Huishoudelijke hulp via organisatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Huishoudelijke hulp via organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 10:52

Onder het mom van bokt weet alles. :D

Ik ben op zoek naar organisaties die particuliere huishoudelijke hulp bieden. Wij hebben nu hulp via een WMO indicatie die in juni afloopt. Zonder hulp redden wij het echter niet.

Ik was benieuwd wie er nog wat organisaties kent die werkzaam zijn in de kop van Noord Holland. Mijn voorkeur gaat uit om hulp in te schakelen via een organisatie, met het idee dat deze mensen gescreened zijn e.d. Ben ook benieuwd naar ervaringen

Miep ben ik bekend mee, die is onbetaalbaar. :Y)

(Ik weet niet of het hier goed staat).

iirrssjjee

Re: Huishoudelijke hulp via organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:00

Ik lees graag even mee, voor mijn oma! Die had altijd mijn tante, maar die kan door ander werk niet meer... Nu zoekt ze iemand anders, en aangezien ze 90 is, is er weinig vertrouwen voor een onbekende in huis halen :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:06

Ik werk zelf voor Axxicom in Hollands Kroon. Misschien bieden die ook particuliere hulp?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:10

Florale schreef:
Ik werk zelf voor Axxicom in Hollands Kroon. Misschien bieden die ook particuliere hulp?

Nee helaas niet, ik heb nu zelf ook hulp van Axxicom, maar dan natuurlijk met WMO indicatie.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:26

iirrssjjee schreef:
Ik lees graag even mee, voor mijn oma! Die had altijd mijn tante, maar die kan door ander werk niet meer... Nu zoekt ze iemand anders, en aangezien ze 90 is, is er weinig vertrouwen voor een onbekende in huis halen :+

Komt ze niet in aanmerking voor hulp via de WMO?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:27

Wat is de reden dat jullie indicatie afloopt, terwijl he aangeeft niet zonder de hulp te kunnen?

Met andere woorden: kun je verlenging aanvragen of eventueel bezwaar indienen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:32

Sanniejtjuh schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat vertrouwd ze allemaal weer niet... Dan krijg ik vast weer van die buitenlanders over de vloer :Y)

Voor de duidelijkheid, zijn haar woorden, niet de mijne! (voordat bokt over me heen valt)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:32

ista schreef:
Wat is de reden dat jullie indicatie afloopt, terwijl he aangeeft niet zonder de hulp te kunnen?

Met andere woorden: kun je verlenging aanvragen of eventueel bezwaar indienen?

Ik wil daar liever niet over uitwijden hier in het topic. We hebben nu al verlening. Maar krijgen dat niet opnieuw. Bezwaar heeft geen zin, ik weet dat we volgens de regels geen aanspraak kunnen maken op hulp, helaas.

Maar snap dat je dat aanhaalt omdat niet iedereen op de hoogte is van deze mogelijkheid.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:36

Citaat:

[/quote]Dat vertrouwd ze allemaal weer niet... Dan krijg ik vast weer van die buitenlanders over de vloer :Y)

Voor de duidelijkheid, zijn haar woorden, niet de mijne! (voordat bokt over me heen valt)[/quote]

Pffff haha. Ik zou het er gewoon op gokken en het aanvragen, bij de meeste organisaties krijg je dan een vaste hulp. En mocht het om wat voor reden dan ook, als het bijv een buitenlanders is :') , niet klikken, dan kan je ook om een ander vragen. Maar snap dat dit lastig situatie is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:33

Ik heb gewerkt via Pgbwerk.com. Als je je daar inschrijft als hulpzoekende krijg je van veel verschillende site de huishoudelijke hulp aangeboden.

Je hoeft niet met de eerste de beste akkoord te gaan he? Vooral duidelijk aangeven wat je zoekt en wat niet, dan wordt er al een hoop gefilterd.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 16:11

Dank voor de tip.

Ik ga zeker niet zomaar akkoord. Uberhaupt hulp in huis was voor mij echt een behoorlijke drempel die ik moest nemen. Dus er moet echt wel een klik en goed gevoel zijn. Zeker ook omdat het niet voor tijdelijke zal zijn.