Ik wil mijn printer uit het raam gooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik wil mijn printer uit het raam gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:16

Ik heb al een paar jaar een HP Deskjet staan. Ik gebruik hem echt zeer sporadisch, wat betekent dat ik soms nieuwe cartridges erin moet schuiven omdat ze zijn uitgedroogd. Prima, vind ik echt geen enkel probleem en die kosten neem ik voor lief.

Nou heb ik hem nu écht even nodig (ik kan niet op mijn werk printen en ik moet een hoop dingen op de post doen waar ik labels voor moet printen), maar ik krijg hem gewoon niet aan de praat. Hij connect prima, hij luistert naar me, maar hij weigert simpelweg om zwart te printen. Ik heb er dus al een nieuwe cartridge in gedaan, ik heb hem meerdere keren gereinigd en gecalibreerd, maar hij print gewoon écht geen zwart. Als ik over de cartridge wrijf komt er wel gewoon inkt uit.

Heeft iemand toevallig een soortgelijk probleem gehad en hoe is dat opgelost? Voor ik dat kreng echt uit het raam gooi.

Roraima

Re: Ik wil mijn printer uit het raam gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:21

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:23

Bij ons wil die ook nooit printen of verbinden. Ene dag niks loos andere dag drama. Altijd wel iets...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:25

Sorry maar ik moest meteen hier aan denken:

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:29

Ik klikte aan omdat ik in eerste instantie echt las ‘Ik wil mijn partner uit het raam gooien’! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:53

19wendy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:55

Heb je je printer constant aan de stroom staan?
Want als je dat niet doet, dan vinden ze dat meestal niet leuk.
Hebben wij ook gehad met onze vorige.

W.s is de inktkop verstopt door verdroogde inkt.
Onze printer (brother) kun je die koppen laten reinigen.
Weet dat dat via de printer instellingen op je pc/laptop moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:56

Krijg je een foutmelding oid? Of is het gewoon printopdracht versturen en printer die het "niet hoort" :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:59

Heb je er een kabeltje tussen of draadloos? De mijne vertikt het als ik hem op de verkeerde internetverbinding heb.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:59

Tja printers they smell fear. En even laten resetten? Anders even hp support assitent installeren op je laptop/desktop en die de drivers laten updaten van de printer. En anders bekende vragen of je daar kan printen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:01

Kabayo schreef:
Bij ons wil die ook nooit printen of verbinden. Ene dag niks loos andere dag drama. Altijd wel iets...

Wifi-printer? Probeer het eens met een kabel.

En soms moet je gewoon alle software van de pc verwijderen en opnieuw installeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:07

Alle drivers zijn geupdate, alle reinigingsprogramma's + calibratie zijn uitgevoerd. Hij hoort me wel, hij voert het papier er zelfs doorheen en ik hoor de inktlijn heen en weer gaan. Er komt alleen een blanco vel uit :+

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:11

Ik heb er totaal geen verstand van, maar het eerste wat er in mij opkomt is: Heb je hem er goed om in gedaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:15

Zeker familie van mijn printer, die doet het ook niet als ik écht iets moet printen.
Heb je ook kleuren erin zitten? Dan kun je misschien nog proberen om het in heel donkerblauw te printen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:15

Misschien vervuilde printkoppen? Dan kan de nieuwe/verse inkt er niet uit

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:17

Sorry, het eerste waar ik aan moest denken;

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:18

Als je die calibratie uitvoert, print hij dan ook een velletje papier en staat daar iets in het zwart op?

Ik vraag me af of hij het bij de calibratie wel goed doet en bij jouw print niet, of altijd niet.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:20

Hier ook een overjarige HP printer met kuren. Hij is gekoppeld aan een oude iMac (omdat de laptop waar ik op werk te nieuw is), en wat ik uit wil printen, stuur ik meestal als bijlage in een mail, dan die bijlage downloaden en dat uitprinten.
Dat lukt dan prima, ik weet dat het omslachtig lijkt maar anders print hij rustig steeds alleen de 1e pagina van het bestand. En slingert daar ook af en toe een ander lettertype door?!?
Dus wellicht heb proberen waard? Uit het raam gooien uit onmacht en frustratie, niet doen, je laat je toch niet gek maken door een apparaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:28

Juttertje88 schreef:
Ik heb er totaal geen verstand van, maar het eerste wat er in mij opkomt is: Heb je hem er goed om in gedaan?

Ja, hij zit er goed om in :)

Esther_r20 schreef:
Misschien vervuilde printkoppen? Dan kan de nieuwe/verse inkt er niet uit

Daar dacht ik zelf ook aan, maar als ik over de cartridge wrijf komt er wel inkt uit, en intern heeft de printer ondertussen meerdere reinigingsprogramma's doorlopen. Het zou er echt uit moeten komen, zeg maar.

mirriezz schreef:
Als je die calibratie uitvoert, print hij dan ook een velletje papier en staat daar iets in het zwart op?

Ik vraag me af of hij het bij de calibratie wel goed doet en bij jouw print niet, of altijd niet.

Nee, bij de calibratie print hij inderdaad ook geen zwart. Ik heb het een paar keer gedaan maar of de calibratie dan goed gaat, weet ik niet. Hij doet het bij verschillende documenten (vanuit zowel Word, de Smart app van HP zelf, vanaf mijn telefoon geprint...), niet alleen bij de specifieke die ik probeer te printen. Edit: hij print wel iéts in het zwart tijdens de calibratie trouwens. Een 'LET OP' en twee pijlen. Maar geen calibratieblokjes.

demiyolu schreef:
Hier ook een overjarige HP printer met kuren. Hij is gekoppeld aan een oude iMac (omdat de laptop waar ik op werk te nieuw is), en wat ik uit wil printen, stuur ik meestal als bijlage in een mail, dan die bijlage downloaden en dat uitprinten.
Dat lukt dan prima, ik weet dat het omslachtig lijkt maar anders print hij rustig steeds alleen de 1e pagina van het bestand. En slingert daar ook af en toe een ander lettertype door?!?
Dus wellicht heb proberen waard? Uit het raam gooien uit onmacht en frustratie, niet doen, je laat je toch niet gek maken door een apparaat?

Dit zou ik nog kunnen proberen, maar ik heb hem pas net gekoppeld aan twee nieuwe apparaten (hij stond nog op een oude laptop en oude wifi-verbinding) dus ik denk dat hem aan nóg een apparaat koppelen niet het verschil gaat maken...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:45

Zomaar een idee: wat gebeurt er als je zwarte tekst in je bestand donkergrijs maakt en dan naar de printer stuurt? Of iets anders in grijstinten?

Want hij kan dus wel zwart, als hij dat print op de calibratiepagina.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:39

heb je iets van alcohol of spiritus in huis? Zo ja probeer dat eens op de printkop te druppelen zodat de opgedroogde inkt oplost.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:00

Als je hem toch uit je raam gooit, doe dan eerst je raam open

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:02

Heb ik pas ook gehad met mijn HP. Er zat net een nieuwe cartridge in. Oplossing was toch weer een nieuwe erin. Er was iets mis met de eerste nieuwe cartridge. Ik heb overigens toen via HP weer een nieuwe gekregen, omdat de eerste nieuwe het niet deed.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:10

je zegt, hij print geen zwart... doet ie wel kleur?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:47

Als hij wel kleur print, kun je altijd nog proberen om de tekst in donkerblauw te printen.