Rechter Apple-oortje werkt niet goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Rechter Apple-oortje werkt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 01:45

Hoi bokkers,

Vrijdag hoorde ik opeens een klein klikje/plotseling een ruis in m’n rechteroortje (gewoon oortje met draadje, geen AirPod). Daarna deed mijn rechteroortje het opeens slecht, hij deed het alleen als je het draadje in een bepaalde houding had, maar sinds vandaag doet het rechteroortje helemaal niks meer. Echter: als ik m’n oortjes aan m’n laptop aansluit doet het rechteroortje het wél gewoon :') (telefoon waar ie het niet op doet is een iPhone 8).

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? In de instellingen zie ik niks geks, alles staat gewoon gelijk voor links en rechts ingesteld.

Groetjes,
Nienke

Prrrr

Re: Rechter Apple-oortje werkt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:48

Doet een ander oortje het wel gewoon in je telefoon?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 01:50

Prrrr schreef:

Morgen even uittesten! Al weet ik niet of de oortjes van m’n huisgenoten in m’n iPhone passen.

Ik bedenk me nu: sinds een paar weken doet m’n telefoon sowieso raar als de oortjes erin zitten. Als ik muziek aan het luisteren ben en er verder niet aan kom dan springt ie vaak naar een ander liedje, soms wel 10x achter elkaar in een paar seconden. Daarnaast gaat dan ook opeens Siri soms aan. T lijkt wel alsof m’n telefoon niet helemaal lekker meer werkt als de oortjes erin zitten :')

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:58

nienke555 schreef:
Prrrr schreef:

Morgen even uittesten! Al weet ik niet of de oortjes van m’n huisgenoten in m’n iPhone passen.

Ik bedenk me nu: sinds een paar weken doet m’n telefoon sowieso raar als de oortjes erin zitten. Als ik muziek aan het luisteren ben en er verder niet aan kom dan springt ie vaak naar een ander liedje, soms wel 10x achter elkaar in een paar seconden. Daarnaast gaat dan ook opeens Siri soms aan. T lijkt wel alsof m’n telefoon niet helemaal lekker meer werkt als de oortjes erin zitten :')

Ik volg even. Dat "overspringen"en Siri ineens inschakelen doet die van mij namelijk ook steeds vaker.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 02:09

Goudhaan1 schreef:
Ik volg even. Dat "overspringen"en Siri ineens inschakelen doet die van mij namelijk ook steeds vaker.

Ooh wat stom! Ook alleen met oortjes in? Mijne doet het niet als ik muziek luister zonder oortjes. Maar met de oortjes op m’n laptop doet ie het dus wel gewoon normaal.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 06:42

Niet gewoon beginnende draadbreuk? Heb ik ook vaak gehad, als je hem in een bepaalde houding forceert werkt het nog, als je hem gewoon laat bungelen niet en in je laptop is waarschijnlijk een van de houdingen die wel werkt.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 09:33

Kairos schreef:
Niet gewoon beginnende draadbreuk? Heb ik ook vaak gehad, als je hem in een bepaalde houding forceert werkt het nog, als je hem gewoon laat bungelen niet en in je laptop is waarschijnlijk een van de houdingen die wel werkt.

Nope helaas niet. Eerst leek dit inderdaad wel het geval, als ik hem in een bepaalde houding had deed hij het. Nu doet ie het helaas helemaal niet meer op m’n mobiel. (Maar op m’n laptop kan ik de draad in alle houdingen draaien en dan blijft hij het gewoon doen).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:27

iPhone 8 heeft geen aux gat meer toch? Ik herken dit probleem bij mijn IPhone 6 die door rommel in het gat (voornamelijk hooipluisjes :=) niet meer goed contact maakte met de oortjes ondanks dat ze nieuw waren. Dat schoonmaken loste het probleem op. Hoe heb je hem nu verbonden aan je iPhone?

Ik ben sinds de 8 overgestapt op Bluetooth oortjes dus heb dat probleem niet meer.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:41

Het kan ook zijn dat er vuil in zit, bij de telefoonwinkel kunnen ze het er makkelijk uithalen

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:42

Zoals RianneH al zegt, is het kanaal van je iPhone niet gewoon vies? Als je die schoonblaast, eventueel met zo'n spuitbus met wat meer druk, misschien doet die het dan weer.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 12:01

Kan dat ook met een föhn? Heb niet echt een spuitbus :')

Wel raar dat het dan van de ene op de andere seconde is

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:50

Vast wel. Misschien even met de fohn (koud) blazen en met een kwastje ofzo even schoonvegen dan nog 1 keer blazen?
Hoop dat het helpt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:52

Ik deed het altijd met een naald :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:16

Of misschien een kapot tussenstuk? Weet niet of je oortjes hebt waar zo’n stukje tussen moet omdat de oortjes zelf een rond uiteinde hebben maar daar kan ook een breuk in zitten waardoor het raar gaat doen. Anders inderdaad misschien vuil in de ingang, ik plukte het er altijd uit met een ontvouwde paperclip

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:53

Als je er met een naald of paperclip in gaat lopen prutten heb je kans de connectors te beschadigen en ben je verder van huis. Beter kan je dan een houten tandenstoker of saté prikker gebruiken. Die zal eerder zelf kapot gaan dan dat hij de connectors beschadigd.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 14:48

Jette schreef:
Of misschien een kapot tussenstuk? Weet niet of je oortjes hebt waar zo’n stukje tussen moet omdat de oortjes zelf een rond uiteinde hebben maar daar kan ook een breuk in zitten waardoor het raar gaat doen. Anders inderdaad misschien vuil in de ingang, ik plukte het er altijd uit met een ontvouwde paperclip

Oh das ook een goeie! Op m'n laptop gebruik ik uiteraard het tussenstukje niet idd. Ken helaas niemand die zo'n tussenstukje heeft zodat ik kan testen :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:30

Nou, ik heb hem schoongemaakt van binnen (was niet echt vies eigenlijk) en heb getest met andere oortjes van iemand anders. Daar doet ook alleen het rechteroortje het niet (bij zijn eigen telefoon doen ze het beide gewoon). Hopelijk ligt het dan aan het koppelstukje en niet aan de telefoon...

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:33

nienke555 schreef:
Goudhaan1 schreef:

Ooh wat stom! Ook alleen met oortjes in? Mijne doet het niet als ik muziek luister zonder oortjes. Maar met de oortjes op m’n laptop doet ie het dus wel gewoon normaal.

Bij mij inderdaad ook alleen met oortjes in. Iedere keer als ik een bepaalde beweging maak waardoor het kabeltje beweegt, had ik 9 van de 10 keer ineens gezeur met muziek en Siri. Heb laatst maar nieuwe oortjes gehaald en nu doet 'ie het weer even zoals het hoort.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:24

Probleem opgelost! Lag inderdaad aan het koppelstukje. Nu maar een nieuwe besteld :D Ben benieuwd of ie dan ook ophoudt met dat overslaan steeds.

Bedankt voor al jullie hulp bokkers! Ik zal nog even melden of ie dat overslaan dan ook nog steeds doet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:33

Beter het koppelstukje dan je telefoon :))

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:34

Prrrr schreef:
Beter het koppelstukje dan je telefoon :))

Inderdaad, zo'n grote uitgave had ik nu niet kunnen doen :')