Achtergevel woonboerderij vervangen, ideeën gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

truselientje

Achtergevel woonboerderij vervangen, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 19:31

De achtergevel van ons woonboerderij is aan vervanging toe. Nu weten we nog niet precies hoe we het willen hebben, we weten dat we er een achterdeur in willen maken waar we door naar binnen kunnen, een raampje ernaast zou ook mooi zijn. Achter de rechterhelft zit een slaapkamer, en daar moet dus een raam komen. Of 2, dat kan ook. Nu heb ik al wel zitten google-en, maar ik vind vooral heeeel veel foto's van grote glazen deuren en dat is helemaal niet wat we in gedachten hebben. We willen juist iets wat bij het huis(1913) past, niet te modern, liefst met wat oude tinten. Dus ik zoek inspiratie, en waar vind je dat beter dan hier :D
Dus kom maar op met foto's van jullie achtergevel, of tips en ideeën. Ik zal nog even kijken of ik een foto van de huidige situatie kan toevoegen.

Ibbel

Re: Achtergevel woonboerderij vervangen, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:40

Tja, hoe zien achtergevels van boerderijen er uit: twee grote dubbele deuren in het midden, om op de voergang te komen, met twee "grupdeurtjes" links en rechts (waarlangs de koeien naar binnen en naar buiten gingen), en daar tussen dan vaak een klein raampje. Dáár zijn al die grote glazen deuren dus op gebaseerd.
Wij hebben onze achtergevel dus ook min of meer zo vormgegeven: dubbele openslaande deuren in het midden, de woonkamer in, en de twee grupdeurtjes zijn lange smalle ramen geworden.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:24

Als je je woonkamer daar achterin hebt zitten, begrijp ik inderdaad dat je dubbele glazen deuren neemt, maar onze woonkamer zit aan de voorkant, dus in ons geval zouden dubbele glazen deuren geen zin hebben.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:51

Heb momenteel geen foto,., maar wel een deur laten plaatsen in onze boerderij (1934) Heb gekozen voor een gedeelde 'Boerderijdeur' met bovenin glas. Aan een kant ernaast zitten ramen, aan de andere kant een muur.

Vergeet niet om eventueel een 'oploopdrempel' te maken als je met kruiwagens in en uit wilt-

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:55

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:01

https://twickel.nl/home/boek_boerenerven/

Heel interessant! Je kan het boek ook als pdf vinden of het inkijkexemplaar op de site. Ik denk dat je daar wel wat interessants vind want dit is helemaal de stijl die jij wilt denk ik.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:59

@hevonen: een gedeelde deur staat inderdaad op ons lijstje van mogelijkheden. Mocht je nog eens een foto hebben dan heel graag!
@BillyJ: ik kan je eerste post niet bekijken maar wellicht ligt dat aan mijn telefoon. Die link uit je 2e post is inderdaad precies wat we zoeken! Ik ga het eens goed bekijken, dank je wel!