiksaanwijzing in moeten. Maar het ligt inderdaad los. En als je de friet uit de bak wilt schudden, dan valt dat plaatje er ook meteen mee uit. Stom systeem -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:43

Het plaatje is wel nodig voor de verluchting. Ik bedoelde plaatje i.p.v. mandje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:45

Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken, maar dat plaatje moet niet los onderin liggen, als het goed is heeft het een mandje ( dichte bak) daar doe je je frietjes in en kan je schudden, dat dekseltje , roostertje staat dat je die als scheidingsrekje kan gebruiken zodat je 2 lagen kan gebruiken ( gescheiden van elkaar wat je maakt dus)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:49

In mijn mini zit geen losse mand. Echt zoals Oscar ook heeft, een soort pan met daar onderin zo'n losse irritante plaat die om de haverklap over mijn bord heen vliegt als ik mijn eten eruit gooi. Wat resulteert in brandwonden want vang m altijd op :') :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:56

Ik zal wel ontzettend blond zijn. Maar ik zie geen pijl staan bij de foto's van de airfryer in je link?

Het lijkt op mijn goedkope Action airfryer. In de pan zit een zwart plaatje/rooster voor de circulatie. In jouw link: foto 4. Die van mij zit redelijk vast, die zit er zeker niet los in.
Is die plaat wel de goede maat dan?

Verder kan ik je niet helpen. Ik bak van alles in mijn airfryer behalve friet :+ .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is het om bv friet en kroketten te scheiden...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:22

Ik kan niet helemaal zien hoe het mandje er van binnen uitziet, maar hij lijkt wel op de onze (Inventum) en daarbij gooien we de patat gewoon los in het mandje.. De bodem is een soort rooster en inderdaad van die luchtsleuven in de zijkanten, en dat gaat prima. Heeft die van jou een dichte bodem dan? En staat er niet in de handleiding hoe je beter losse dingen (patat) bakt? :Y)
Vindt zo'n lucht-schotje wel handig, ik bak nou steeds éérst de patat en dan pas de kroketten, misschien kijken of ze ze ook voor de onze verkopen..

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:27

Ik heb zo'n action ding met ook een los plaatje, maar ik schud gewoon met een beetje beleid en dan gaat het MEESTAL wel goed :+ Of inderdaad even met een spatel doorroeren.

Edit: schudden van links naar rechts, niet van boven naar beneden, want dan vliegt ie tegen het plafond ja

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:34

Aanduwen? Ik heb in de mijne ook een los rooster, daar vallen de kruimels onderin. Maar de eerste keer schudde ik dat ook los, bleek je dat aan te moeten duwen tot hij klik zegt..
In t midden zit een rondje met een soort beugeltje dat je hem weer los kan trekken.
Ik heb wel een ander merk..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:40

Ik heb ook een fryer met een los plaatje, maar dat losse plaatje kun je wel aandrukken zodat ie niet om de haverklap losschiet..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:53

Heb je geen garantie meer op je phillips?
En wat was er kapot aan?

Ik wilde, juist om dit soort dingen te voorkomen, geen goedkope neppe airfryer..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:31

De Philips is meerdere keren terug geweest naar de fabriek en dan deed ie het een tijdje, en vervolgens schoot het display weer in een storing. Hij begon dan uit zichzelf de tijd en temperatuur bij te stellen, of hij deed helemaal niks meer. Uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik 'm in de kliko gegooid.

Ik zal zo toch nog eens kijken of dat plaatje op een of andere manier aan te drukken is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:48

Maar is de onderkant van je mandje wat in die ijzeren bak zit, dan open aan de onderkant?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:16

Je hebt de ijzeren bak die je in de airfryer schuift, dat ding met het handvat eraan.
In die ijzeren bak ligt dan een plaatje met gaatjes. Het is gemaakt van staal met een soort van teflon ofzo, het is iets flexibel. Je kunt dat plaatje onderin de bak leggen op een rand van de bak en dan blijft er ca. 1 cm. ruimte onder. Dat vastklikken lukt niet want er valt niks te klikken.

Ik zal zo even een foto maken. Ben 'm net aan het schoonmaken en hij staat nog te drogen. Moment, dan laat ik even zien wat ik bedoel :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:27

Zijn dat inkepingen aan de binnenkant van de bak? Kan je hem daar niet in klikken?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:28

Die inkepingen zijn luchtsleuven. Er zitten ook boutjes/moertjes/popnagels in en dan zou je bijna denken dat je het daar onder kunt klemmen maar dat werkt ook niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:00

O dat zit wel raar ja, zit er bij jou geen losse mand bij?... ja dit zou ik ook niet zo weten...we hebben hier die ijzeren bak en daarin klik je dan een mandje zeg maar die je er ook uit kan halen als het eten klaar is, het vet blijft dan onder in die ijzeren bak zitten...
Er staat in die gebruiksaanwijzing dat er wel een mand bij hoort te zitten..

Wij hebben net als in dit filmpje een mandje:
https://www.youtube.com/watch?v=hTGEyxEdHaI

Op youtube staat ook jouw model airfryer en daar zie je inderdaad dat plaatje op de bodem zitten...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:11

Ik heb ook een mini airfryer en ik had idd ook zo een los plaatje. Gewoon onderin zetten zodat de kruimels er onder komen en vocht. Bij mij deed die het goed. Nu heb ik wel een grotere airfryer met een los mandje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:13

Mo, ik heb je even een pbtje gestuurd!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:39

Ik heb een nep mini fryer met mandje, werkt al 2 jaar naar behoren.

Op mijn werk hebben we zo'n xxl van Philips, werkt ook top maar wat een gedoe om schoon te maken.... bakt vreselijk aan. Wordt ook door de heren bakkers schandelijk misbruikt maar doet het nog steeds top op dat aangekoekte mandje na. Wordt ook in vaatwasser niet schoon genoeg.