Waterschade Samsung Galaxy A70, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Waterschade Samsung Galaxy A70, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 14:16

Hi!

Ik heb gisteravond mijn Samsung Galaxy A70 (niet waterbestendig) in dat kleine elektrische waterbakje op stal laten vallen. Ik had mijn telefoon op de rand gelegd en ging de stal uitmesten. Toen ik klaar was zag ik mijn telefoon met de bovenkant in het water liggen, ik gok/hoop dat dit niet langer dan een minuut geweest is.

Ik heb daarna in mijn onhandigheid volgensmij alles fout gedaan dat ik fout kón doen. := Ik heb mijn telefoon niet uit gedaan, geprobeerd de buitenkant te drogen met mijn mouw en met de bovenkant naar boven de telefoon op en neer geschud. Er kwamen flink wat druppels uit de aux, terwijl hij daar niet nat was geworden, dus volgens mij is het water door de hele behuizing geweest. De telefoon gaf aan dat de sim het niet meer deed, maar verder deed alles het nog. Na +- een halfuur heb ik de sim er uit en er weer in gedaan en dat stukje droog gemaakt, waardoor mijn telefoon toen wel even uit is geweest. Hierna deed mijn sim het weer, daarna weer niet, daarna weer wel.

Ondertussen kon ik mijn camera-app niet meer gebruiken (Waarschuwing: camera faalt) en werden de camerabolletjes steeds witter met zichtbare water'belletjes'. Ook verscheen er een 'vlekje' in het scherm die er soms wel was en soms niet. 'S nachts leek hij het gewoon helemaal te doen, alleen deed het toetsenbord soms raar tijdens het Whatsappen. Ik heb mijn telefoon uitgezet en in een bak met rijst gelegd waar hij ongeveer 10/12 uur in heeft gelegen. Vanochtend deed hij het gewoon weer prima. Ik heb hem terug in de bak met rijst gelegd & de telefoon uitgezet om op te laden. Toen ik hem weer aanzette is hij na ongeveer 2 minuten gecrasht. Hij gaat niet meer aan en soms zie ik strepen door het scherm.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? Een nieuwe telefoon kopen, repareren, afwachten of iets anders? Ik hoor graag jullie tips en/of mening. :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:41

Je kan het nog proberen door de telefoon in zo veel mogelijk stukken uit elkaar te halen en nog eens in de rijst te leggen voor mínimaal een dag maar liever dag of 3 (makkelijker bij vocht komen voor rijst ivm minder barrières, icm tijd geven aan water om te verdampen/opgenomen te worden door de rijst), maar ik ben bang dat je door het aanzetten en proberen hem toch om zeep hebt geholpen :+

Repareren zal duurder zijn als een nieuwe denk ik....

Amado7

Re: Waterschade Samsung Galaxy A70, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:25

Helaas kan de nieuwe samsungs niet meer uit elkaar Rintah!

Ik vrees dat het gedaan is. Als hij niet meer aangaat is laten maken de moeite niet. Dat kost je aardig wat en dan kan je beter voor een nieuwe telefoon gaan helaas.

GDG

Re: Waterschade Samsung Galaxy A70, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:43

Poeh, met wat je allemaal gedaan hebt en de reactie van je telefoon daarop lijkt me de enige optie een nieuwe kopen helaas.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 20:11

Dank voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat dat het beste is wat ik kan doen. Ik heb ondertussen ook contact gehad met verschillende telefoonreparatiebedrijven, maar dan krijg ik 2 opties te horen. Het ene bedrijf zegt dat ik de telefoon voor 35 euro kan laten reinigen/drogen & een schaderapport opgesteld kan krijgen, en het andere bedrijf zegt dat ik gewoon een nieuwe telefoon moet kopen. Die eerste optie vind ik niet heel aantrekkelijk omdat er waarschijnlijk al erg veel schade is. Na het schaderapport moet je namelijk nog de reparaties gaan betalen.

Dan zit er niks anders op denk ik. Heeft iemand toevallig een goede aanrader als opvolger? :D