Scooter vraag!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jappiepappie

Scooter vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 14:23

Hi

Ik heb sinds 3 dagen een scooter en was even benieuwd, zetten jullie de scooter altijd aan het kettingslot vast? Of alleen als je lang weg blijft of je scooter staat op een drukke plek?

Groetjes :)

Anoniem

Re: Scooter vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:25

Alleen bij een drukke plek of langer weg.
Maar ik woon in een rustig dorp en hij gaat bij ons alleen wel eens naar de sportschool en verder staat hij in de garage.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:51

Tja, je dekt jezelf het beste in door hem gewoon altijd aan het kettingslot te zetten en dan het best door je voorwiel ergens aan vast. Ook verzekeringstechnisch en het is gewoon vervelend als je ergens komt en je scooter is weg.

Echter, liet ik mijn scooter ook wel eens eenkele keer zonder slot staan. Maar ik kom uit een klein dorpje en vaak was dat dan ook wel na er eerst 10x overna gedacht te hebben en wetende dat ik snel weer terug zou zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:56

Even snel de supermarkt binnen duiken, een pakketje ophalen, zegmaar iets <30 minuten, dan zette ik hem niet op het kettingslot. Of op een terrein waar ik het vertrouwde, zoals bijvoorbeeld de parkeerplaats op het terrein bij stal, mijn eigen achtertuin, etc.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:58

Hier altijd vast! Als hij gestolen wordt en blijkt niet op slot te staan kun je fluiten naar je verzekeringsgeld. Je moet een een goedgekeurd slot hebben. Overigens ben ik er zo voorzichtig mee omdat ik heel erg op mijn geld moet letten en mijn scooter mijn hoofdvervoer is ;)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:59

Ligt eraan waar. Toen ik een scootertje had woonde ik in Amsterdam en zette ik m altijd op het kettingslot, ook als ik 2 min een winkeltje in was. Op stal liet ik juist dan weer de sleutels erin :') maar better safe than sorry.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:20

Als ik langer weg ben dan voor een boodschapje: altijd vast. Erger nog, ik moet ook mijn scooterhoes vastmaken met een slot. Twee vorige hoezen zijn gejat. Is wel in Amsterdam, hier jatten ze alles wat los en vast zit.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:45

Dit topic past beter bij [HTT] Huis, Tuin en Techniek, dus ik verplaats het daar heen :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:50

In Utrecht halen ze hem zelfs uit je voortuin als hij niet vaststaat dus zou het zeker wel doen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:03

oeps lange post

Hangt er vanaf waar je hem neer zet, en het hangt ook af van de verzekering. De mijne heb ik de eerste paar jaar ook tegen diefstal verzekerd omdat hij splinternieuw was, een van de voorwaarden van die polis was dat ik hem dan ook altijd op 2 manieren vast moest zetten waarvan 1 op een slot van minimaal categorie Art 3, en daar hield ik mij ook braaf aan. Sinds ik hem niet meer verzekerd heb voor diefstal, neem ik nog maar zelden die moeite.

Waar ik te lui ben om hem aan de ketting te leggen is bij stal, bij mij in de schuur (iemand moet dan al eerst de poort open breken, de schuur open breken... Veel moeite voor een oude scooter).

Waar ik hem wel aan de ketting leg zijn de volgende situaties:
- gebieden die erom bekend staan dat je uit moet kijken
- wanneer ik naar de supermarkt ga, dan haal ik die ketting door het achterwiel én door mijn helm. Dan kan ik de helm namelijk ook meteen achter laten zonder dat ze daar iets mee uitspoken, dan hoef ik die niet mee te slepen door de winkel.
- populaire/drukke gebieden, als ik een rij scooters zie staan dan parkeer ik hem er meestal bij, en ik probeer hem dan ook beter beveiligd neer te zetten als de rest. Onder het mom van: als er een gelegenheidsdief langs loopt, dan hoop ik dat ze een van die andere scooters pakken omdat ze die makkelijker te pakken kunnen krijgen.

Vraagje voor wie een ketting aan het voorwiel vast maakt: hoezo specifiek aan het voorwiel, heeft dat een reden? Ik doe de mijne juist aan het achterwiel, als ze die eraf willen halen dan moeten ze de ketting doorzagen (art4 motorslot, ik wens ze veel plezier) of ze kunnen het achterwiel er in zijn geheel met de ketting af halen en zo een busje in tillen. Echter, om mijn achterwiel eraf te kunnen halen moet eerst ook de uitlaat eraf, dat kost ze dan extra tijd waardoor ik hoop dat ze dat er gewoon niet voor over hebben. Dat is mijn redenatie waarom ik hem juist aan het achterwiel hang en niet aan het voorwiel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:10

Hier staat hij met een categorie 4 slot vast aan het ijzeren tuinhek en daarboven slapen wij.

Jappiepappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 19:11

Thanks voor je reactie! En over die helm, doen meerdere dat, het kettingslot halen er doorheen halen? Ik zou me de heel tijd zorgen maken over dat ze misschien mn helm dan afknippen ofs hahah
Telpeva schreef:
oeps lange post

Hangt er vanaf waar je hem neer zet, en het hangt ook af van de verzekering. De mijne heb ik de eerste paar jaar ook tegen diefstal verzekerd omdat hij splinternieuw was, een van de voorwaarden van die polis was dat ik hem dan ook altijd op 2 manieren vast moest zetten waarvan 1 op een slot van minimaal categorie Art 3, en daar hield ik mij ook braaf aan. Sinds ik hem niet meer verzekerd heb voor diefstal, neem ik nog maar zelden die moeite.

Waar ik te lui ben om hem aan de ketting te leggen is bij stal, bij mij in de schuur (iemand moet dan al eerst de poort open breken, de schuur open breken... Veel moeite voor een oude scooter).

Waar ik hem wel aan de ketting leg zijn de volgende situaties:
- gebieden die erom bekend staan dat je uit moet kijken
- wanneer ik naar de supermarkt ga, dan haal ik die ketting door het achterwiel én door mijn helm. Dan kan ik de helm namelijk ook meteen achter laten zonder dat ze daar iets mee uitspoken, dan hoef ik die niet mee te slepen door de winkel.
- populaire/drukke gebieden, als ik een rij scooters zie staan dan parkeer ik hem er meestal bij, en ik probeer hem dan ook beter beveiligd neer te zetten als de rest. Onder het mom van: als er een gelegenheidsdief langs loopt, dan hoop ik dat ze een van die andere scooters pakken omdat ze die makkelijker te pakken kunnen krijgen.

Vraagje voor wie een ketting aan het voorwiel vast maakt: hoezo specifiek aan het voorwiel, heeft dat een reden? Ik doe de mijne juist aan het achterwiel, als ze die eraf willen halen dan moeten ze de ketting doorzagen (art4 motorslot, ik wens ze veel plezier) of ze kunnen het achterwiel er in zijn geheel met de ketting af halen en zo een busje in tillen. Echter, om mijn achterwiel eraf te kunnen halen moet eerst ook de uitlaat eraf, dat kost ze dan extra tijd waardoor ik hoop dat ze dat er gewoon niet voor over hebben. Dat is mijn redenatie waarom ik hem juist aan het achterwiel hang en niet aan het voorwiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:19

Nooit. Thuis niet, op stal niet, bij de winkel niet, nergens niet. Maar hier kan dat, je fiets word ook niet gejat als die niet op slot staat.